/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
HJÆLP
Fra : Dumbo2
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 13-05-09 10:27

Hej.
Efter at have formateret en computer, kan jeg ikke komme ¨på nettet med den, den skriver: at siden ikke kan vises.

Nu har jeg prøvet at haft fjernet driver til netkorte og geninstalleret det, men stadig det det samme.

Har prøvet at sætte et nyt netkort i, men den kan stadigt ikke komme på nettet.
Der mangler en Standergateway, DHCP server, DNS servere adr.

Har prøvet at sætte mit kabel i en anden computer og der virker det ok, så det er ikke mit kabel, det er galt med.
Men er der nogen som kan fortælle mig, hvad der så er galt?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 10:29

Har du husket, at indstallere chipsetdriverne til bundkortet??

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 13-05-09 10:36

Er netkortet installeret korrekt? I KontrolPanel, under Enhedshåndtering, er der et gult udråbstegn ved Netværkskortet?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-05-09 10:55

Som peet49 skriver, er chipsetdriverne installeret, først dem, siden netkortdriverne

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 13-05-09 10:59

Ja Har installeret, samt netkort driver. det hele skulle være i orden

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-09 14:20

Har du husket at definere hvem du har som udbyder? Du skal installere hvilke server du vil bruge til ind og udgående post.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 14:22

Granner01_>> Det har ikke meget med netkortinstall, at gøre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-09 14:24

Nej men han kan ikke komme på nettet, og selv om han installerer netkortet så skal maskinen da vide hvem den skal kalde op til.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 14:30

Der skal oprettes en forbindelse til en bredbåndsforbindelse, der altid er åben.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-05-09 14:30

Gå i kontrolpanel/netværksforbindelse/opret forbindelse, følg anvisninger/spørgsmål på skærmen.

Hvis der i forvejen er angivet en Lan forbindelse, så se egenskaber, sæt den til automatisk at optage IP adresse og automatisk DNS

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-09 20:31

Hvor står det at han har bredbånd? Han kan have ADSL eller modem. Eller noget helt tredie.

Det ville hjælpe hvis vi vidste hvem hans udbyder er.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 15-05-09 08:15

Hej Igen.
Min udbyder er Yousee.
Har prøvet alt, men kan stadig ikke komme på nettet
Men sætter jeg mit lan kabel i en anden computer, virker det .
Forstår ikke en DYT af dette

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-05-09 08:46

Få renset din maskine for snavs.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-05-09 08:47

Hos www.spywarefri.dk er der fine værktøjer til det.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-05-09 09:49

Hvis din anden PC kan komme på netværket, så gå i netværks forbindelser, egenskaber/ TCIP, og se hvordan den er sat op