/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
præsentation og powerpoint
Fra : jes-a
Vist : 411 gange
50 point
Dato : 03-06-09 18:36

Hej

Jeg skal snart til eksamen i mit projekt, og skal så lave en powerpoint og præsenterer projektet i 10 minutter. Men jeg må ikke sige noget, der står i det afleverede projekt. JEg er lidt lost lige nu. Er der noget man altid kan tage med i en præsentation?

Hvordan laves en god powerpoint. Er der nogle regler eller/og guide som hjælp til at få lavet sådan en på en ordentlig måde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-09 18:38

de 3 f-er

fantasi fantasi og fantasi

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-06-09 19:07

Du skriver ikke noget om hvad du skal præsentere?
Hvis du forestillede dig en bog, skal du selv sige det der står i teksten, mens præsentationen skal være alt det der grafisk understøtter teksten.
Det er dog en god ide, at variere lidt - fx at en lille film kan køre uden du siger noget, og du siger noget uden at skifte slide. 10 min går hurtigt, hvis du har meget du skal ind på.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-06-09 20:52

I mange firmaer er man ved at gå væk fra Power Point præsentationer,
de er efterhånden for kedelige, og det skal du undgå.

Find eller lav en god Template der bærer og understøtter dit budskab.

Lav en god appetit vækker som indledning,
og slut af med Tak for jeres opmærksomhed...

Og så skal du højest have en 3-4 slides derimellem.

I begrænsningens kunst viser mesteren sig...

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 03-06-09 21:41

Jeg skal præsenterer et program jeg har lavet. Men det har jeg jo afleveret og beskrevet hvordan det er blevet til med både kodning og designværktøjer.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-06-09 22:44

Så kunne du måske bruge præsentationen på at beskrive hvor fantastisk programmet er og hvad det kan