/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
teksten er mærkelig
Fra : SweetleySmile
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 30-01-09 21:54

Hej jeg er ingen ørn til pc.
Jeg har i et stykke tid fået en mærkelig tekst i min e-mail eksempel:

Og jeg betale lige så snart jeg har fået vindermail. Så det er jeg ked af at jeg ikke har fået gjort med din.

Hvad er det der gør at min mail ser sådan ud?

Er det en virus?

Og sender jeg den ud til mine kontakter?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-01-09 21:58

Det er manglende dansk alfabet der forårsager fejlen, læg mærke til at tegnet står på de steder hvor der burde være et Å du vil opleve samme problem med Æ og Ø

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-01-09 22:00

Forskelligt tegnsæt - bemærk, problemer opstår ved de danske specialtegn æøå ÆØÅ.

Er det en mail du laver eller er det en du modtager?
Og hvor viser problemet sig - hos dig eller modtageren?

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 30-01-09 22:13

Citat
Og jeg betale lige så snart jeg har fået vindermail. Så det er jeg ked af at jeg ikke har fået gjort med din.

Tror såmæn bare det er dit tastatur der har fået gæster.
Eller bare et forkert TAST- anslag.

Gå til kontrol-panel - internationale + sprog- SÆT alt til Dansk
Også kroner og ØRE___= vits
Ellers ''plejer'' der at ligge en PROMT nede ved URET = udvid denne

Og du kan roligt videre sende DET.

MEN vær forberedt på GRÆSK tiltale.

Kommentar
Fra : SweetleySmile

Dato : 30-01-09 22:20

Jeg skriver mailen ganske normalt.

Men når jeg får svar er min tekst lavet om. Det svar jeg får er normalt.

Nogen gange er det også den mail jeg modtager der er med disse mærkelige bogstaver i.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 30-01-09 22:47

SweetleySmile

Betal hvad der bedes om...oplys din konto og password til din bank...du vil ikke blive skuffet, for hvis de anmoder om disse oplysninger er du helt klart en vinder...så spring på...den sidste idiot er ikke født endnu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-09 22:58

Tjek :

Kontrolpanel -> Internationale og sproglige indstillinger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 30-01-09 23:17

Citat
Og jeg betale lige så snart jeg har fået vindermail. Så det er jeg ked af at jeg ikke har fået gjort med din.

OK________OG FRA HVEM FÅR DU DEN MAIL
Næppe en Dansk bank/ forum.

Det er åbentbart IKKE dit BOARD der fejler noget
men fra den, du MODTAGER din mail/ s fra.

For herinde er der JO INTET galt, går ud fra at CITERET
tekst er fra en mail DU har modtaget.

Men eller ret dine indstillinger, som beskrevet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-09 00:11

Hvis det er din original tekst i en svar mail som har været i udlandet, der står mærkelig så er det forklaringen, altså at den har været åbnet på en computer der ikke kan vise danske æ ø å, ikke noget du behøver spekulere på

Kommentar
Fra : SweetleySmile

Dato : 31-01-09 00:22

Mange tak til alle der har kommenteret. (Forstår ikke lige ziggy99)

Har prøvet at være inde på de forskellige forslag. Håber at det nu fungerer.

Jeg var mere nervøs for om jeg sendte en virus rundt med mine mails.

SweetleySmile

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-01-09 08:34

Ingen har nogensinde forstået Ziggy99

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 31-01-09 09:14

Og jeg betale lige så snart jeg har fået vindermail. Så det er jeg ked af at jeg ikke har fået gjort med din.

Ziggy99 mener, at du er ved at blive fuppet - du har ikke vundet nogetsomhelst - drop det.