/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstart, usb-enhed
Fra : henrik59
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 28-04-09 15:25

Når jeg hiver usb-stikket til min eksterne DVD-brænder ud, genstarter min pc. Alle andre usb enheder kan jeg bare fjerne, men brænderen skal jeg stoppe via "sikker fjernelse af hardware" for at slippe for denne "koldstart". I starten optrådte problemet ikke. Ikke verdens største problem måske, men ind imellem kommer jeg til at slukke brænderen, og så er balladen der. Jeg har Vista. Nogen, der har en forklaring?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-04-09 15:27

Du skal slukke for enheden(sikker fjernelse afdware)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-09 15:48

Citat
men ind imellem kommer jeg til at slukke brænderen, og så er balladen der

Næh...

Problemet er netop at du IKKE slukker den inden du hiver datakablet - så komputeren gør egentlig hvad den skal - den forsøger at beskytte dig....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-09 16:03

Citat
men brænderen skal jeg stoppe via "sikker fjernelse af hardware"
jah, det skal alt for at være sikker på ikke at ødelægge noget.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-04-09 17:07

opdater dit chipset(bundkort)

Citat
Du skal slukke for enheden(sikker fjernelse afdware)

Fra XP og nyere versioner er det ikke nødvendigt og bruge den funktion. Man har i XP om på fjernelsen er USB-endheder så systemet selv konstatere om der er ved at blive skrevet på en sådan enhed, bliver det, bliver det afbrudt og ikke gemt på enheden.

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 28-04-09 17:53

Jeg synes stadig, at det er mærkeligt, at jeg pludselig skal gennem den noget omstændelige procedure med en bestemt usb-enhed, når alle andre enheder blot kan fjernes. I 2000 var det nødvendigt at stoppe enhederne, men det er normalt ikke nødvendigt i XP og Vista.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-09 18:17

Så må du jo gå din opsætning efter....

Den står sikkert til at genstarte ved fejl Så den gør hvad den SKAL....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-04-09 22:03

start nu med at opdater dit bundkort og se om det ikke retter fejlen, jeg har været ud for det samme og det blev fixet med en opdatering af bundkortet.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-04-09 08:13

Slå automatisk genstart fra i Vista:

1. Åben denne computer og vælg systemegenskaber.
2. Vælg derefter avancerede systemegenskaber.
3. Under fanebladet Avanceret tryk på "indstillinger" for start og genoprettelse.
4. Under systemfejl, fjern flueben fra i genstart automatisk.

Annuller spørgsmålet
Fra : henrik59

Dato : 28-05-09 13:07

Jeg har ikke fået løst problemet, og annullerer det derfor