/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler Win XP Pro
Fra : Brassovitski
Vist : 1310 gange
200 point
Dato : 27-08-09 06:54

Halløjsa
Hvem kan hjælpe med en installations-CD til Win XP Pro DK. Jeg har købt en bærbar, hvor der nu er installeret Win 2000, men jeg vil gerne have den formateret og installeret Win XP Pro. Der er et ægthedsbevis på maskinen til XP Pro, så jeg mangler blot en XP Pro installations-cd for at kunne få XP på i stedet for win 2000.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 27-08-09 07:02

Du kan sansynligvis henvende dig til producenten der har fremstilet den bærbare og få en Cd tilsendt.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 27-08-09 07:04

Den mulighed er brugt før:

Citat
Løsningen blev...
af Mazz skrevet ons 12. apr, 2006 09:54

Jeg ringede til Microsofts hotline, de henviste mig til Medion, da de selv "udgiver" cd'erne på licens. Oplyste modelnr etc. til Medion, der gratis sendte mig en ny cd.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-09 07:10

Hej webm
Vil du lige smide et link til det svar du henviser til?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 27-08-09 07:27

www.dba.dk

Du kan køb windows xp cd fra blåavis. det er billigt....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-09 07:37

Hej pk2sk99

Citat
www.dba.dk

Du kan køb windows xp cd fra blåavis. det er billigt....

Du har vist ikke forstået budskabet, jeg har en gyldig licens, så hvorfor købe en XP CD med en ny licens?

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 27-08-09 07:49

Jeg er nysgerrig??
Er her noget jeg har fået galt i halsen.
Jeg troede den licens nr.som står på maskinen,kun passer til den cd som blev leveret med til maskiner.
Bruger jeg en anden cd,skal jeg bruge den licens nr. som blev leveret med til den cd,oog ikke den som står på maskinen.
vvdriver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-08-09 08:29

Vvdriver, du har ret, spørgeren kan ringe til producenten og få en cd der kan bruge det licensnummer der står på maskinen.

Hvis han får en CD af en af os, så er det med nyt licensnummer, og den har han ikke gyldig licens til.

Så spørgeren skal ringe til producenten af hans maskine og forklare dem problemet. Så sender de måske en CD med XP Pro.

Kommentar
Fra : nemthva

Dato : 27-08-09 09:32

granner01 Det passer ganske enkelt ikke det du skriver. Hvis man bruger samme version til at geninstallere, så kan man sagtens bruge sin egen kode.Det har jeg gjort mange gange.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 27-08-09 09:42

Citat
Hej webm
Vil du lige smide et link til det svar du henviser til?

Kan ikke lige finde det igen, men det er jo heller ikke relevant i denne sammenhæng hvor det er fra, du skal jo blot gøre det samme.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-08-09 11:58

nemthva

Hvis du får en anden CD med XP pro, så er der et andet licensnummer. Hvis man geninstallerer med sin egen CD med XP Pro, så er det det samme licensnummer hver gang.

Men spørgeren vil have en ny CD med XP Pro. Hvis han fik min CD, så ville det være med ny licensnummer. For jeg har garanteret ikke samme licensnummer som spørgeren.

Hvis det var så nemt, så tjente Micrisoft ingen penge.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 27-08-09 13:35

Hvilken maskine er lev. med XP Pro og erstrattet med Win 2K,..?? virker som om det er en fra et miljø, er det så xp pro oem eller fuld version.

Som tidligere nævnt i tråden kan du hendvende dig til producent med model nr. serie nr. og få dem, mod betaling tilsende dig en recovery cd. Kan nok klares via deres hjemmeside eller support som kan hjælpe.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-08-09 18:36

der står IKKE licensnumre på alm. installations cdere
Hvis der gjorde var det jo ikke nødvendigt at taste den ind selv.

Derimod er der en algoritme der tester om nøglen passer til den version der indstalleres (OEM, Retail, Volume, Upgrade) lidt ligesom modulus 11 testen man brugte i gamle dage til cprnumre

Hvis nogen skulle være intresseret har jeg algoritmen liggende

Der er ikke noget i vejen for at få mediet (cd) af en ven, microsoft har da også selv opfordret folk til at slipstreame deres cd med den nyeste servicepack og så dele den med andre der ikke selv var i stand til at klare det
husk lige på at det kun gælder microsofts egne skiver og ikke restore skiver fra f.eks acer

Citat
hendvende dig til producent med model nr. serie nr. og få dem, mod betaling tilsende dig en recovery cd
nu er det jo langtfra alle maskiner der findes recovery skiver til, mange computere sælges med en alm installations cd og en driver cd

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-08-09 14:15

Til vvdriver
Citat
Jeg er nysgerrig??
Er her noget jeg har fået galt i halsen.
Jeg troede den licens nr.som står på maskinen,kun passer til den cd som blev leveret med til maskiner.
Bruger jeg en anden cd,skal jeg bruge den licens nr. som blev leveret med til den cd,oog ikke den som står på maskinen.
vvdriver

Man installerer først fra en vilkårlig CD, med den kode der følger med CD'n, derefter kører man et specielt program der skifter koden til den der er på ægthedsbeviset på maskinen. Programmet har jeg fået tilsendt efter henvendele til MS-Support.
Har iøvrigt løst problemet, da jeg fandt en XP Pro i mine gemmer.

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 28-08-09 14:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål. Der var jo ikke rigtig nogen der løste problemet, men kun em masse smalltalk.