/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Griseører
Fra : Hausbaer
Vist : 2179 gange
100 point
Dato : 22-03-09 10:49

Hej
Er der nogen der kender et sted hvor man kan købe billige griserører?? Har hørt at der er blevet en delikatesse i Kina og at de derfor er blevet noget dyrer.

Ved godt at det er en slags junkfood for hunde, men han kan nu godt li dem.

Har fundet et sted hvor de koster 4 kroner stykket. Det er det billigste. Og det var på QXL.

Håber i kan hjælpe.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-09 10:54

Dem er jeg sikker på de har i Brugsen...Kvickly og des lige .

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 22-03-09 10:56

Kender ingen steder... andet end studier af tilbuds aviser. Men griseøre er ret dyre og ret fede.... Men før Sigurd kom på slank fik har somme tider ½ om aftenen... Det kunne da spare lidt på de dyre delikatesser. ( jeg klippede dem over med en beskærersaks, da de er ret svære og få delt)

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-03-09 11:16

Grise øre er ret godt,de kan have en tandrensevirkning,men overdriv ikke,det er en skam at tørfisk er blevet så dyrt. Lidt hen på sommeren fanger jeg gerne selv nogle issinger tørre dem selv, fryser dem derefter ned så har jeg til resten af året.
Et godt råd: Kommer du så langt hend på året så spyfluerne er kommet, så hæng dem op i flagstangen, så højt flyver fluerne ikke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-09 11:44

At hænge fisk i en flagstang grænser til landsforrædderi

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-03-09 11:50

Hvorfor det......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-09 12:21

Jeg har købt dem i maxizoo, jeg kan ikke huske prisen, men prøv selv at se i linket

http://www.maxizoo.dk/

de har også haft dem i Harald Nyborg, men ved ikke om de stadig har dem

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 22-03-09 15:37

Jeg kan kun sige at jeg har købt tørrede produkter til hunde (griseører kalun, pølser etc.) i hhv. Aldi http://aldi.dk/ og i Lidl på http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/i.home

Produkterne er som regel hjemme i en af butikkerne dog som regel i begrænset lager. Jeg ved det da jeg har købt over hele landet. Typisk ligger priserne 50% under andre butikker. Du opgiver en pris på 4 kr. og det er jo da heller ikke dyrt. Lyt nu også til de andres kommentarer - de er nu helt gode.

NB! Hvis man er i tvivl om sikkerheden ved tørrede griseører/ tørprodukter, kan man overhælde dem med kogende vand eller opvarme dem i ovnen til 200° C. Så skulle man være helt sikker på at der ikke findes Salmonella bakterier i dem.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-03-09 15:56

Hej Hausbaer

Vi er begyndt at købe al foder og "slik" til hunden hos Olivers og kan varmt anbefale dem.

http://www.olivers.dk/ESEShop.aspx

Deres priser er rimelige og produkterne er allergivenlige - noget som vores 10-årige hund har haft stor glæde af

Deres hundemad er så godt, at det også kan bruges som godbidder. Du kan evt. bestille smagsprøver til din hund gratis.

Selv om deres griseører nok ikke koster 4 kr/stk (er angivet i gram) - er det altså et besøg værd.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-03-09 17:42

Må jeg så lige fortælle en griseøre historie...

Min kone var på arbejde og da hun skulle til frokost kigger hun i sin taske efter madpakken,
i stedet får hun fat i et gammelt ildelugtende griseøre, som vor forrige hund have begravet i haven,
men så gravet op igen et halvt års tid efter, og pladseret i min kones åbentstående taske.

Til stor bestyrtelse iøvrigt for hendes veninde/kollega af anden etnisk baggrund...

Efter dette holdt vi op med at give den griseører og dens efterfølger får kun tørkost.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-09 17:53

Svendgiversen.... det er da synd for din nye hund, de vovser æææælsker griseøre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-09 17:53

Hun skulle bare have skyndt sig at sige at det var tørret kamel-yver.

Velbekomme

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-03-09 17:57

okseører er at anbefale
mindre fedt mv.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk