/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kan ikke sende mail.
Fra : Birgitta
Vist : 2647 gange
200 point
Dato : 06-07-09 15:39

Tjah.
Min nye comp. kører fint. Og Windows Mail i Vista har kørt upåklageligt siden februar.

Så for nogle dage siden ville jeg sende en mail til en veninde. Og så fik jeg denne besked:

Citat
Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Emne 'Morgenbrød', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F

Suk...

Der er ingen problemer med at modtage mails.

Hvad er der galt?? Det ser ikke ud som om det går over af sig selv, som netproblemer tit gør...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 15:50

Du har nok en TDC mail sammen med din opkobling til TDC.

Og der skal ikke stå smtp men 'asmtp.mail.dk' i din egenskaber for windows mail.

Funktioner > internetkonti > marker din konto > egenskaber > fanen servere >
udgående post > der skal stå asmtp.mail.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-09 15:54

Det kunne jo tænkes, at den information du får i beskeden er korrekt?
Citat
Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer ...???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-07-09 16:10

Eyvind, --der STÅR asmtp.mail.dk

---Der har jo ikke været problemer før for et uges tid siden...

Mol, --forbindelsen er jo faktisk IKKE afbrudt. Jeg kan bare ikke få lov til at SENDE mails...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 16:12

Prøv lige at sende en mail til dig selv.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-07-09 16:20

Eyvind, ---det kan jeg jo ikke......
Nu har jeg TO mails liggende i udbakken..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 16:29

Ok - men det var bare en test om du ikke kunne komme ud af TDC.
For mails til dig selv vender allerede hos TDC.

Har du prøvet at tilgå din mail gennem TDC webmail.

www.mail.dk
Hvis du ikke har en adgang kan du oprette den.

Ps. Jeg har for en uge siden haft vrøvl med min TDC opkobling, hvor den smed mig af hele tiden.
Jeg var også tilsluttet Ballerup.................nu har de flyttet mig et andet sted hen som virker endnu.
Nå det var bare lige en sidebemærkning.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-07-09 16:47

---Jeg HAR (vistnok) haft adgang til webmail engang... Men så skete der etellerandet med at de blev til "YouSee"... og så virkede det vist ikke mere...
Jeg forsøgte at få det repareret, men jeg blev hele tiden henvist fra TDC til YouSee -og omvendt... Så jeg opgav.

Nu har jeg prøvet at logge in på TDC... Mit password er forkert, påstår de...
Og jeg kan ikke få tilsendt nyt. For jeg havde ikke mobil dengang. Og jeg skal logge ind for at bede om password pr. sms.... altså..

Jeg skal så ringe til et nummer i stedet for, men det har jeg også prøvet før, for længe siden.. Og efter lang ventetid fik jeg besked om at det var den anden(TDC eller YouSee), jeg skulle ringe til...

NU... er der forresten for nylig kommet besked om at min webmail bliver til bredbånd??? Kan det være derfor??? øh? Så er der TRE, der kan jonglere med mig...

Ej... Jeg går en tur med hunden.......
I løser lige problemet imens, ikke?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-07-09 18:06

What!? Ingen løsninger endnu??
Så kikker jeg da bare TV-avis...

Heldigvis har jeg en gmail, så den bruger jeg bare hvis jeg SKAL sende en mail..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 18:50

Nu prøver jeg lige min mailadgang hos tdc.
www.mail.dk
Jeg kommer så til TDC login

Brugernavn = et brugernavn jeg har oprettet
Password = et password

Ellers kan jeg oprette et TDC login
Citat
Login til TDC
Vi er gået over til et nyt system, hvor du kun skal bruge ét brugernavn og password til at få adgang til alle områder på TDC Online.
For at du fortsat kan benytte webmail/freemail, er det nødvendigt, at du opretter et login til TDC.
Indtast dit nuværende login (mailadresse og kodeord) til den mailboks, du ønsker

Dette kan godt være lidt tricky

Webmail/freemail tilknyttes login til TDC
Mailadresse
Kodeord

...............(Herfra kan jeg ikke følge med for så får jeg endnu et brugernavn.)

Efter hukommelsen:
Og når du klikker på opretsklal du så lave et
brugernavn og et password .............................som ikke er det samme som din mail

Så log on bliver brugernavn + password
Inde i dennne "box" ligger så dine mails.

Hos mig er det sådan:

Brugernavn
Password
som indeholder
mail nr 1
mail nr 2
mail nr 3

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-07-09 22:14

prøv lige at skifte den udgående port, fra standard port 25 til den alternative port 587
(og nu har du vel hak i "min server kræver godkendelse")

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-07-09 22:19

glemte lige en ting, har du firewall på din maskine, så prøv lige at deaktivere den og se om ikke det skulle hjælpe
jeg oplever faktisk tit at folk ved et uheld får blokeret postprogrammet og/eller deres browser i deres firewall

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 07-07-09 06:56

Hej Birgitta

Jeg kom til at tænke på (som Eyvind var inde på) om du er i stand til at MODTAGE mails på din computer ?? Prøv at sende en mail fra din g-mail til dig selv !

(men jeg er altså ikke nogen mail ørn)

Har du installeret nye programmer, eller gjort noget med din computer ''pillet'' etc. siden sidst, hvor din mail fungerede ?? Har du f.eks. renset op med et cleaner program eller noget, og derved måske kommet til at fjerne ''kodeord-ord'' til din mail ?? Hvilket rense-cleaner-program bruger du ?? Hvilket mail-program bruger du ?

Håber at du får løst dit problem

(( )) dejligt at det er blevet lidt overskyet

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 07-07-09 09:36

Hej som TDC/TouSee kunde har du mulighed for MailSupporter, har du prøvet den ? Programmet er gratis, og kan finde fejl og repare dem: http://yousee.dk/privat/kundeservice/internet/faq.php?id=20002

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-07-09 13:39

---Nåårh... detvardagodt der var nogen, der ville forsøge.........

Og jeg har endda fået en million malis fra kandu i dag..... Kandumalis har osse været stoppet i de sidste dage, men det er jo bare som kandu er. Jeg får mails fra andre steder uden problemer.

Nå. Jeg prøver lige at kikke på hvad I foreslår...
Eyvind:
Jeg kommer ikke længere end til at jeg forsøger at lave et login til TDC, men der vil de have min mailadresse og kodeord. Når jeg indtaster mailadresse og det mest sandsynlige kodeord (jeg kan vedgrød ikke huske det...) så får jeg besked om at kodeordet er forkert.
--Så kommer jeg ikke længere.......

---

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-07-09 13:47

Orrrrrrk..
Jeg så lige...

o.v.n... TAK!
Så enkelt var det! Det tog et sekund, ca.
Og siden er nu tilføjet mine favoritter.

Tak til alle for hjælpen, --men det er o.v.n. der løber med pointsene..

--Line99, jeg havde ikke gjort noget... Intet.. Det var det, der var så underligt.

EXTERMINATOR, jeg nåede ikke at prøve dine forslag, så jeg ved ikke, om de ville have hjulpet.... eller om min pc ville være blevet "extermineret" undervejs..

Jeg lukker spørgsmålet i morgen, så alle kan kikke ind først uden at betale.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 13:54

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-09 14:16

Godt du fik sendt dine mails tør man spørge hvad der var galt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 14:17

OVN - spørg TDC...............det var vist deres program som rettede fejlen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-07-09 14:43

JA! Det var det lille fine program du linkede til, o.v.n.

Ét sekund tog det, så fortalte programmet at fejlen var rettet.
Og da jeg lukkede mit mailprogram op igen, så blev de to mails i udbakken fluks sendt.... (der er nogen, der bliver overrasket over at få den gamle mail fra mig, -jeg havde jo kopieret den over i en gmail...)

Nå, men den anden mail modtog jeg straks igen.
Så alt er ok og lutter lykke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 18:45

Tja - TDC er nu ikke så tosset endda.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 07-07-09 20:26

Godt du kan sende mails igen

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 08-07-09 16:15

Fantastisk præcis og nyttig besvarelse! Synd, jeg ikke kan give 10 stjerner! Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-09 00:55

Selv tak - godt at problemet blev løst