/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Miljø svineri.
Fra : vedikkealt
Vist : 845 gange
100 point
Dato : 01-04-09 20:39

Jeg har hørt noget...som jeg alligevel ikke fik rigtigt hørt efter...

Der er en eller anden dansk tv/radio station som har opfordret til, at man tager billeder af miljø svineri, og så sender billederne til dem...men nu kan jeg ikke finde hvor.

Nogen der ved noget..?

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-09 20:46

Tjah, det ér jo den 1. april, så who knows?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-04-09 20:55

# Camillasmoster

Det her er nu ikke en Aprilsnar..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-09 21:01

Er du sikker på det? vedikkealt

Du hørte jo ikke ordentlig efter...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-09 21:07

Det kan jo være en hvilken som helst radio/tv station, kan de få en fed historie hvor de kan jorde folk, så er de glade!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-04-09 21:42

Jeg brænder olie og dæk af i haven.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-09 21:48

Er det ikke et stykke tid siden du har set/hørt det ?

Jeg så en udsendelse enten fra DR1 eller TV2 om "miljøsvineriet", men det er da et par uger siden jeg så udsendelsen.

Mener også der blev opfordret til at tage billeder af "miljøsvineriet" og sende ind til redaktionen.

Vil i morgen se om jeg kan finde udsendelsen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-04-09 22:07

Så lykkedes det for mig...

http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Tema/P4rydderopinaturen/20090307141050.htm

Søg...og du skal finde...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-09 23:40

Pudsigt at du lige kommer med det indlæg idag

Vi var ude og køre idag, hvor vi sidder og snakker om, at det dog er utroligt som folk bare smider ud af bilen, i stedet for at beholde det i bilen til de kommer hjem. Men mange samler også affaldet sammen og sætter det med vilje på rastepladserne, selv vaskemaskiner mm, til trods for at vi i vores kommune har en rigtig pæn og gratis genbrugsstation.Jeg sagde faktisk til manden at man burde bruge mobiltelefonens kamera og lige filme når man så det, så de kunne få en bøde,
men blev også enige om at det var der nok ikke mandskab til at følge op på.

Jeg syntes ikke at der i dit link, står noget om at tage billeder... men ellers er ideen i dit link fint nok, bare rigtig rigtig sørgeligt at folk ikke kan rydde op efter sig selv...

Jeg har råbt efter nogle tøser der bare smed en pizzabakken midt i gågaden---- i glemte vist noget --- nææ de havde intet glemt, jow jeres affald... det første de gjorde var at kikke sig omkring, om jeg var den eneste der havde set det (sådan virkede det på mig) det var jeg ikke, så de gik pænt tilbage, og gik de 3 meter hen til affaldsspanden med bakken

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-09 10:12

vedikkealt

Det link du har fundet henviser jo til den indsamling, de fleste kommuner deltager i 1 gang om året, og er som sådan ikke svar på dit spørgsmål

Citat
Der er en eller anden dansk tv/radio station som har opfordret til, at man tager billeder af miljø svineri, og så sender billederne til dem...men nu kan jeg ikke finde hvor.

Jeg mener stadig, at jeg i en udsendelse på TV så en lignende udsendelse, hvor seerne blev opfordret til at sende et billede af "svineriet"

Men det er da godt, at du er tilfreds med det du selv har fundet

God arbejdsdag den 19. april

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-09 13:46

Her i gaden, tror folk, at man skal stille sit storskrald ved siden af de fine nye affaldsdispensere, så flyver de selv væk - ja, de tomme papkasser flyver, men bliver i gaden.... for de ER svære at flå, de kasser

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-09 13:48

Vi har for nylig fået det fineste skralde-system, og storskrald bestilles på tlf. eller Nettet, og de kommer i løbet af ca. to dage.

Dét kører bare (når ellers folk gider lige at skrive en bette mail om deres eget storskrald.......)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-04-09 15:04

Jeg kan godt følge jer Nordsted og Camilla.
Jeg har også ytret mig i det fri, når jeg ser denne slags svineri. Men det er svært at få folk til at forstå, at hvis vi gjorde sådan alle sammen, så ville verdene se væsentlig anderledes ud.

Problemet er nok det, at skraldebeholderne står alt for langt fra hinanden.
Her i byen har vi nogle affaldsbeholdere ved busstoppestæderne, men især dem ved det lokale VUC bliver ofte tømt ud på jorden af disse elever, i kådhed og manglende opdragelse.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-09 15:33

Severino "Manglende opdragelse" er ofte ordene, ja - desværre, for den logiske sans har trange kår...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-09 15:35

Her har vi to affaldsdispensere til almindeligt affald og en til genbrugs-papir og pap.

"Hov, min pose er for stor til at kunne komme i dispenseren, så jeg stiller den bare ved siden af, så kommer der nok nogen og ordner det for mig"...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-09 16:55

Citat
"Hov, min pose er for stor til at kunne komme i dispenseren, så jeg stiller den bare ved siden af, så kommer der nok nogen og ordner det for mig"...

Jamen det gør der jo også-- dig for eksempel---

Og man tør jo heller ikke bare sige noget, når det sker ved ens bopæl, det kan give et rigtigt bagslaw

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-09 17:31

Jeg rører den ikke!

Og den står på det modsatte fortov, så jeg kan se udvilkingen fra én pose til en bunke andre ting - for "nu har nogen sat en sæk her, så kan jeg også liiige stille mit storskrald ved siden af"...

På samme måde som "der holder en bil ulovligt parkeret, jamen, så kan jeg jo parkere her, for når de "må", "må" jeg vel også".

"Jamen, alle de andre" - voksne opfører sig som små børn...

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-09 19:44

Angående skrald, så skal man være flinke ved disse renovatører, som de selv vil kaldes.
Vi har af og til, haft lidt ekstra; og det har de taget med hver gang endnu!
Vi tager det ikke som en selvfølge, men de bliver belønnet for deres venlighed, både ved det ekstra skrald og ved juletid.

I ved sikkert godt, at man ikke får meget for en 5'er eller en 10'er; men et par øl ved siden af, så glider det hele med.
De har endnu aldrig ladet øllet stå!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-09 19:48

Nemlig Severino

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-09 20:54

Citat
men et par øl ved siden af, så glider det hele med.

Den bruger vi også

Det kender jeg også et andet par der gør, og da de i en ferie havde andre boende i deres hus, havde de inviet de "nye" om traditionen, men tænk de lagde dem øverst i skraldespanden, og renovationsarbejderne opdagede dem ikke

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-04-09 20:58

Sjovt nok, øl koster ikke meget, men man kan da komme langt i nogen tilfælde ved at give et par øl
(Eller kage...)
Vi havde en kunde der kom med håndfuld øl til os fordi han syntes vi havde ydet ham en god og hurtig service, han bliver husket!

Jeg forstår ikke den indstilling nogle har... De smider det ud af vinduet mens de kører bil og tror det er væk. Hvad er problemet i at tage det fra bilen og hen til skraldespanden??

Jeg har set et par tilfælde hvor der er forskellige containere til pap, flasker, husholdning m.m.. ved nogle lejligheder hvor der er nogle idioter der bare uden videre kommer det forkerte i dem. Det er sgu svineri!

Jeg syntes ellers selv jeg er flink til at sortere flasker, pap, papir/reklamer, dåser, m.m. fra og køre en tur på Revas når det kan svare sig. Det er så lidt vi skal yde hver enkelt person, men jeg mener at det er en stor gevinst for miljøet i den sidste ende.

Jeg fik lige en tanke... Er det ikke noget svineri så mange reklamer mange af os får ind af døren?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-04-09 21:00

# ans

Joo...jer er nu ganske godt tilfreds med det jeg har fundet... og er det stadigvæk...

Det der så ikke læses på denne side jeg har linket til er, at de opfordre borgerne til i radioen at reagerer hvis der skulle være et interessant affalds emne de kan tage op...

Jeg har nu talt med en journalist, og der er billeder på vej herfra til hendes firma mail.

Og TAK for mange fine beretninger og indlæg...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-04-09 21:12

# taunusanden

Jeg har i - efterhånden en del år arbejdet med affalds sortering på mine arbejdspladser...plast...pap...metal m.v., + blandet brandbart.

Og for at det overhovedet skal give mening i mit hoved, at kontorfolkene gladeligt smider brugte pizza bakker, mad affald og andet i rent pap og plastik beholderne har jeg for mig selv udviklet en sætning for slige mærkelige adfærd...

Slipse knudens elefante hop...

Ganske enkelt af den grund, at jeg mange mange ALT for mange gange har set dem vandre beslutnings vægelsindet fra opsamling til opsamler...og PLUDSELIG laver de et lille afsæt og så ligger mad affaldet bagerst i pap containeren...med det resultat at pappet IKKE kan genbruges...

Og det med AFSÆTTET er lige så sikkert som amen i kirken...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-04-09 21:55

@vedikkealt
Nogle gange undres man

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-04-09 21:59

# taunusmanden

Denne undren bliver dog mindre...når man tager med, HVOR lærte disse slipse kunder er...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-04-09 22:23

Nogle "kloge" mennesker ved absolut INTET om nogle ting andre finder logisk.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-04-09 22:14

Citat
Sjovt nok, øl koster ikke meget, men man kan da komme langt i nogen tilfælde ved at give et par øl
(Eller kage...)
Vi havde en kunde der kom med håndfuld øl til os fordi han syntes vi havde ydet ham en god og hurtig service, han bliver husket!

Jeg forstår ikke den indstilling nogle har... De smider det ud af vinduet mens de kører bil og tror det er væk. Hvad er problemet i at tage det fra bilen og hen til skraldespanden??

Jeg har set et par tilfælde hvor der er forskellige containere til pap, flasker, husholdning m.m.. ved nogle lejligheder hvor der er nogle idioter der bare uden videre kommer det forkerte i dem. Det er sgu svineri!

Jeg syntes ellers selv jeg er flink til at sortere flasker, pap, papir/reklamer, dåser, m.m. fra og køre en tur på Revas når det kan svare sig. Det er så lidt vi skal yde hver enkelt person, men jeg mener at det er en stor gevinst for miljøet i den sidste ende.

Jeg fik lige en tanke... Er det ikke noget svineri så mange reklamer mange af os får ind af døren?

Jammen, liiige mine ord!

Jeg har længe undret mig over, at man må sende så mange tryksager ud over hele landet hver uge!

Har forlængst afmeldt dem - kikker reklamer på Nettet. PC'en er alligevel tændt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-09 22:32

taunusanden..........man har da i årevis kunne sætte et - nej tak til reklamer- på sin postkasse, det er så ikke alle firmaer der respekterer det, men de fleste gør

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-04-09 23:19

Der er jo nogen få reklamer jeg gerne vil se. Men de store reklamer fra f.eks Bilka er i overkanen efter min mening.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-09 02:53

Du kan jo se det hele på Nettet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-04-09 10:00

Bilka reklamer kontra milijøsvineri!
Jeg har i 8 år, arbejdet på et trykkeri, hvor vi trykte dagens avis med miljøvenlige tryksværte, der er vandbasseret.
Efter trykningen, pakkede vi reklamer til budene. Her var der en utrolig stor forskel på de forskellige reklamers miljø påvirkninger.
Når vi fik reklamer hjem, pakket på store paller, så var BILKA's reklamer de rene stinkbomper.
De blev trykt i Holland på nogle giftige farver, der betød at reklamerne skulle anbringes et par døgn i særlige rum med udluftning, før de måtte sendes videre. Alligevel stank de, nårman åbnede for pallen, for at pakke dem om til ruterne.
BILKA er dog ikke ene om dette miljøsvineri. - Sådanne tryksager burde forbydes, med hensyntagen til miljøet.
At stå og ompakke 30-40 tusinde reklamer, som alle stinker lige fælt; kunne nemt give en dundrende hovedpine, hend mod fyraften.
Så hvis man kunne slippe af med de miljøfarlige reklamer, så ville meget være opnået!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-09 10:25

Vores unger har delt reklamer ud i fire år, hvor vi stod og pakkede dem i køkkenet.........det stank hele week-enden, for ikke at tale om sorte fingeraftryk i hele hytte, selv om vi passede på

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-04-09 11:13

@severino, det er stof til eftertanke!! Der burde da være et lov krav om den slags, men det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Ja, jeg husker selv da jeg gik med reklamer i sin tid, mor brokkede sig godtnok om sorte fingre, hun havde jo nok ret.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-09 14:28

Hvor er arbejdstilsynet henne her?

Det er jo sundhedsfarligt, det dér!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-04-09 18:40

# Camillasmoster

DET undre også mig.

Men så længe dem der arbejder med det, bare lader stå til, så sker ihvertfald INGENTING

Jeg var på et tidspunkt vikar hos Hummel sko, der kom jævnligt store containere hjem, og da stort set alle disse kondisko er lavet i plastik og limet med de værste typer lim, er det nærmest livsfarligt at indånde dampene de første 2 - 3 døgn en sådan container er åben.

Jeg påtalte det og blev fyret af vikar firmaet.

Og a pro pro emnet...de følgende 2 billeder er i dag taget i mit nærområde...

http://ditcentrum.nordjyske.dk/photos/roladens_firkantede_je_og_runde_billeder/picture137701.aspx

http://ditcentrum.nordjyske.dk/photos/roladens_firkantede_je_og_runde_billeder/picture137702.aspx

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-04-09 20:11

Ja, man kan roligt sige, at det står "skraldt" til.
Penge er magt!
Ud over min forhendværende arbejdsplads, hvor vi pakkede reklamer, så var der andre som også gjorde det. Forbrugerkontakten, postvæsenet og en lokal distributør af ugeavis.
Den der bød lavest på retten til at omdele reklamer, fik tjansen. - Til en så lav pris, har man været sulten, og havde ikke lyst til at hænge sig i en smule luftgener, for så var der straks en anden der ville overtage omdelingen. Derfor blev der aldrig gjort noget.
Hvis man fra miljøministeriet havde forbudt tryksage, trykt med ikke vandbasserede trykfarve, så havde det nok set anderledes ud. Men så villeman få EU på nakken, beskyldt for handelshindringer, blot fordi man i bl.a. Holland havde lov til at trykke med giftigt trykfarve, til en langt billigere pris.

Så EU er IKKE perfekt i ret mange henseender. Det er kapitalismens legeplads, som vi mindre bemidlede ikke må lege med!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-09 20:13

vedikkealt - jeg kan se, at I har det lissom os her i Aarhus

Hos os kommer der som regel mere affald til, når folk opdager sækken eller flaskerne.

Det er som fluer om en ost.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-04-09 20:32

# severino

Ja...det er fandme lige til at brække sig over det system med EU

Jeg husker ikke EN eneste ting eller sag der er blevet harmoniseret til vores fordel.

Min mor på 92 sidder og griner når hun hører om at verden er blevet anden.

Hun er overbevist om at verden IKKE har ændret sig en tøddel...

Men at det menneskerne der har ændret sig med adfærd osv...og tilføjer...

Ofte ikke til det bedre...

# Camillasmoster

Ja...lige præcis..kan EN...kan andre også gøre det...

...for der stod jo noget i forvejen...

Men nu har jeg ikke lige ladet stå til her, jeg har skrevet til renovations selskabet og oplyst dem om, at der er tid til opsætning af en ny glas container ved noget større nybyggeri...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-09 07:10

Det er godt nok skræmmende så meget der blev indsamlet igår.... og stadig ligger der utroligt meget langs vejkanterne hos os

http://www.berlingske.dk/article/20090419/danmark/90419011/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-04-09 17:15

Ja Nordsted; mange svin giver meget grisseri!
Der er jo nogle som ikke VIL gå et par skridt, for at smide deres affald i en skraldespand.
Jeg så en gang på en rasteplads, hvor en bilist blot åbnede døren og smed det ind under vognen.

Men vi kan desværre ikke være heldige med alle bilister!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-04-09 21:09

Nu skal i lige godt høre den værste.. Jeg fik at vide det var noget svineri at jeg smed en tom slik pose om bag sædet da jeg kørte bil!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-09 22:53

Taunusanden, hvor gjorde du så af posen efterfølgende.... hvis det var i skraldespanden er du en dygtig dreng

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-04-09 23:09

Jammm, taunusanden - du gør vel selv din bil ren, ikk'? så når du jo også til slikposen, næste gang du skal gøre bilen ren, ikk'?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-04-09 01:22

Jeg tror faktisk taunusanden fik skæld ud af de børn der sad på bagsædet, der ikke var spor tilfredse med at posen var tom...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-04-09 20:49

Børn på bagsædet??
Jeg kører gule plader!!

Jeg rydder op bag sædet når det er tiltrængt, et par gange om året
Hellere ligge der et stykke tid inden skraldespanden end i naturen!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-04-09 20:49

Jeg gør ikke bil ren, jeg muger ud og skraber det værste skidt af

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-04-09 21:37

Jeg skulle kravle over diverse mapper, papir, affald, flasker mv. for komme til at sidde på passagersædet i en venindes bil. Når jeg så steg ud af bilen, havde jeg hundehår over det hele

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-04-09 21:40

Hundehår følger også med i min bil, passager siden er deres plads
Men jeg har da lagt et tæppe på sædet for at begrænse det lidt..
Det er en arbejdsbil, men derfor skal naturen da stadig ikke svines til

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-04-09 16:17

Når du ikke ryder så tit op, taunusand; så vil jeg da gerne spørge om den arbejdsbil du har, er en kontainertransport?

Og moster, det var vel ikke kamelhår?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-09 16:22

severino, din skælm..

En kamel i en Suzuki Alto

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 16:31

Min mand har lige været på "omlasteren" igen igen

Da han skal til at smide noget i småt brændbart, bliver ham der står lige før og smider i stoppet, af opsynsmanden--- han vil gerne vide hvad der er i sækkene--- og han får besked på at tømme den han har i hånden, --- smæk fyldt med dåser, og kun lidt af det brændbare i toppen, så han bliver også beordret til at hive de andre sække op igen

Sur blev han, og brokker sig til min mand - sådan noget pjat med sortering, det er han altså ikke vant til hvor han kommer fra - nå siger min mand, jeg syntes det er fint, og forøvrigt skal du overhovedet ikke bryde dig om at komme med dit affald her, men bruge din egen omlaster--- hvis ikke Københavneren var sur allerede, så blev han det da nu, at han ikke fik medhold i at han skulle sortere, og forøvrigt blive i sin hjemkommune

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-09 16:48

Hold k... hvor er der nogle tumper til i denne Verden!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-04-09 17:30

Nu har jeg jo boet i København i 30 år, og nok er der beskidt...på visse steder i København...men efter jeg er flyttet til Vendsyssel igen, må jeg nok indrømme, at her smides alverdens også på gaderne...især vores 2 gågader i Aalborg, og et springvand, lukket for vinteren fungerer her som den STORE skraldespand...

M E N ....!!!!

Vendelboerne er nærmest HELT VÆK når det gælder affaldssortering...

Det nytter jo ikke noget alligevel...kvajpander... ..ne.

I København virkede det som om de var mere med på at sorterer...

Kan måske skyldes, at der er flere mennesker i København...der TAGER STILLING...her i Vendsyssel... GÅR DET NOK...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-04-09 21:36

Min bil er en golf, kald den bare en container

Jeg er blevet rettet på revas fordi jeg kom pvc tag i stort brændbart. Efter at have samlet det op igen og kommet det i den rigtige container sagde jeg pænt undskyld, men fik at vide, med et smil "man kan jo ikke vide alt". Jeg syntes det er i de retter på os når det er nødvendigt

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-06-09 06:40

Tak for svaret severino.

Og TAK til ALLE her i denne tråd..for mange gode indlæg og tanker...

Jeg har valgt dit svar severino...da det også ""henstiller til"" at man tænker på dem der går med kleptomanerne i vores affald.

Skraldemænd rangerer lavt på populær rangstigen når det gælder ønskejob, men de får trods alt en rimelig god løn...og vi har jo set hvordan det hurtigt kommer til at se ud når de strejker....tænk lige over det...

Selv har jeg altid en lille matas eller apoteker pose mellem forsæderne, så ryger der ikke noget papir ud af vinduerne fra min bil.

Venlig hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-09 16:04

Ja jeg har en kammerat som har kørt skraldebil. De havde gode akkorder.
Når de hentede de store containere (grønnr på hjul) ved boligblokkene, så havde de hver især 400 kr. i timen. Så det er da ikke så skraldt endda!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-06-09 18:35

Jeg hjalp en skraldemand med noget han lige manglede, jeg ville ikke have noget for det.. Havde ligget for længe ved mig og samlet støv
Men jeg fik forleden en papkasse med blandede øl, 45 stk. Det er ca. hvad han samler ind på en uge, folk stiller jo gerne en øl eller to når det er varmt eller hvis de lige har lidt ekstra der ikke kan være i sækken.
Han mente ikke han kunne nå at drikke alle dem, så han forærer lidt væk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-09 19:27

Jo de er flinke de skraldemænd, og dem må vi ikke svigte, for vi ønsker ikke at de svigter os (når bare de ikke skal bakke alt for langt, for at få skraldet med)

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-06-09 19:45

Ingen smalle stier her, de kan nemt komme til min skraldespand når de kører forbi på grusvejen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-09 20:05

Nu er det sådan, at det ikke er de samme skraldemænd der kommer her, som det var for 20-25 år siden.
Den gang peb de ikke, når de skulle gå længere for at hente skraldespanden, som var af metal, firkantet og havde et indhold der var det dobbelte. De smed de op på ryggen, bar den ud og tømte den, og skulle tilbage igen med skraldekassen.
I dag kommer de med en papirspose. Tager den fulde og lægger den nye i klemme i låge, og går igen. Altså kun en tur.
Jo de har det nemmere i dag.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-06-09 20:34

Hva, min skraldemand sætter da pænt den nye pose i stativet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-09 20:55

Det gør min skraldemand ikke, så jeg vil have din mand!
Ellers må jeg skære ned på øl gaverne, som de får en gang imellem