/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne administrator begrænsni
Fra : Brassovitski
Vist : 754 gange
200 point
Dato : 21-07-09 18:04

Halløjsa
Efter en mislykket bafinstallation af Photoshop Elements, kan programmet ikke geninstalleres korrekt. Jeg har fundet en vejledning til hvordan programmet fjernes manuelt. Dette kræver diverse rettelser/sletning af filer. Nogle af disse filer ligger i "Documents and Settings--->User" osv. der nedaf i strukturen. Disse "foldere" er imidlertid utilgængelige "låst af administrator". Jeg har prøvet at logge på som administrator ved at aktivere administratorkontoen via commando prompt "Net user administrator /active:yes". Jeg kan så logge på administratorkontoen, men kan stadig ikke komme ned i de før nævnte filer. Er der nogen der ved hvordan jeg får ændret rettighederne, så alle har fuld kontrol over alt på PC'n? PC'n er en Acer Aspire 4220 bærbar. Det nemmeste var jo et lille program/kommando der nulstiller alle administrator regler.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-07-09 19:13

En mulighed for at fjerne genstridige programmer er REVO Uninstaller http://www.revouninstaller.com/index.html - Knaldhamrende godt program!

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 21-07-09 19:38

Eller Dr.Delete...den tager ikke hensyn så pas på hvad du sletter:

http://www.docsdownloads.com/dr-delete-1.htm

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-07-09 22:41

nu er det vel ikke på en VISTA du prøver ovennævnte procedure?
det dur IKKE

på en vista er der ikke noget der hedder Documents and settings istedet for hedder mappen Users men afhængigt af program der viser det kan der stå brugere (på trods af at mappen hedder Users)

når du kigger i stifinder kan du se en GENVEJ der hedder Documents and settings men den er der kun af hensyn til dårligt konstruerede programmer, du kan ikke benytte den genvej til noget

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 22-07-09 18:42

TOTAL_ UNINSTALLER?? + TUNEUP + normal disk oprydning
gør mange underværker__
+
Citat
Efter en mislykket bafinstallation af Photoshop Elements, kan programmet ikke geninstalleres korrekt. Jeg har fundet en vejledning til hvordan programmet fjernes manuelt.

Hvis det er en / 1 original DITTO du har, skulle der ikke være problemer,
da du har 'service' på ALT..

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 25-07-09 00:33

Fandt selv løsningen i et af mine egne tidligere spørgsmål > http://www.kandu.dk/Spg125536.aspx < Loggede på som administrator og gav alle brugere fuld kontrol, så var problemet løst.