/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
ANg. Drivere
Fra : archuleta
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 05-10-09 16:47

Hej,

Jeg er i den situation at jeg er ret dårlig til computere, så bær venligst over med mig.

Jeg har en ældre computer, en Dell Inspiron 1300. Jeg har ikke lige umiddelbart nogle informationer om de ting, altså skærmkort, netværkskort osv der sidder i - da det er en arvet computer. Da den er gammel fandt jeg en gammel Windows XP frem som jeg ville installere på computeren. Det var en 2002 Home Edition, står der på den.

Nu er mit problem så, at jeg ikke kan oprette forbindelse til trådsløst netværk, billedet er grimt osv - da jeg ved både
Ethernet-controller, Netværkscontroller, PCI Device, Skærmkort og Skærmkort (VGA kompatibel) får at vide at "Diverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28)"
Jewg kan selvfølgelig ikke geninstallere da jeg ikke lige umiddelbart har noget videre information.

Er der noget ejg kan gøre?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-10-09 16:49

F11 under opstart, starter recovery

Kommentar
Fra : archuleta

Dato : 05-10-09 16:58

Hej, tak for hurtigst svar. Det fungerer desværre ikke, den kommer ikke ind i recovery via F11? Kan jeg komme derind ad andre veje, eller er der andet jeg kan gøre?

Mvh
Christian

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-10-09 17:00

Ctrl?F11 måske.

Kommentar
Fra : archuleta

Dato : 05-10-09 17:09

Hmm, nej. Kan det have noget med computerens alder at gøre?

.. og er der nogen der aner hvad jeg kan stille op herfra?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-10-09 17:14

Det har intet med alderen, at gøre, recoverypartitionen er nok slettet. Så det skal gøres manuelt med styresystem og div. drivers.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 05-10-09 17:27
Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-09 17:43

Du ved ikke en DYT - men PYT - selv om det ikke er NYT - behøver den ikke at være YT - da det er en arvet, er du ikke helt SNYT

Men der findes et program, som kan give dig en masse gode informationer om "kreaturet", så prøv at hente EVEREST Home edition på http://www.lavalys.com/

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-10-09 17:46

Der er da vist gået en poet tabt i dig severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-09 17:59

Måske peet49, men med disse øknomiske sparetider, kan man ikke leve af at være pr-vers !

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-10-09 18:02

Sikkert.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-10-09 20:03

gå ind på www.dell.dk vælg driver og downloads, derinde skal du identificere dit system med det service tag som computeren har og så får du en side frem med alle de drivere der passer til dit system, hvis du kan vælge XP så kan du sagtens installere XP home og hente og installere driveren. Flere problemer så ringer du til dell support på 70230182 og får support til at hjælpe dig OGSÅ selv om du er uden for garanti.

Kommentar
Fra : archuleta

Dato : 05-10-09 22:08

Webnoob - tak for svar. Jeg har fået lavet mig en liste over alt det der skal hentes - men støder på et problem Jeg har downloadet den der Dell Driver Download Manager, når jeg åbner den fortælles jeg at jeg skal gå på nettet, og vælge filer til download. Når jeg får lavet mig den liste over filer der skal hentes, får jeg at vide at jeg skal hente Download manageren. Hvad gør jeg her - jeg gør vel et eller andet forkert?

Mvh
Christian

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-10-09 07:46

hvad kan jeg sige, man skal ikke vælge download manager, den stinker, nulstil din browser indstillinger og prøv igen.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-10-09 11:22

Med den Dell jeg sidder med, mener jeg det er F12.
Med hensyn til Dell, så ville de gerne hjælpe med den CD, som aldrig var leveret med PC'en, men nu er der gået 12 dage, og jeg har ikke fået den endnu.
Du skal også regne med at være meget tålmodig ved telefonen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-10-09 12:11

det er forskelligt hvad man skal trykke for at komme til recovery menuen, har man vista skal man trykke F12 og har man XP skal man trykke ctrl+F11. Og ja det kan tage op til 14 dage før man modtager sin CD.