/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke køre "Windows Update"
Fra : SDL
Vist : 742 gange
300 point
Dato : 07-03-09 20:14

Har lige afinstalleret Norton internet Security" via tilføj og fjern programmer.
Jeg kan herefter ikke få adgang til diverse internet sider som ex. "Windows Update" eller http://www.symantec.com/
Er der en der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : SDL

Dato : 07-03-09 20:15

min LAN forbindelse sender iøvrigt konstant "pakker" ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-09 20:22

hent denne http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip ( direkte download )

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

nu bør du kunne hente opdateringer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-09 20:25

ps ovennævnte bør kunne hjælpe men hvis ikke så:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

kategorien hijackthis forum - læs vejledningen og følg den og læg logsene ind samme sted

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-03-09 20:26

Citat
min LAN forbindelse sender iøvrigt konstant "pakker" ????

Tjek at Windows firewall er slået til.

Kommentar
Fra : SDL

Dato : 07-03-09 21:15

Jeg kan heller ikke åbne siden: http://www.malwarecheck.dk/forum/

Kommentar
Fra : SDL

Dato : 07-03-09 21:25
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-03-09 21:43

Det kunne lyde som om at du har fået noget virus ind. Prøv at hente og køre denne scanner http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

En hurtigscanning er ok.

Kan du ikke køre den, eller komme ind på siden, så prøv denne http://sptlarsenserious.googlepages.com/dr.webcureit

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 07-03-09 21:50

Citat
min LAN forbindelse sender iøvrigt konstant "pakker" ????

få en brandmur og ellers fjern resterne med TUNEUP
findes som prøve der virker i 30 dage '''''''under REGISTRI? repair

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 21:53

Du skal have renset din registreringsdatabase, Norton lægger en hulens masse filer ned i den og den fjerner dem ikke ned afinstallation. Disse rester af Norton er det der driller dig.

Du må vente til der kommer en med forslag til et program der kan rense registreringsdatabasen. Jeg kan ikke huske hvad det hedder.

Kommentar
Fra : SDL

Dato : 07-03-09 22:13

Først til stl_s: jeg har kørt scanning og fjernet men intet hjalp
Så til granner01: tak - men jeg har linket til total norton fjernelse - men kan ikke åbne linket med - med resultatet til følge som beskrevet først

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-03-09 22:14

Du kan fjerne rester af Norton med denne http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Slet alle Norton og Symantec mapper bagefter.

Men jeg vil anbefale at du kører de scannere alligevel

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-03-09 22:15

Kom lige med de logs som scannerne har lavet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-09 00:12

Jeg har selv haft Norton, og lige meget hvor mange links til at Norton kunne fjernes, så fandt jeg 32 links til norton i registreringsdatabasen, efter at der var slettet og renset. Så Norton er forbandet svær at komme af med.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-03-09 00:15

SDL og undertegnede er i gang med at rense maskinen for snavs og Norton, så vi får forhåbentlig løst det på den måde.

Iøvrigt så skader efterladte registreringer ikke, med mindre der også er filrester på maskinen. Så det er fuldstændigt ligegyldigt med de rester.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-09 03:45

Det kunne jo være, at SDL har spærret for afvikling af ActiveX objekter i sine sikkerhedsindstillinger. Så kan man scanne og 'rense' alt dét man lyster, men Windows Update kommer man altså ikke ind på....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-03-09 03:52

Det kunne det godt Molo, men det forklarer ikke hvorfor SDL ikke kan komme ind på Malware Check.

Så vidt jeg ved, bruger jeg ikke ActiveX

Men okay, det ville undre mig hvis mit lille site skulle i bad standing hos banditterne, men man kan aldrig vide

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-03-09 13:52

check lige din hosts file er tom (kun 127.0.0.1 localhost)
Sti -> %windir%\system32\drivers\etc\hosts
åbenes med notepad

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-03-09 13:56

Derefter skal du checke du ikke bruger en "dum" proxy server i din browser

Kontrol panel -> 'Internet Instillinger' -> 'Forbindelser' -> 'LAN ....' fjern alle markeringer.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 300 point
Dato : 08-03-09 13:56

Citat
check lige din hosts file er tom (kun 127.0.0.1 localhost)
Sti -> %windir%\system32\drivers\etc\hosts
åbenes med notepad

Godt råd, men vi er i gang med alt det der

Godkendelse af svar
Fra : SDL

Dato : 18-03-09 14:51

Tak for svaret stl_s.
Jeg har imellemtiden haft on-line support af det "Nye" antivirus program hotline - uden hjælp.
Derudover er PC'en nu befængt med en masse shit - måske Antivirus 360 ;((((
Så nu får den lokale PC guro lov til at redde stumperne ud.
Jeg vil ikke bruge mere tid på det. Så hellere betale sig fra det og ud at køre MC

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-03-09 15:18

God tur