/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger, MSN To day, o. a.
Fra : abra
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 17-07-09 11:19

HJÆLP...
nu er det blevet for meget alt det der tar' en masse tid ved opstart, hvordan sletter jeg disse programmer totalt, måske skulle jeg også finde en anden startside end MSN, for oveni den er der nu pludselig dukket en ny søgeside "Bing" op, og jeg vil mene at det hele er med til at sløve opstarten.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-09 11:24

Kontrolpanel > Tilføj/fjern programmer.

Hvis Du har brug for dem går Du jo bare ind i programmerne under indstillinger og fjerner flueben ved "start med Windows".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 17:07

Den der med MSN today, er det ikke når Messenger åbner, ar den kommer ? Du går ind i Indstillinger i Messenger og fjerner markering ved MSN today, så vises den ikke mere, du kan også fjerne markering ved Start Messenger sammen med Windows, når du er inde i Indstillinger, så vil du få en hurtigere start og starter Messenger bagefter fra en ikon på skrivebordet i stedet for. Bing er Microsofts nye søgemaskine, den afløser Windows Live søg og den sløver ikke, men du kan jo også vælge en tom startside eller en startside uden søgebjælke

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-09 17:12

Hvis du vil have en hurtigere start af Windows, så klik på Kør og skriv
Kode
msconfig
og tryk på Enter, klik på fanen Start og fjern markering ved de programmer som ikke behøver at starte sammen med computeren, klik på Anvend og Ok.
Næste gang computeren starter, så vil der komme en meddelelse om at du har brugt systemkonfiguration, sæt en markering ved Vis ikke denne meddelese igen og klik på Ok

Kommentar
Fra : abra

Dato : 18-07-09 07:14

Hej o. v. n.

tak for svaret, men det virker ikke her, der dukker følgende tekst op når jeg skriver: "msconfig"

først et gult
navn Mappe Str. Type Ændret den
?msconfig C:\WINDOWS\Help 18 KB KompileretHTML Hjælp-fil 17-04-2004 1917

at den er ændret i 2004 er en stor gåde for mig idet jeg ikke har nogen som helst anelse om hvorfor og hvordan, måske "kandu" hjælpe med en løsning, på forhånd tak?

Kommentar
Fra : abra

Dato : 18-07-09 07:21

Hej igen

nå opstillingen er blevet forkludret, håber du kan se sammenhængen??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-09 10:44

Den har jeg aldrig set før klikker du først på Start og på Kør og skriver så msconfig i linjen ?

Kommentar
Fra : abra

Dato : 18-07-09 11:15

Hej igen o. v. n.

ja, fuldstændig som du har neskrevet!!!

- jeg har lige prøvet igen og får nu følgende besked:

Windows kan ikke finde 'msconfig'. Kontroller at du har skrevet navnet korrekt, og forsøg derefter igen. Hvis du vil søge efter en fil, skal du klikke på knappen start og derefter på søg.

Underligt

Kommentar
Fra : abra

Dato : 18-07-09 11:46

Hej o. v. n.

- nu søgte jeg så efter msconfig, og det viste sig at jeg skulle medtage søg i "skjulte filer og mapper" og derefter kom, fuldstændig som du beskriver det, og der har jeg så fået stoppet de nævnte, nu mangler jeg bare at få slettet Bing, men det går måske af sig selv hvis jeg åbner en anden startside i Explorer?
- lige en ting mere, der var en enorm masse Flueben, hvordan finder man ud af om de alle er nødvendige, jeg kunne ikke umiddelbart læse mig til hvad de forskellige står for, men alene at få slettet messenger og to day har i hvert fald gjort opstarten hurtigere, så tak for det, så svaret er accepteret og fuldt ud fortjent,
venlig hilsen AB

Godkendelse af svar
Fra : abra

Dato : 18-07-09 11:47

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-09 12:39

Selv tak - jeg skriver lidt mere, men har ikke tid lige nu, vent et par timer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-09 12:41

Er det den her side du har til start: http://dk.msn.com/ Bing sløver ikke, det gør de forskellige flash film og billeder derimod, men du kan jo starte på en anden side, har du ryddet op i temp filer ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 01:45

Angående de markeringer under fanen Start i msconfig, der behøver faktisk ikke være markering ved andet end dine sikkerheds programmer, alt andet kan startes fra en ikon på skrivebordet eller fra Start Alle programmer, Windows starter hurtigere og du kan nøjes med at starte de programmer du bruger