/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Denne computer ikon
Fra : ferik
Vist : 1050 gange
500 point
Dato : 04-11-09 17:30

i windows XP pro kan jeg trække ikonet
" denne computer" på skrivebordet til venstre mod kant af skærm, og få en nenu
jeg har nu installeret Windows 7 på en computer
der kan jeg ikke få dette til at virke
? er funktionen der ikke, eller er der noget jeg gør forkert

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-11-09 17:34

Kan du ikke fra Start menuen højreklikke på Denne Computer og så trykke på Send til Skrivebord?

Kender desværre ikke Windows 7 endnu

Clou

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-11-09 17:43

ikonnet "denne computer"
ligger normalt på skrivebordet,
men jeg kan ikke få faldned nenu til at komme frem,
så jeg kan starte drev og USB nøgler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-09 17:59

højre-klik på skrivebordet > Tilpas > Skift skrivebords-ikoner

Kilde:
http://dotnetolympians.wordpress.com/2009/01/09/display-my-computer-icon-on-the-desktop-in-windows-7/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-09 18:16

Jeg kan ikke huske om det er som i Vista.
Start > h-klik på menuen > vælg traditionel/standard eller noget lignende.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-11-09 20:14

jeg får ikke set på det før imorgen
skal se fodbold nu
EK

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-11-09 10:23

jeg syntes næsten at jeg har prøvet alt
men kan ikke få det til at virke,
jeg kan godt trække "denne computer" ikon til venstre, mod kant af skærm,
men der kommer ingen menu frem

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-11-09 22:59

Prøve og højre klik på "computer" så burde du kunne sætte et flueben ved "Vis på skrivebordet"

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-11-09 23:00

PS. funktionen virker i XP og vista, så må ikke også den er der i 7.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-11-09 11:04

webnoob
jeg ved ikke om du misforstår mig,
ikonet "denne computer" er fint fremme på skrivebordet,
men når jeg trækker det til venstre side af skærm,
får jeg ingen nenu frem i Windows 7, som jeg gør i Windows XP

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 21:18

Hvad mener du med at du trækker ikonet til venstre i XP? Jeg har XP og der sker intet når jeg trækker til venstre. Der sker noget når jeg klikker med højre musetast på genvejen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 21:37

Det er en gammel funktion fra Windows barndom, den kan du ikke benytte i Windows Vista og Windows 7, men du kan oprette en ekstra værktøjslinje på skærmen, den kan vises indholdet i Denne computer og du får adgang ved at klikke på de enkelte elementer, ligesom Hurtigstart nede ved Start

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-11-09 09:31
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-11-09 12:29

O.V.N. skriver:
"Det er en gammel funktion fra Windows barndom, den kan du ikke benytte i Windows Vista"
jeg kører med den på min XP P PRo media comp,
og min nabo kører med det på hans Vista comp
jeg får set på Klaudi`s forslag senere

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-11-09 10:32

til O.V.N
den funktion jeg efterlyser,
virker også på min nabo`s computer, han kører med Windows Vsta Ultra

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 250 point
Dato : 15-11-09 11:26

Lidt nærmere efterforskning, det kan godt være at funktionen er gammel men selv den nye Windwos 7 kan indstilles til at vise Denne computer som en menu, højreklik på Start og klik på Egenskaber, klik på fanen Menuen Start, klik på Tilpas og klik på fanen Avanceret, der skal være markering ved: Vis undermenuer når jeg peger på dem med musen og i vinduet midt i, ruller du ned og finder Denne computer og flytter prikken hen i Vis som en menu.
Slut af at klikke på Ok og på Anvend og Ok

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 20-11-09 21:35

Tak for svaret o.v.n..
desværre ikke noget jeg kan bruge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-09 00:18

Selv tak - har du prøvet ? Funktionen lyder som det du efterlyser