/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kan TOMTOM det.?
Fra : vedikkealt
Vist : 765 gange
100 point
Dato : 24-03-09 17:23

Eller kan hverken TOMTOM eller GARMIN det...?

Jeg er nu egentligt så ganske godt tilfreds med min nærmest ny indkøbte GARMIN 250 W.

Der er bare EN funktion der er træls...og det er...

Når den er indstillet og skærmen er låst, så går der ca. 30 - 45 sekunder, så slukker skærmen.

Når man skal køre 100 km. ligeud gør det ikke så meget, men ved bykørsel skal jeg jævnligt prikke til skærmen så den tændes for at se områdets veje, hvis jeg ikke lige kan eller vil bruge den anbefalede.

Jeg har været i skærmfunktioner...prøvet alle 3...dag...nat...auto, med samme resultat.

Er der en løsning ?, eller er det bare sådan..?

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 24-03-09 17:34

Jeg kender ikke så meget til Garmin, men min TomTom går ikke i pausemode - heldigvis.
Jeg går ud fra, at du ikke "kører" på batteriet, men har en strømforsyning ?
Har du haft din Garmin længe ?
Det kunne være de opladelige batterier, der er ved at være "slidt".

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 24-03-09 17:36

Nåh, nærlæste lige dit spørgsmål, og så at den er nyindkøbt.
Siger manualen ikke noget om pauseskærm ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-09 18:03

Det med mørk skærm er typisk noget med at spare batteri.
Når du bruger den i bil, skal du forbinde til bilens strømforsyning. Du har forhåbentlig fået en holder , et kabel og stikprop med til det formål.

Hvis du kører på cykel vil jeg anvefale dig at have e eksternt opladeligt batteri på cyklen og så en solid holder med gæmpning af røstelser.

med lys på skærmen hele tiden holder det indbyggede batteri ikke ret længe.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-09 20:04

Vi har en Garmin nøjagtig mangen til din. Den går ikke på pauseskærm og slukker skærmen, ikke en eneste gang i de 1½ år vi har haft den. Så jeg gætter på fejl i den. Måske skulle du se at få den byttet.
Og hvorfor låser du den når du kører? Det er kun meningen at den skal låses når den ligger i en lomme eller en taske. Prøv at lade være med at låse den og se hvad der sker. Hvis den stadig slukker, så byt den.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-03-09 20:22

Lige for at samle op.

Min GARMIN sætter jeg i cigartænder stikket...ved start...så det skulle ikke være et strømforsynings problem.

Jeg har været igennem samtlige menyer i den, og der findes ingen steder hvor jeg kan lave om på det.

Grunden til jeg låsen den er at når jeg gang på gang skal ""genoplive"" den, så undgår jeg den ""skifter program""

Så granner01, jeg prøver at køre med den ulåst, og ser hvad der sker.

Men når jeres køre med konstant oplyst skærm, så skulle min jo også gøre det...ellers er det en ommer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-03-09 23:13

Når vi kører sidder jeg altid med Garmin på skødet, det forhindrer at jeg bliver køresyg. Og jeg har aldrig været ude for at den slukkede selv, kun når batteriet er fladt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-09 00:56

Det lyder som en bytter, der må være fejl på den, min TomTom gør ikke den slags og jeg har heller aldrig hørt om andre med dit problem, uanset mærke

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-03-09 06:36

Nu prøver jeg, at køre med den ulåst de næste 3 dage, for jeg skal bruge den på fredag, og derefter går det til thansen.

Gudskelov har jeg da gemt bonnen...

Kunne ligne mig på småting at smide bonnen ud, men 1200 kr. er ikke helt en småting for mig...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-03-09 07:52

Jeg har garmin 650. jeg kører - som oftest - altid med strøm tilsluttet. Jeg slukker aldrig for at spare på strømmen - så længe man har mulighed for 12 volt tilslutning, er der ingen grund til at "spare på strømmen".

Jeg tænder og kører, og der er hele tiden kort på skærmen - hvorfor skulle jeg strømspare? På min Garmin, kan jeg gå ind og låse/låse op i menu for opsætning, men har aldrig brugt det.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-03-09 17:22

Så har jeg fundet ""fejlen""...

Betjeningsfejlen...

Hvis jeg undlader at slå knappen til højre på lås, så er der konstant lys i skærmen...

Hvad koster et batteri til en GARMIN, og kan man selv skifte det..?

Eller holder det bare nærmest uendeligt..?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-03-09 18:53

Jeg ved ikke en gang om man kan skifte et batteri, men mon ikke. Men det kan da ikke være et problem allerede?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-03-09 19:59

# granner01

Nej nej det er da ikke allerede et problem med batteriet, det var da bare sådan mest for at vide det, når og hvis...arbejder jo selv med batterier og ved de ikke vare evigt.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-03-09 07:31

Tak for svaret granner01.

Dit råd med at undlade at låse den virkede...

Faktisk har jeg overhovedet ingen dårlige undskyldninger for, hvorfor jeg havde fået denne mærkelige idé... ...

Venlig hilsen fra vedikkealt ...