/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Fotos efterlyses
Fra : Kortoververden
Vist : 494 gange
500 point
Dato : 04-11-09 19:52

I et hjemmeside projekt jeg er ved at lave, har jeg brug for hjælp til at finde royalty fri billeder af følgende:

Julius blomsgade på Nørrebro fra 1920 - 1960

Niels Fredborg i forbindelse med hans VM 1967, eller en af hans OL triumfer i 1968 + 1972

Andre billeder der involverer cykler produceret af Schrøder er velkomne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-11-09 20:01
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-11-09 20:02

Ja, de er fine, men dækker ikke rigtig perioden fra 1920 - 1960

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-09 20:45

Maya har en hjemmeside med billeder fra Nørrebro.
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=11961

Hun har en hjemmeside der hedder:
http://www.maya123.webbyen.dk/

Jeg har en gang sendt et par billeder til hende. Dog ikke fra din gade.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-11-09 20:54

Jeg kan se hun har nogle gamle billeder, men det er ret specifikt Julius Blomsgade jeg skal bruge, og allerhelst billeder af Peter Schrøders cykelbutik, som lå der i den periode

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 04-11-09 22:36
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 04-11-09 22:41

Der må da også være nogle bøger på biblioteket eller et lokalarkiv så du kan få billeder af vejen som den så engang

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-11-09 22:52

Har fundet billedet på Arosfame, men den slags må man ikke hugge, derfor skal det specifikt være royalty fri.

Biblioteket er også en mulighed, men man må ikke kopiere til brug på hjemmesider

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 04-11-09 23:41

Hvis du spørger pænt og fortæller om hvad du vil bruge billedet til så har du da en chance for at få et ja til at bruge det, og måske endda få adgang til ikke før offentliggjorte billeder.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-11-09 09:33

Det skal bruges til en kommerciel hjemmeside, så der er nok ikke mange chancer

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-11-09 09:48

Har i ikke et lokalarkiv??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-11-09 10:03

Hvem er I?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-11-09 10:05

[CITATHvem er I?
][/CITAT]

Jeres by/kommune

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-11-09 10:16

Jeg har ikke personligt nogen by eller kommune og bor i øvrigt ikek i Københavns kommune, men nok om det, der er sikkert masser af muligheder for, at fremskaffe papirbilleder, og så skal man igennem en masse for at få tilladelse til at bruge dem.

Spørgsmålet her går på, om der er nogen der kan hjælpe med at finde billeder online og uden royalties

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-11-09 11:14

Hej igen.
Jeg fandt dette på nettet.
Der er da en chance hvis du prøver at kontakte Vilhelm Christiansen.
Han arbejder tilsyneladende stadig med cykler men har dog flyttet sin forretning.
Muligheden er at han har billeder fra da han overtog.
http://www.bicm.dk/Artikler/Vintercykel.htm

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-11-09 11:48

Piaskov

Det er jo faktisk Vilhelms hjemmeside jeg er ved at lave (www.schroeder-cykler.dk), og jeg har set artiklen, og som man vil kunne se på siden, så har jeg også en del, men mangler noget historisk, da det er et af de mest vindende mærker igennem tiderne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-11-09 13:51

Citat
Det er jo faktisk Vilhelms hjemmeside jeg er ved at lave

Ok ...det kunne jeg så ikke vide. Tænkte bare at der var en mulighed der .
Skal nok lede videre når jeg slipper af med gæster i aften.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 14:03

Hvis i ikke som Olesen-50 nævner, har et lokalarkiv, så kan jeg da se, i har et bymuseum, og der står også billedarkiv

Prøv at kontakte dem

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=k%C3%B8benhavns+bymuseum&meta=&aq=0&oq=k%C3%B8benhavns+by

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 14:06

Når du ikke selv bor i KBH, så tag kontakt alligevel

Åbningstider
Billedarkivet er åbent for besøgende
tirsdag & torsdag kl. 13-16

Adresse
Absalonsgade 3
1658 København V
Telefon 33 21 07 72
E-mail sekr@bymuseum.dk CLOAKING

Nogle gange kan man blive positivt overrasket over folks hjælpsomhed, så måske du kan være heldig at løbe ind i sådan en ildsjæl, der gerne vil scanne og sende dig noget materiale - uden royality

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 14:32

Citat
og fik et ry som stelbyger til cykelryttere

Kortoververden, du har fået lavet en slåfejl i stelbygger, den må du nok lige få rettet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-11-09 15:12

Tak Nordsted

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-11-09 15:13

Næ den er god nok, han byggede stel til rytterne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 15:22

og fik et ry som stelbyger til cykelryttere

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-11-09 15:51

Nårh, der var den, jeg kiggede vist kun på endelser, tak skal du have.