/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internet
Fra : Madscs
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 09-02-09 15:23

Hej alle sammen

Jeg er ved at lave en vens computer men kan ikke oprette internet på den eller logge på selvom det går fint når jeg sætter stikket i min computer.

Computer er lige formateret med XP PRO så det burde da virker ikke ????

Håber i gider at hjælpe mig.

Hav det godt

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 09-02-09 15:39

Du skal lige huske at konfigurere internet indstillingerne under START>KONTROLPANEL>NETVÆRKS- OG INTERNETFORBINDELSER

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-09 15:45

Foruden XP pro - skal også driver CD indstalleres, for ellers virker netkortet ikke.
Kig i enhadshåndtering om der er nogen gule anmærkninger.

Kommentar
Fra : Madscs

Dato : 09-02-09 18:25

Tak for svar.

Lasse:

Det har jeg prøvet tror os det var rigtigt.

Hej Eyvind:

Hvor på XP cd finder jeg det ?

Jeg har prøvet at finde enhedshåndtering og søge på det uden held hvilket var lidt irriterende i forhold når man er vant til Vista.

Skal man finde flere driver hvis den både skal kunne til sluttes trådløs samt normalt.

Når jeg går ind mappen netværkforbindelser og trykker reparer skriver den (Windows kunne ikke udføre reparationen fordi følgende handlinger ikke kan fuldføres Der kan ikke spørge om tcp/ip-indstillingerne for forbindelsen. Det er ikke muligt at forsætte)

Når jeg så trykker på status for filen 1394 som ligger i den nævnte mappe står der den er tilsluttet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-09 18:36

H-klik på denne computer > egenskaber > hardware > enhedshåndtering > der kan du se om de rigtige drivere er installeret.

Bundkortet skal også bruge drivere og de ligger på den CD der fulgte med comp. - eller de skal findes på nettet.............

Kommentar
Fra : Madscs

Dato : 09-02-09 19:00

Endnu engang tak for svar.

I enhedshåndtering sætte den ?
Ved disse filer

Ethernet-controller

Pci device

Sm buscontroller

Kan det være nogle af dem hvis ja hvad er så dit råd ?

På forhånd tak

Mvh Mads

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-09 21:00

Ja det ser ud som om du mangler at installere driveren til bundkortet.

De drivere ligger normalt på den CD som fulgte med computeren.

Men du kan sikkert surfe ud til fabrikanten af computeren og hente drivere.

Kommentar
Fra : Madscs

Dato : 09-02-09 21:13

Min vens hund har bidt samtlige cder der fulgte med da den var lille.

Jeg vil nødig lyde alt for hjælpeløs men hvordan finder jeg modellen på bundkortet ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-09 21:21

Det er bare computermodellen du skal bruge.
Det står bag på eller under.

Eks. Compaq Armada E 500
Og så ud til www.compaq.com og lede efter noget dawload til modellen.

Godkendelse af svar
Fra : Madscs

Dato : 12-02-09 13:09

Tak for svaret Eyvind.