/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Internet explorer 7 til Vista
Fra : Jimmy17
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 15-10-09 10:29

Jeg er for en måneds tid siden gået over til IE8 på min vista
men efter at have brugt det lidt kan jeg se jeg vil tilbage til ie7 som den var før.
Der er nogen problemer med ie8 som gør jeg ikke kan køre forskellige ting korrekt.

Men jeg kan ikke finde internet explorer 7 installationsprogram nogen steder.
Kan finde det til xp, men det vil ikke køre . Nogen der ved, hvor jeg finder til vista?

NB. Systemgendannelse er ikke en mulighed jeg vil benytte.

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 15-10-09 12:07

Hey.
Når du vælger at afinstallere IE8 opdateringen, burde den automatisk gå tilbage til IE7. Sjovt hvis den ikke gør. Efter at have google dit problem "Downgrade ie8 to ie7 in vista" ser det ud til at der er riiiigtig mange utilfredse folk.

Håber noget af dette info kan hjælpe dig til en løsning.
http://www.mydigitallife.info/2008/03/07/how-to-uninstall-windows-internet-explorer-8-ie8-in-vista/

Vi bliver allesammen fra tid til anden rusket rundt når det gælder opdateringer og nye versioner. Nogen gange må man bare vænne sig til at vente på den færdige udgivelse, eller en endnu nyere opdatering, eller måske finde et alternativ. Der er mange andre browsere som efter min mening fungerer meget meget bedre end IE. Der er f.eks. "Maxthon" og "FireFox", som er mine foretrukne.

mvh Moose

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-09 22:05

IE7 har en hel del 'fejl' når det kommer til rendering af web-sider.

Tjek det ud på 'nørde-sider' f.eks. sites som:

1.) http://www.positioniseverything.net/
2.) http://k-u-h-n.net/

Så hvorfor skifte 'tilbage'?

Hvis du er utilfreds med funktionaliteten i IE, så er der mange alternativer:

1.) Firefox. (..og Flock som er en API)
2.) Safari. (..oprindelig: MAC)
3.) Opera.
4.) Google Chrome.
5.) Konqueror (OpenSource, GNU, (LINUX))

..selv programmer som WinAmp har nu om dage en browser indbygget

Jeg har selv alle nævnte browsere installeret, da alle har deres stærke og svage sider, når det kommer til korrekt rendering af hjemmesider ...og selve renderingshastigheden. Sidstnævnte er mest relevant, når det handler om Javascript. Dette bliver en parameter man er nødt til at forholde sig til, efterhånden som flere og flere sider bliver implementeret i AJAX i stedet for 'ren' (X-)HTML og CSS.

Dette er vigtigt at ha' èn-mente som webudvikler.

Serverafviklet kode som; ASP, Perl, Phyton, PHP osv. er irrelevant i denne forbindelse.

Hvis du vil se hvorledes den 'samme side' vises i de forskellige browsere og deres forskellige versioner? Så kast et blik på: http://www.browsershots.org/

</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : Jimmy17

Dato : 04-12-09 03:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål