/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Chatverdenen
Fra : ibasa
Vist : 871 gange
50 point
Dato : 23-04-03 13:24

Er der nogen der ved noget om hvordan man "Chatter". Det ser ud til at det er en helt speciel verden af "indforståethed".

Forkortelser,tegn og underlige ord. Er der noget der gør det lettere at taste og læse indlæggene ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-03 13:32

Er det en ordbog i chatning du eftersøger eller?????der bliver brugt en masse
forkortelser men det er individuelt, man skal nok bruge fantasien.

Manse9933

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 23-04-03 13:33

Man lærer det ved at deltage i chatten. I starten kendte jeg heller ikke de mange tegn, men jeg spurgte mig lidt frem og sådan, og så lærte jeg det.
Spring ud i det. Og lær.

Accepteret svar
Fra : majbritt05

Modtaget 60 point
Dato : 23-04-03 13:33

Her er en chatordbog:

http://www.spas.dk/chatordbog.htm

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 23-04-03 13:35
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-03 13:37

majbritt05 fedt,jeg vidste ikke en sådan eksisterede

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 23-04-03 13:42

Tak for svaret majbritt05. men er der nogen metode til at lette indtastning ?????

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 23-04-03 13:46

Jamen det var da så lidt
Om der findes en metode til at lette indtastning, der må jeg blive dig svar skyldig. Måske der er en anden som ved det.
Held og lykke med chatten

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-04-03 14:49

Det står nok i chat-ordbogen.
På engelsk/Amerikansk betyder eks. ty = Thank you
På engelsk/Amerikansk/Dansk betyder eks. lol = ha ha ha / stort grin / meget morsomt.
Emesen.
PS. Vil du taste hele sætninger kan du jo bruge en makro.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 23-04-03 17:49

hvad er en makro?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-04-03 19:39

En makro er et antal "ordrer" som typisk udføres to taster der trykkes ned samtidig. Tasten Ctrl + p udfører det samme som: Vælg filer>rul ned til og vælg udskriv. Du kan læse om makro her: start>hjælp>index>skriv makro.
Jeg har dog kun prøvet at lave makro i windows office programmer.
Emesen.