/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Video til computer
Fra : Gypige
Vist : 531 gange
40 point
Dato : 09-06-09 08:51

Hej,

Jeg håber der måske er en der kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre det her:

Jeg har en masse videobånd ca. 8 x 6 cm., fra et videokamera, som jeg gerne vil have kørt over på min computer, så jeg kan f.eks. overspille dem til en dvd.

Kan det lade sig gøre, eller hva´ ?

Håber at nogle ved noget om det.

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 09-06-09 08:59
Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-06-09 09:24

Ovenstående forudsætter naturligvis at du stadig har videokameraer. Prøv at se om det har en firewire udgang og at din PC har en firewire (ie1394) indgang, det giver en hurtige overførsel.
Du skal også bruge et videoredigeringsprogram (f.eks. Pinnacle studio) til import af dine film.

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 09-06-09 10:12

Hej,

Hvad er en firewire (ie1394) indgang ?

Skal jeg også bruge et videoredigeringsprogram hvis jeg køber en Plextor ConvertX PX-AV200U
Videoindgangsadapter ? ja, det skal jeg vel .....

Det er nok dumme spørgsmål, men jeg har aldrig prøvet det før

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-06-09 10:34

ie1394 er en stardard for overførsel der bruge af bl.a. digitale videokameraer.
Men det forudsætter selvfølgelig at dit kamera er digital og at båndene er digitale.
Hos mig er det sådan at Pinnacle studio, importerer via ie1394, og selv styrer start af kamera ved overførslen

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-06-09 10:36

hvis dine bånd er analoge skal du bruge en videoconverter som den foreslåede

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 09-06-09 10:51

Hold da op hvor bliver jeg klog

Jeg syntes bare det er så godt, at man kan spørge om forskellige ting her på siden.

Der er altid kloge mennesker der kan svare en.

Det er analoge bånd fra før den digitale tidsalder (men flot optaget)

Så skal jeg altså have en videoconverter, hvad så med et program ? skal jeg stadig have det ?
(Hvad jeg dog kan spørge om .....)

Men jeg er jo nød til at spørge jer der ved sådan noget, ikk´.

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-06-09 11:08

Jeg vil tro at du ikke kan undgår programmet, men der er sikkert nogen her på kandu, der kender et gratis program

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-06-09 11:10

Hovsa undkyld! I det link som bruno117 har givet her på siden, er der software med til dimsen.
Så vidt jeg kan se.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-06-09 11:42

Hvis jeg var dig Gypige, så ville jeg nok tage springet, og købe en DVD maskine med harddisk og brænder.
Så slipper du for alt det med at det skal bruge en hulens masse plads på PC'en.
En sådan maskine koster ikke en hel bondegård, men du vil have glæde af den i lang tid, da den har andre gode egenskaber.

På sådan en Harddisk/DVD recorder, indspiller du dine videobånd på harddisken.
Herefter kan du klippe og klistre dine film som du vil. Når du har samplet scenerne i den ønskede rækkefølge, så brænder du bare en DVD.

Jeg ville for alt i verdenen ikke undvære min maskine. - Jeg optager flere gode fim fra TV med reklamer; klipperreklamerne ud og lægger så filmen ind på en DVD.

Det syntes jeg du lige skulle tænke lidt over!

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 09-06-09 11:58

Hej,

Hvis jeg skal indspille mine videobånd direkte på en Harddisk/DVD recorder harddisk, så skal jeg da også have en eller anden form for et eller andet mellem min videooptager og Harddisk/DVD recorderen ? eller hva´ ?

I kan virkelig høre jeg har forstand på det her, ikk´ .....

Mange hilsner fra Gypige

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 40 point
Dato : 09-06-09 12:11

Nixen bixen Gypige.
Og jo det skal du da!
Du skal blot have et kabel mellem dit kamera og optageren. Der er i de fleste både mulighed for kabel med phone stik og scart stik.
Nogle af de nyeste recordere kan også håndtere memorycart som SD kort og andre, lige som der er en USB indgang.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 09-06-09 12:28

Severino har helt klart fat i den lange ende her. Det er den letteste måde og giver det bedste resultat.
Hvis du allerede nu kan tilslutte dit kamera til dit TV, så kan du også tilslutte den til en optager Severino omtaler.

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 09-06-09 12:41

Nu er det jo det, at min videooptager er ca. 25 år gammel.

Phone stik og scart stik ?

Hmmmm ..... tror du også jeg kan få et kabel der passer til sådan en gammel videooptager ?

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-06-09 12:47

Hvis du har kabel så du kan se dine bånd på fjernsynet, kan du også bruge severinos forslag.

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 09-06-09 12:52

Nå ja selvfølgelig. Jeg har jo et kabel så vi kan se båndene på tv´et.

D.v.s. at jeg kan optage på dvd imens jeg afspiller videobåndet på tv´et ? er det sådan det fungerer ?

Kan I høre, det er ved at demre nu . . . . .

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-06-09 14:28

Ja, det lysner for dig

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 09-06-09 14:57

- C O O L -

Tusind tak for hjælpen alle sammen.

Mange hilsner fra Gypige

Godkendelse af svar
Fra : Gypige

Dato : 09-06-09 14:57

Tak for svaret severino.