/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Annulerede spørgsmål
Fra : vvdriver
Vist : 696 gange
300 point
Dato : 26-10-09 07:56

Citat
25-10-09 50 Hvor ligger de nye kanaler? (9) Andet multimedie

Citat
Det kan undre en eller anden, at hver gang vvdriver er på banen, så er det oftest et kopi af en eller anden statestik, men sjældnere noget konstruktivt og brugbart!

Hvad er jeres holdning til annulerede spørgsmål?
Ud fra jeres kommentar,retter jeg ind efter hvad flertallet mener.
Skal jeg fortsætte med at kopier spørgerens statestik ,eller holde op.
Dette spørgsmål fordi jeg ønsker ikke at være upopulær?.
vvdriver

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 160 point
Dato : 26-10-09 08:12

Når nu kandu er et vidensdelingssite, så er det ikke godt at annullerere - hvis der ellers har været et brugbart svar -

Man kan ikke søge og finde de annullerede svar

Og igen, hvis der har været et brugbart svar, så synets jeg heller ikke man kan være bekendt at annullerer overfor den/dem der har brugt tid på at hjælpe, så er det mindste man kan gøre, at sige tak ved at accepterer svaret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-09 08:14

Så fortsæt du bare med at kopierer ind

Mange nye medlemmer af kandu, tænker slet ikke over at lukke spørgsmålet, så nu får de da et vink med en vognstang

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-10-09 08:26

Hvis du ikke får noget svar er da OK at annulere.

Får du får brugelige svar, bør du give points til det bedste af dem.

Og så er mellem zonen:
Får du svar du måske ikke finder brugbare, men hvor den der er brugt megen tid på spørgsmålet,
bør du også godkende, du kan jo graduere godheden af besvarelsen...

Det ringeste er når spørgere bare glemmer deres åbne spørgsmål, så de udløber i kandu på tid.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-10-09 09:03

Citat
Skal jeg fortsætte med at kopier spørgerens statestik ,eller holde op.
- det skal du da selv om, hvis en bruger ikke kan lide at se sin statistik er det vel brugerens problem !

Jeg mener det er ok at annullere spm hvis det er fordi an rent faktisk ikke får et svar der kan bruges, men der er bare rigtigt mange som annullere til trods for at de virker som om de er tilfredse med de svar de har fået.

Personligt checker jeg ind imellem en bruges statistik inden jeg svarer, og tror jeg ikke på at den pågældende bruger vil accepere et af de svar der bliver givet, gider jeg slet ikke skrive noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-09 09:53

Men det er måske en god idé lige at kigge på de annullerede spørgsmål først.
I annullerede spørgsmål kan jo også være fejlspørgsmål og fortrudte spørgsmål.
Statestik kan bruges til mange ting.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-09 10:08

Eyvind, det gør jeg også nogle gange, specielt når nogle har lagt statestikken frem... og i de fleste tilfælde er der gode besvarelser

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 26-10-09 10:58

Jeg har selv stillet spørgsmål her på Kandu som ikke har hjulpet mig.
Men jeg annuler ikke spørgsmålet.
En eller anden skiller sig ofte ud,ved at havde gjort sig ekstra umage for at hjælpe mig.
Så accepter jeg personens svar,med en kommentar.
Det løste ikke problemet,men du var mest ihærdigt?
vvdriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-09 11:25

Citat
Men jeg annuler ikke spørgsmålet.

Det gør kandu så for dig efter 3 mdr. du bliver også trukket 5 ledige point.. Vi brugere på kandu, kan ikke se hvem der har annulleret, bare at det er sket

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-09 11:56

Ellers skriver vi din statestik her på kandu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-10-09 13:13

Citat
Skal jeg fortsætte med at kopier spørgerens statestik ,eller holde op.

Det er helt op til dig selv.

Som tidligere nævnt kan en statistik bruges til meget.

I det "gamle" kandu fra før den 31.12.05 var der ikke en regel om at spørgsmål enten skulle accepteres eller annulleres. Man kunne acceptere eller slette sit spørgsmål, men åbne gamle spørgsmål blev ved med at være der.

Det "nye" kandu, med de regler, der er i dag, trådte i kraft den 31.12.05 men først fra den 07.02.06 begyndte kandu at annullere de gamle åbne spørgsmål ... du kan læse mit tip her

http://www.kandu.dk/Tip15550.aspx

Så i en statistik kan du se om det er brugernes "gamle" spørgsmål, som kandu har annulleret. Hvis det er spørgsmål fra før november 2005, så er det højst sandsynligt, der har annulleret.

Som du kan se i min statistik, har jeg også annullerede spørgsmål. Mange af dem har nu været for at teste det "nye" kandu.

Men der er da et par brugere på kandu som har flere annullerede spørgsmål end accepterede og som stadig stiller det ene spørgsmål efter det andet og bare lader kandu annullere dem. De samme brugere har også flere åbne spørgsmål, som der rent faktisk er kommet et brugbart svar på. Så er det jeg synes, det er spild af tid, at hjælpe de brugere.

Citat
En eller anden skiller sig ofte ud,ved at havde gjort sig ekstra umage for at hjælpe mig.
Så accepter jeg personens svar,med en kommentar.
Det løste ikke problemet,men du var mest ihærdigt?

Der er jeg så ikke enig i at et svar, der ikke er brugbart, skal accepteres. Det vil for de brugere, der evt. køber svaret, være spild af point.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 27-10-09 08:00

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 3
- Besvarede 11
- Annullerede 19
- Slettede 0
Ialt 33

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 12
- Annullerede 13
- Slettede 0
Ialt 26

Det er sådanne statestikker/spørgere jeg syntes ikke fortjener hjælp.
vvdriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 08:09

Det ser heller ikke kønt ud

Men inden man beslutter sig for ikke at ville prøve at hjælpe, syntes jeg man bør tjekke hvorfor spørgsmålene er annulleret... det kan jo være der ikke har været et brugbart svar

Har der til gengæld været et/flere gode besvarelser imellem, så er det okay, at lægge statestikken frem, og ellers ignorer spørgsmålet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-09 13:45

Er det her bedre ?

Citat
Ubesvarede 8
- Besvarede 27
- Annullerede 41
- Slettede 0
Ialt 76

Citat
Ubesvarede 6
- Besvarede 41
- Annullerede 65
- Slettede 0
Ialt 112

Og det er fra aktive brugere på kandu !!!!

Den ene af dem deltager med glæde i mange spørgsmål, den anden holder sig til "en" kategori

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 14:05

Nej den er ikke bedre, og der findes også den der er værrer..........men igen, hvis der var brugbare svar imellem, så kan man holde sig væk - og sætte statestikken i kommende spørgsmål

Jeg har også set nogle hvor de har en grim statestik, men hvor de annullerede spørgsmål er for år tilbage, de skal jo så ikke have deres statestik udbasuneret på kandu, når de husker at lukke deres spørgsmål nu

Mange nye kandubrugere, kender ikke til lukkesystemet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 14:28

Denne ser heller ikke for godt ud.
- Ubesvarede 1
- Annullerede 13
- Slettede 7
- Ialt 21

Statestikken taler jo for sig selv.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-09 14:40

Nå, jeg svarer nu på spørgsmål, der har min interesse, uden at skele til spørgerens "statistik".

Mener det er med 2 gange i?

Måske derfor, jeg ofte er blevet skuffet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 14:48

slå lige denne

Spørgsmål
- Ubesvarede 0
- Besvarede 82
- Annullerede 173
- Slettede 1
Ialt 256

Men han/hun er heller ikke aktiv med denne profil længere og godt det samme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 14:50

Ej Eyvind, din statestik taler ikke helt for sig selv... nogle af dine annullerede fik du jo nok ikke et brugbart svar på??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-09 15:26

Statistik

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-09 16:18

Nordsted1

Citat
Men han/hun er heller ikke aktiv med denne profil længere og godt det samme

Nej, det er snart 3 år siden profilen har været logget på kandu.

Men de to "profiler" ,jeg har henvist til, ved godt hvordan et spørgsmål kan afsluttes. Den ene af dem lader bare kandu annullere efter 3 mdr. til trods for brugbare svar. Den anden annullerer for at blive fri for diskussioner til trods for brugbare svar.

Det har for mig været irriterende og jeg deltager ikke mere i deres spørgsmål.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 17:08

Der var en spørger for ikke så længe siden,der påstod at han/hun ikke KUNNE lukke sine spørgsmål... vedkommende havde skrevet til kandu tre gange, men ikke fået svar

Den har jeg aldrig hørt før??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 17:14

Spørgsmål
- Ubesvarede 6
- Besvarede 41
- Annullerede 65
- Slettede 0
Ialt 112

Ja denne kender jeg godt - NU -

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-09 17:22

Løgn, forbandet løgn, statistik...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 17:30

Svendgiversen... den er feset ind... så har jeg også lært noget idag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 20:43

Det er altså ikke noget jeg finder på

http://www.kandu.dk/Spg141170.aspx

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 08-11-09 11:36

Ud fra overnævnte svar,har jeg truffet en beslutning.
Inden jeg svarer/prøver at hjælpe en spørger,kikker jeg på vedkommens statestik.
Er der over 25% annulerede spørgsmål,holder jeg mig derfra
vvdriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-09 11:44

vvdriver... det er altså ikke en helt retfærdig måde, at gøre det på

Når du tjekker så skal du også lige se på, om spørgeren måske har rettet sig, for de annullerede vil altid stå der, men de kan jo være gamle.. forstået på den måde, at spørgeren måske har lært at lukke spørgsmålene

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 13-11-09 09:17

Jeg tror jeg med dette indlæg,har lavet selvmål?.
Er blevet gjort opmærksomt på, at mange af de annulerede spørgsmål kan stamme fra en tid,før jeg blev gjort bekendt med Kandu.
Fremover vil jeg tage stilling i hvert enkelt spørgsmål,ligeledes hvor langt tid brugeren har været medlem?.
Tak for alle svarene
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 13-11-09 09:20

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg har desværre sat det til 2 stjerner, da der ikke findes noget endegyldigt svar på mit spørgsmål.
vvdriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 09:22

Citat
Fremover vil jeg tage stilling i hvert enkelt spørgsmål

Det lyder fornuftigt