/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
G.E.D?
Fra : cuntisko
Vist : 251 gange
20 point
Dato : 08-04-09 09:11

Er der nogle der kan fortælle mig, hvad en G.E.D (graduation equivalency degree) svarer til i Danmark?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-09 11:37
Kommentar
Fra : cuntisko

Dato : 08-04-09 22:26

... ehh.
hvordan hjælper det mig til at finde ud af, hvad den svarer til? :)

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 08-04-09 23:09

VUC er nok det der kommer nærmest.

Hvis du fks er gået ud af high school uden at gøre den færdig, så kan du senere tage GED.

Requirements: The GED is awarded when a student passes a series of tests in five academic subjects. In order to pass each test, the student must score higher than 60% of the sample set of graduating seniors. Generally, students need to spend a considerable amount of time studying for the exams.

Length of study: Students are not required to take traditional courses in order to earn their GED. The examinations take seven hours and five minutes cumulatively. Students may need to take preparation courses in order to get ready for the exams. However, this is not mandatory.

Reception at the office: The majority of employers hiring at entry-level positions will consider a GED score as comparable to an actual diploma. A small number of employers will consider the GED inferior to a diploma. If a student continues school and receives a college degree, his employer will probably not even consider how he completed his high school education.