/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Intel Core 2 Duo speedstep?
Fra : palle22
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 20-01-09 12:29

Hej Kandu.

Jeg har lige købt en brugt Dell Studio 1535 bærbar. Den har en Intel 5750 CPU, som gerne skulle køre med speedstep teknologien. Mit problem er, at cpu'en konstant kører ved 2.0 Ghz. Jeg kører med Vista Premium Home. I strømstyringen er cpu'en indstillet til at køre minimum 5 % og max 100 %.

Hvad kan jeg have overset?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 12:40
Kommentar
Fra : palle22

Dato : 20-01-09 12:49

Hmmm... hvad skal jeg se der? At jeg skal købe en stationær PC istedet?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 13:22

Du kan klokke dit bundkort, så det kører stærkere, men det kan du måske ikke gøre selv.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 20-01-09 13:24

Granner, jo... jeg kan godt overclocke, men det er ikke det jeg spørger om???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-01-09 13:25

Prøv evt. at se på denne side:

http://www.laptopworld.dk/Hardware/CPU/Intel/154-speedstep.html

Citat
Intels integreret SpeedStep teknologi, gør det mulig for forbrugeren, at manuelt definere ens notebook performance som man ønsker det.

Når notebooken er forbundet til stikkontakten, yder ens notebook optimalt. Når denne så forsynes via batteriet på notebooken, nedsættes CPU til en lavere frekvens.

Som du kan se, virker det kun når den ikke er forbundet til stikkontakten.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-01-09 13:25

hvordan modtog du computeren, var alt installeret fra starten af eller skulle du selv gøre det?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 20-01-09 13:28

Jeg har selv formateret computer osv.
IBM det med strømmen er jo afhængigt af hvilken strømstyringsmodel der er aktiv???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-01-09 13:31

Citat
IBM det med strømmen er jo afhængigt af hvilken strømstyringsmodel der er aktiv???

Palle22, ikke ifølge den henviste side!

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 20-01-09 13:34

IBMDen artikel er gammel, den har ikke noget med om Vista. Og det med stikkontakt eller ej kan man ændre i windows.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-01-09 13:58

ok, hvad var det første du installerede efter styresystemet?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 20-01-09 14:00

Dells drivere til chipset osv

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 20-01-09 14:08

I hvilken række følge, kan sige så meget at hvis man ikke installere vise drivere først så fucker dells systemer op, under installationen af vista har du mulighed for at indlæse drivere og der anbefaler vi/dell at man indlæser driveren til chipsettet.

http://vistahomebasic.windowsreinstall.com/installnewhdd/installnewhdd.htm

cirka 1/4 nede på siden får du en overskrift som denne: "Next you will select the location of the install. Select the drive, and then click on "Drive Options" to setup and Format the drive. Alternatively you can just click "Next and windows will use max space available." If you use the later the go straight to "Part 3" of this guide." På billedet lige under kan du se en linje hvor der står "Load driver" den skal du klikke på og så indlæse driveren, hvis den ligger på en anden cd, som den jo nok gør, så skifter du bare cd, når driveren er indlæst sætter du cd'en i med vista og forsætter.

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 20-01-09 14:10

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-01-09 14:12

det var så lidt, men var det ikke lidt hurtigt du giver min pointene, det er jo ikke sikkert det virker. Men ellers må du jo oprettet et nyt spørgsmål.