/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Dårlig snerydning i dit område
Fra : VJHCredit
Vist : 620 gange
75 point
Dato : 10-02-09 12:13

Hej!
Frygter du den kommende sne, fordi den bliver liggende på veje i stier i din kommune???
Jeg leder efter en eller flere, der har oplevet dårlig snerydning på især cykelstier i sin/deres kommune. (meget gerne på Fyn)
Er interesseseret i at høre fra alle, der måtte have haft en eller flere dårlige oplevelser med kommunens snerydning inden for det sidste års tid.

Det skal bruges til et kritisk interview på Center for Journalistik, Odense.

Venlig hilsen VJHCredit

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-09 12:19

Citat
der har oplevet dårlig snerydning på især cykelstier i sin/deres kommune.

De KAN jo ikke være alle steder på en gang

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-02-09 12:20

Det vil sgu da ikke håbe, for lige nu vælter det ned

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-02-09 12:27

hmm....

det sker vist i alle kommuner.

De er jo nødt til at starte et sted, og der er et sted, der er nødt til at være sidst.

Somregel sner det jo ligefrem videre, selv om de er de, så når de er nået hele vejen, kan de faktisk starte forfra.

Det er vinter.
Der kommer sne.
Færdes med det i baghovedet, så går det nok.

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 10-02-09 12:30

Men googler man 'dårlig snerydning' er der masser af eksempler på kommuner der sparer, og derfor ikke kommer ud i alle kroge med sneploven - også når det er holdt op med at sne.
Det er sådanne problemstillinger jeg søger - ikke at det er synd for dem, hvor sneploven kommer sidst, for det giver jo sig selv, at den gør det........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-09 13:00

Citat
Det er sådanne problemstillinger jeg søger

Hvad så med at bruge dem du kan "google"

De stammer sikkert fra perioder med MEGET sne eller fra steder der slet ikke er kommunens opgave....

Indtil videre er der jo ikke kommet noget sne denne vinter - og TIDLIGERE erfaringer kan vel ikke bruges til noget - tiderne skifter.....

Der vil ALTID findes trafikanter der er utilfredse.....

Citat
dårlige oplevelser med kommunens snerydning inden for det sidste års tid.

Lad nu lige sneen komme først

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-02-09 13:01

hmm...

Jeg tænker bare, min dreng går i skole i en barak.
Arbejdstilsynet har sagt, der skal bygges en ny skole, men kommunen gør ikke rigtigt noget pga penge.

Hvad vil jeg så helst: Sne, ny skole eller betale mere i skat?

NY SKOLE.

Der er altså ikke penge til alt.
Slet ikke med den regering.

Tænk over det til næste valg. Det er sådan set det, der afgør, en hel del vedr. hvormange penge en kommune har.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-09 13:03

Hvis nu kommunerne skulle kunne klare en spidsbelastning, som snevejret lige nu, hurtigere,
måtte de jo investere i mange flere snerydnings maskiner og disponibelt mandskab,
som ville være død kapital langt det meste af året.

Og din og min trækprocent ville stige!

Husk at få det med i din kritiske journalistik...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-09 13:04

Citat
Der er altså ikke penge til alt.
Slet ikke med den regering.

Det var da en PÅSTAND - eller var det bare en politisk holdning

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 10-02-09 13:06

Jeg kan da ikke bare bruge noget fra google...
Jeg er da nødt til at have kilder på det jeg skriver. Det er står der på side ét i journalistik for "dummies." Ja, jeg ved da godt man er nødt til at prioritere og at snerydning ofte bliver nedprioriteret i kommunerne til fordel for andre ting. Det er dog stadig en problemstilling.
Man kan heller ikke stoppe en finanskrise - men den er stadig et problem for mange.
I min kommune får mange ikke ryddet deres veje, hvilket før har resulteret i flere ulykker.
Snerydning er jo også et forbyggende stykke arbejde.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-02-09 13:08

Refi en ting er sikkert, jeg har ikke stemt på nogen af dem, der danner regering pt.

Og med de besparelser, så......

Og stadig.

Kommunernes pengekasse fungerer som vores.
Er der ikke penge til alt,må der prioriteres.

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 10-02-09 13:10

Jamen jeg har ikke sagt at snerydningsudstyret/maskinerne er i orden...Jeg prøver bare at skrive en historie og vil vinkle den ud fra den givne problemstilling.
Men hvis der kun er folk herinde, som er tilfredse med snerydningen er der selvfølgelig ikke nogen historie i det - det er jeg da klar over

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-09 13:14

Citat
Jeg er da nødt til at have kilder på det jeg skriver

Så er det et "skidt" emne du har valgt...

Der vil jo af gode grunde KUN være erfaringer der er FLERE år gamle.... og seld de skal jo først lige "sorteres" for "naturlige" forklaringer.....

I "gamle dage" blev folk sendt på gaden med en skovl hvis de ville overleve - så simpelt er det ikke mere.....

Ville man genindføre det, ville 99% stille op med en lægeattest på et eller andet

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-02-09 13:20

God tanke Refi.

Kontanthjælpsmodtagere på snerydning.

Overvægtige kan få snerydnig på recept (dem der er overvægtige, trods de ellers er raske)

Ligeså dem, der er kuldeskære. Så får de varmen.

Eller endnu bedre, lad unge ballademagere, som de 4 piger der tæskede en 5 her i weekenden, komme ud at skovle sne. Fjerne visne blade mm. Lad dem komme ud og tømme bækkener, når plejehjem/sygehuse nu mangler så mange. Så kan de fanme lære det kan de.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-02-09 13:23

VJHCredit

Prøv engang at gå på kommunerenes hjemmeside og læs om deres vinterberedskab.
Læs evt. artiklerne vedr. beslutningerne om beredskabet.

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 10-02-09 13:25

Tak Jeb3

Det var da den mest konstruktive kommentar indtil videre

-vil jeg gøre...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-09 13:26

Og jeg kan bedre selv rydde min hjørnegrund for sne end jeg kan operere min egen blindtarm.

Og hvis vi vil kunne konkurrere med de skævøjede, må vi være dygtigere.
Der står jo snart Made in China på alt...

Der blev sagt prioritering: Hospitaler, skoler, , , snerydning, , , .

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 10-02-09 13:28

Jeg snakker ikke om holdninger men om problemstillinger som journalist

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-02-09 13:34

Tja. jeg kan da oplyse, at Randers kommune lavede en ordning med at der var et bestemt tidsrum i døgnet, hvor der ikke ville blive udført snerydning, af sparehensyn. kan ikke lige huske detaljerne.
jeg tror det var det første år den lille dreng Michael Åstrup Jensen var borgmester.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-09 13:39

Hvis du endelig vil se objektivt på det, så skal du vurdere logistikken:

Råvarerne skal som hovedmål nå frem til producenterne,
men hvor mange dage sner det så meget, at det betyder noget?

Og sig ikke en journalist ikke bygger på holdninger hos læserne...

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 10-02-09 15:46

ja nu er jeg jo en af dem der rydder sne på cykelstier og veje ( både dag og nat ), og tro mig når først det sner så er alle utilfredse over man ikke lige startede ved deres frimærke , men som refi og andre har skrevet så skal man starte et sted , jo flere man er til at udføre opgaven jo hurtigere kommer man rundt og jo bedre vil det være lige når sneen er faldet. men nu er det sådan at man er et fast antal til at udføre opgaven uanset om det er almindelig saltning , eller det er snestorm hvor man skal ha plov og det hele med , så når sneen virkelig falder tungt så tager det 3 gange så lang tid at komme rundt. og man er måske dårligt færdig før det er sneet til der hvor man startede , så selv for en der sidder i maskinen kan det se håbløst ud . men jeg er kampklar

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-09 15:57

Det undrer mig lidt at du som pige kan håndtere de tunge snerydnings maskiner,
men også kun lidt, det der undrer mig mere er, at du har tid til at svare lige nu...

Og så er spørgeren ikke intereseret i dine logistik problemer, hvilke veje du tager først og hvorfor?
Men mere i dine utilfredse kunder...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-02-09 17:02

Nogle kommuner har allerede brugt hele deres vinterbudget.

Danskerne er sgu forkælede hvad snerydning angår, i sidste ende er det kun et par dages snestorm eller isslag der kan skabe virkelige problemer, alt andet klares ved rigtig påklædning og kørsel.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-02-09 17:10

Dårlig snerydning?
Hvis der ligger sne må man sgu da bare passe på ikke at skvatte. Det er sgu umuligt at kunne være alle steder.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 10-02-09 17:33

>>>> svendgiversen !!!! ja nu kan den største mand jo sagtens være et skvat , og om jeg kan håndtere de tunger maskiner eller ej kommer jo ikke an på kræfter men om man er i stand til at håndtere dem ......så fik du den . jeg giver normalt ikke folk tørt på, på sådan et forum men jeg syntes sgu du er nedgørende i den grad at en pige ikke kan befinde sig i en mande verden . jeg skrev ikke om logiske problemer men om der nok var en årsag til at nogle mennesker syntes snerydningen var dårlig. det er jo i sidste ende kommunes budget der afgør hvor meget der skal gøres ud af det. jeg ser da hellere at fru hansen får en god pleje end at vi andre mobile kan gå tørskoet på fortovet eller lign.

så meget sne har vi jo heller ikke i lille danmark.

ps jo jeg har tid til at være hjemme endnu ( måske ikke så længe ) for jeg har lavet mit arbejde ordentligt i nat ........... ja jeg ku ikke lade vær

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-09 17:55

Godt ord igen chicapige,
det var ikke for at kritisere dig eller være mands chovinist; tværtimod beundrer jeg din indsats.

At du er på skiftehold, burde jeg have gættet.

Men lidt synd for spørgeren, at det ikke de utilfredse trafikanter på Fyn der svarer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-09 18:00

Citat
Men lidt synd for spørgeren, at det ikke de utilfredse trafikanter på Fyn der svarer...

De har ikke tid - de er ude og rydde sne

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-02-09 18:11

I Århus området er snerydningen bare helt perfekt, de må havde folk på tilvagt i 24 timer.

Fuck de er gode.