/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Lave hjemmeside med IP Kamera
Fra : MRJP
Vist : 1276 gange
100 point
Dato : 28-04-09 21:10

Jeg har købt et IP kamera for noget tid siden. Jeg kan godt få det til at virke trådløst på mit lokalnetværk, men har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg får tilgang til det fra internettet. Har en bredbåndsrouter/modem, som så er koblet til en trådløs router/hub. Det er lidt tricky at få til at virke. MEN... når det på et tidspunkt lykkes er mit spørgsmål:

Kan man på sin hjemmeside lave en funktion, som viser billedet fra ip kameraet?
Forstået på den måde, at man bare giver adressen f.eks. www.mitkamera.dk og når så folk går ind på siden, er der et vindue som viser live billeder fra kameraet?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-04-09 22:09

for at have en hjemmeside kræver det man har en webserver, som kræver man har port 80 åbnet i sin router og forwarder al trafik på den port til webserveren. Men nå nu vi snakker et IP webcam så står der sikkert i programmets indstillinger hvilken port du skal åbne, vil gætte på det er port 80, og så skulle det gerne køre. Kan måske kræve nogle flere indstillinger i programmets opsætning, men det skal jeg ikke kunne udtale min om.

Kommentar
Fra : MRJP

Dato : 28-04-09 22:19

Det skulle jo gerne kunne køre på en ekstern hjemmeside (hos en webhotel-udbyder) (så man ikke behøver at have en computer tændt hele tiden).

Og så må det vel kræve at man indsætter en eller anden java-app. på sin hjemmeside?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-04-09 22:30

hvis ikke du har en computer tændt, hvad skal webcammet så været tilsluttet og hvor skal strømmen komme fra?

Kommentar
Fra : MRJP

Dato : 28-04-09 23:11

Som jeg skrev i hovedspørgsmålet er der tale om et trådløst IP Kamera, og IKKE et webkamera

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 28-04-09 23:56

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
for at have en hjemmeside kræver det man har en webserver, som kræver man har port 80 åbnet i sin router og forwarder al trafik på den port til webserveren. Men nå nu vi snakker et IP webcam så står der sikkert i programmets indstillinger hvilken port du skal åbne, vil gætte på det er port 80, og så skulle det gerne køre. Kan måske kræve nogle flere indstillinger i programmets opsætning, men det skal jeg ikke kunne udtale min om.

Uden at skulle sige for LIDT__så er det som REGL port 21 + 443
Citat
Det skulle jo gerne kunne køre på en ekstern hjemmeside (hos en webhotel-udbyder) (så man ikke behøver at have en computer tændt hele tiden).

Ikke ? hvis kameraet er tilsluttet ? HELE tiden,
hvilket kræver at din PC er på NETTET også,
så kræver det IKKE meget.

Og du kan finde det gratis, dog ved jeg ikke om den ? gælder
for WEB___MEN DEN OPDATERER DIN HJEMMESIDE
som det passer dig

Prøv at søg på gOOGLE ''GOODSYNC''
den klarer det__ men din pc/ kamera, skal være online__ALWAYS? = så.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 28-04-09 23:59

Citat
Det skulle jo gerne kunne køre på en ekstern hjemmeside (hos en webhotel-udbyder) (så man ikke behøver at have en computer tændt hele tiden).

Og hvordan vil DU lægge billeder på en SIDE__
DER IKKE FÅR INFORMATION?"! fra dig/ kameraet af.

Med andre ORD, du /din PC/ kamera skal være online

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 29-04-09 00:00

BTW:

Der er ikke mange UDBYDERE der tillader den form for TRAFFIK

SÅ spørg FØRST

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 29-04-09 00:04

+++++++++++++++++++

Husk lovgivningen__

IKKE ALT ER LOVLIGT.

Kommentar
Fra : MRJP

Dato : 29-04-09 00:42

Okay... "gøgeungen" ved åbenbart ikke heller ikke hvad et IP Kamera er. Nåh, håber på nogle flere svar imorgen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-04-09 05:40

Jeg har et sådant IP webkamera. Det har indbygget en slags server, således at det kan arbejde selvstændigt, sammen med routeren. Den uploader så hele tiden billeder til en hjemmeside, og det er så her muligt at se og styre dette kamera, via hjemmesidens styrepanel.
For tiden er det ikke i drift, men det kommer igen om nogen tid!

Kommentar
Fra : me67

Dato : 29-04-09 12:55

Citat
Jeg har et sådant IP webkamera.

Var det muligt at fraliste dig Producent modellen på det kamera du har ?

Venligst ME67

Kommentar
Fra : MRJP

Dato : 29-04-09 13:34

Kameraet hedder SD-221Vpro
Der er ikke noget fabrikantnavn nogle steder.

Men er begyndt at lure fidusen: Noget med at når jeg få åbnet rigtigt for alle porte og gateways, så skal man kunne embedde noget kode på hjemmesiden, så den henter video-vinduet fra kameraet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-04-09 13:59

Ja navnet fremgår ikke af kameraet, men modelnumret er CAS-670W/EEU og du kan se den på linket her: http://www.sparklan.com/product_details.php?prod_id=144

Kommentar
Fra : me67

Dato : 29-04-09 14:13

Super - tak skal du / i have

Kommentar
Fra : MRJP

Dato : 29-04-09 14:13

Mit ser nu sådan her ud (knapt så avanceret) http://www.dragonworld.com.hk/Surveillance%20System/SD-221VPRO.htm