/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Videotuner til bærbar
Fra : molokyle
Vist : 1093 gange
500 point
Dato : 26-08-09 20:06

Findes en sådan?

..til USB-porten f.eks. ?

..og hvis?

..så hviken ? (SPECS. ....please !)

Vi bertaler jo Medie-Licens ...så dette er KUN et Hardware-spørgsmål

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-09 20:20

Til USB er der jo en masse i handlen. Bilka har annonceret med dem, ALDI, T.Hansen og Harald Nyborg har også dem på deres menu! - Det var blot for at nævne nogle af dem, som ikke skal have den fuldstændige hovrible pris.
Så findes den der sluttes til PCMCIA porten, hvor der både er analog og digital TV, samt radio modtager. - Det var sådan en der fulgte med min bærebare, da jeg købte den for et par år siden.

Men jeg har ikke lige en specifikation på nogen af dem!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-08-09 20:30

Citat
SPECS. ....please
tjae, det er nu lidt nemmere hvis vi må begrænse udbuddet lidt.
hvad skal den kunne: DVB-T, DVB-C, DVB-S, UHF, SCART, HDMI........ fortsæt selv listen

et godt råd: køb en med indbygget mpeg2 encoder, det er bedre end at lade cpu lave alt arbejdet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-09 20:58

Citat
HDMI

TAK ...!

..om man må være så venlig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-09 20:59

..og stadig: USB (..min. ver. 2.0)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-09 21:02

Ps. Håber vi taler := Digital TV-TUNER ...ikke blot en kompatibel in/out port 'ting'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-08-09 21:35

hmmm, mener så bestemt jeg havde haft fingrene i sådan en fætter, men har åbenbart ikke fået noteret det. mener at det var en hauppauge men kan ikke lige finde den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-09 21:48

EXTERMINATOR ->

FIND DEN SÅ ... NU !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-09 22:26

EXTERMINATOR !
Nu er molekyle gammel i gårde, her på KANDU. Så han er gået over til roulatorsøgning, så han mener at det er hurtigere, at vi søger for ham!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-08-09 22:34

Citat
FIND DEN SÅ ... NU !!!

Jeg har ikke tid, JEG SER FILM..........

jeps severino, men så lad os dog hjælpe

http://www.lmgtfy.com/?q=tvcapture+usb+dvb-t

og nu vil jeg gå ind og se videre

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-09 22:38

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3767&Grp=&n=10

DVB-T TV MODTAGER TIL PC
Ultra-kompakt USB digital modtager og optager
DVB_T opfylder kravene ihht. ETS 300 744
Plug & Play tilslutning via USB
Automatisk Kanalsøgning
Infrarød fjernbetjening

Pakken indeholder:
USB DTV-T modtager
Antenne
Fjernbetjening
Driver og installations CD

Modtager frekvens 48.25 - 855.25 MHz
FEC kanalbåndbredde 6,7,8 MHz
Understøtter MPEG-2 Format video modtagelse
Opfylder kravene til USB SPAC 1.1 / 2.0

Download: Vista/XP driver ver. 2.5 http://www.harald-nyborg.dk/pdf/driver.zip

Kr 249,00 Køb best.nr 3767

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-09 17:52

Skod, skod ..og skod. Virker IKKE. Det bedste resultat er med en 400 Bobs $$$.dk DVB-T ting fra Fona.

...men det "hakker og hoster" ...selv på denne rimlig nye blærbare:

http://www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1511

Citat
Zepto Znote M15b
Bærbar i HD-format (16:9)
Numerisk tastatur
Flotte detaljer og visuelle effekter i spil
Digital lyd og billede med HDMI
Lynhurtig lagerplads med eSATA
Bedre lyd med Znote M15b
Indbygget webcam
Højere ydelse og mindre støj med den...
Indbygget 7-i-1 kortlæser
Sikkerheden i orden
Touchpad med scroll funktion
Miljøet - R.o.H.S
Batteritider

Zepto Znote M15b

Zepto er en 100% dansk virksomhed med fokus på design og kvalitet. Med Znote M15b var målet at skabe en bærbar PC i et eksklusivt design med fuld funktionalitet til en menneskelig pris. Znote M15b er videreudviklingen af Znote M15a og har foruden den nye strømbesparende LED skærm også indbygget webcam. Til top
Flottere farver og lavere strømforbrug med LED

Skærmen på Znote M15b er af den helt nye LED-teknologi. LED er en forkortelse af Light Emitting Diode, som på dansk betyder lysdiode. Sammenlignet med en almindelig lyspære har en LED diode op til 50% længere levetid og indeholder ikke miljøfarlige stoffer som fx. bly og kviksølv. Hertil kommer, at en LED-skærm bruger ca. 40% mindre strøm end en tilsvarende LCD-skærm, og kan vise lysere hvid og dybere sort. Ydermere udvikler en LED skærm ikke varme som en traditionel skærm og har langt bedre holdbarhed.Til top

Indbygget webcam

Znote M15b har et indbygget højtopløseligt kvalitetswebcam på 2.0 MPixels, som giver dig slørfri transmission over Internettet, perfekt til at holde sammen på venner eller kolleger. Også ideelt til virksomheder, som kan benytte dette til direkte online konferencer og møder. Til top
Bærbar i HD-format (16:9)

Du kender måske allerede 16:9-formatet fra Zepto's serie af LCD TV. Med 16:9 formatet får du den helt korrekte opløsning på skærmen, som giver dig mulighed for at se DVD eller Blu-ray film i høj kvalitet på din bærbare PC. Perfekt hvis du f.eks. sidder i toget, sommerhuset eller noget helt tredje. Med 16:9 slipper du for sorte bjælker, som ellers tidligere har været et irritationsmoment for mange. Til top

Numerisk tastatur

Med tilføjelsen af det nye, bredere skærmformat, er det ligeledes blevet muligt at implementere et numerisk tastatur. Tasterne er specielt udskåret i minimalistisk design og har en særdeles god holdbarhed.Til top

Flotte detaljer og visuelle effekter i spil

Det indbyggede NVIDIA® GeForce® G105M grafikkort tilbyder dig fuld kompatibilitet med tidligere og nuværende spiltitler og giver dig samtidig mulighed for at spille spil med flotte detaljer og visuelle special-effects.

G105M hører til blandt NVIDIA® helt nye serie og kan flydende afspille spil som fx. F.E.A.R, World of Warcraft og Doom 3 ved højeste detaljeniveau samt ældre spil som fx. Counter-Strike 1.6.

NVIDIA® CUDA™ teknologi
NVIDIA® CUDA™ teknologien giver den bærbare computer mulighed for at frigøre kræfter fra grafikkortet og bruge dette til behandling af de mest krævende system opgaver - såsom video-redigering.

NVIDIA® PureVideo® HD-teknologi*
En kombination af high-definition videoacceleration og efterbehandling leverer hidtil uset klare billeder, flydende video, præcise farver og præcis billedeskalering til film og video. Til top

*Funktionen kræver at man tilkøber videosoftwareprogrammet
NVIDIA® PureVideo®. Programmet forhandles ikke af Zepto.
Digital lyd og billede med HDMI

HDMI er den nye digitale fællesstandard som benyttes i alle nyere lyd / video apparater. HDMI standarden erstatter de traditioneller lyd- og video kabler / tilslutninger som f.eks. Component video og Scart, og er markant bedre end S-Video og Composite videoforbindelser.

En af de største fordele ved HDMI er muligheden for at afspille HD materiale, som f.eks. Blu-ray, i 100% digital kvalitet. Via HDMI er også lyden digital og understøtter de nye lydstandarder, Dolby True HD og DTS HD med surround i op til 8 kanaler! Muligheden for at overføre både billede og lyd gennem samme HDMI kabel, giver desuden en hurtig og nem installation! Til top

Lynhurtig lagerplads med eSATA

eSATA er fremtidens måde at overføre data mellem din bærbare PC og f.eks. en ekstern harddisk. eSATA tilslutningen i din computer giver dig mulighed for at arbejde i samme høje hastighed, som hvis du arbejdede direkte på computeren. Teoretisk er overførselsteknologien hele 5 gange hurtigere end USB 2.0, og det er virkelig noget, der kan mærkes. Åbn film, billeder og større materiale uden ventetid og med lynhurtig respons. Perfekt for dig der bruger din bærbare PC som arbejdsstation til krævende opgaver. Til top

Bedre lyd med Znote M15b

Znote M15b leveres med et 3D forbedret lyd system, som giver dig kvalitetslyd i bærbart format. Udover dette har computeren en digital S/PDIF udgang. S/PDIF giver dig bla.mulighed for at tilslutte digitale surroundsystemer ved brug af kun et eneste kabel. Til top

Højere ydelse og mindre støj med Intel® Centrino® 2 Processor Teknologi

Den seneste Intel® Centrino 2 teknologi sikrer dig en kraftfuld og helt enestående bærbar PC som giver en hurtig oplevelse ved multitasking. Derudover understøtter maskinen Intels P-serie af mikroprocessorer, som er de mest energieffektive og højtydende processorer på markedet og dem, der sikrer lavest mulige varmeudvikling.

Til trods for ekstrem høj ydelse er maskinen i stand til at arbejde støjsvagt under normale arbejdsbetingelser - du har endda mulighed for at benytte "Silent-funktionen" på kabinettet, som gør din computer endnu mere støjsvag. Til top

Indbygget 7-i-1 kortlæser

Med muligheden for at tilslutte hele 7 forskellige kort er Zepto Znote M15b skræddersyet til dig, der ønsker at bruge de hurtige tilslutningsmuligheder direkte med dit digitale kamera eller din mobiltelefon. Til top

Sikkerheden i orden

Zepto Znote M15b leveres med et Kensington sikkerhedspunkt, som giver dig mulighed for, sikkert, at fastlåse maskinen. Ideelt til skoler og virksomheder hvor sikkerhed er i højsædet. Til top

*Bemærk at kablet ikke medfølger

Touchpad med scroll funktion

Den store brugervenlige og navigérbare touchpad har indbygget scroll-funktion, som giver dig mulighed for nemt og ubesværet at komme fra A til B, når du surfer på internettet eller læser længere dokumenter. Til top

Miljøet - R.o.H.S

Zepto forstår den risiko, der er associeret ved brug af materialerne, som er omtalt i RoHS Direktivet. Vi arbejder på at udrydde eller kraftigt reducere brugen af disse for at medvirke til et bedre miljø. Til top

Batteritider

6-cell batteri: 2 timer 20 minutter
9-cell batteri: 3 timer 45 minutter (Kan købes som tilbehør)

Batteritiden er vejledende og kan variere i forhold til den valgte konfiguration. Batteritiden er testet med en Intel P-processor (25watt) under Energy Star 4.0.

Hva' nu...?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-09 18:06

Hvad med et alternativ

SE FJERNSYN PÅ ET FJERNSYN

Alt det "gøgl" af diverse modtagere og antenner virker alligevel ikke ordentligt

Det er ikke engang MODTAGERNE der er de største syndere - det er antennerne.......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-09 16:56

refi ->
Citat
Hvad med et alternativ

SE FJERNSYN PÅ ET FJERNSYN

Dit råd frem-maner for mit øje, et indre syn af en henrykket og overglad 'Polle fra Snave' som har taget et 38" alm. Farve-fjernsyn, ..plus stueantenne, ..plus VHS video ..og hele 'molo-vitten' med på bagsædet i bilen.

Ud af bilens bagklap ser man så; en stor kabelrulle ..spy metervis af el-ledning ud på motorvejen. Direkte forbundet til den hjemlige stikkontakt.
Joeh... 'Polle' er sgu bleven Mobil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-09 17:19

Fantasien fejler ikke noget

Hvad i himlens navn skal du bruge "super" tv til på farten - er det ikke lidt "overkill"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-09 13:26

refi -> Nøeh... la' mig om dét

Jeg venter stadig på et 'godt bud' på en mobil HDTV/DBV-T modtager,
...men det er måske ik' 'opfundet' ..uden 'HAK' ...endnu?

Prisen er underordnet ...sålænge vi bevæger os omkring en plovmand

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 03-10-09 14:16

Citat
refi -> Nøeh... la' mig om dét

Det gør jeg skam også....

Men det var da rart at vide....

Jeg har lidt svært ved at forestille mig:

En Christiania cykel med teleskopantenne - 4 håndmadder i den ene cykeltaske og 8 kolde i den anden - samtidig ruller Vild Med Dans hen over skærmen ( i HD naturligvis) på den "styrmonterede" notebook der er monteret med paraply så solen ikke generer det HD genererede billede - Det er der da vist MERE Polle i

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-09 22:50

Tak for det udmærkede svar refi

</MOLOKYLE>