/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Problem med forbindelde
Fra : keven
Vist : 952 gange
100 point
Dato : 07-01-09 13:12

Hej alle.
Mit internet er begyndt at opfører sig meget mærkeligt. Efter at have startet computeren og været på nettet et stykke tid, er det som om forbindelsen forsvinder(ifølge min computer ihvertfald) De to skærme med cirklen(internet tegnet i proceslinjen) er der endnu, og siger at der er fuld forbindelse. Mit msn forsætter også med at være logget på, men hverken Google Chrome eller Explore vil gå på nettet. Den siger heller ikke at forbindelse ikke kan oprettes, den står bare og indlæser(loader). Har ladet den stå i 20 min uden at der skete noget. Når jeg så genstarter den, er der ingen problemer.
Der kan gå 5 min eller en time inden det sker igen.

Nogen der har én ide om grunden og evt. en løsning? På forhånd tak..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-09 13:14

Hvis det er Explorer 8 - så har jeg hørt at den lave ballade.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-09 13:21

Er forbindelsen trådløs eller med kabel ? Jeg havde lignende problemer med mine trådløse forbindelser, msn og mediaplayer kunne holde forbindelsen, men browsere og mail programmer kunne ikke, til sidst forsvandt forbindelsen total, routeren var i stykker

Kommentar
Fra : keven

Dato : 07-01-09 13:29

Det er IE 7. Og ja, det er trådløse.. Det kan ikke være routeren, da min PS3 er på nettet og min kærestes comp heller ikke har nogen problemer. Som ekstra tillæg, kan mit Windows heller ikke opdatere sig. Ved ikke om det er af samme årsager..

Kommentar
Fra : keven

Dato : 07-01-09 13:34

Mit windows skriver "Kode 80244019" under updaten. Google'de det, men fandt kun en kæmpe lang tråd på engelsk. De ting man skulle gøre lå måske lidt over mit computerniveau

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-09 13:47

Der er skam også en dansk side, som jeg finder uden Google, hvorfor tror du at den skide søger kan alt ? Jeg søgte med Yahoo: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=53877񤿱 det ser ud som om der har været noget skidt på computeren, måske skal du også have tjekket din computer ?

Kommentar
Fra : keven

Dato : 07-01-09 13:52

Ja, det kunne det umiddelbart. Fandt også den samme siden (via google) efter lidt tid
Men må prøve at gøre det de beskriver og så om det evt. hjælper på internettet også..

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 07-01-09 14:04

Hent malwarebytes anti-malware til lige at tjekke om der er noget der ikke skal være på din pc.

http://www.malwarebytes.org/

dette er det hidtil bedste program til netop det formål at fjerne uønsket software

// C a i N e

Kommentar
Fra : keven

Dato : 07-01-09 16:13

Malwarebytes fandt intet. Har gjort det der stod inde på spywarefri-forum, og nu kan windows ihvertfald opdatere sig. Ved endnu ikke med internettet..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-01-09 19:28

det er spyware.

Kommentar
Fra : keven

Dato : 07-01-09 20:07

mit net er endnu ikke gået ned.. så det fra spywarefri-forum må ha virket

vil du ha pointene o.v.n?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-09 00:50

Citat
vil du ha pointene o.v.n?
det er dig som alene bestemmer hvilken indlæg du fik mest ud af. Måske du skulle oprette dig i et sikkerheds forum, det er gratis og der kan her være mistanke om der måske er noget skjult skidt som Malwarebytes Antimalware ikke har fundet, hvis du har netbank og lignende på den computer, så burde du tjekke enten hos Spywarefri eller Malwarecheck

Kommentar
Fra : keven

Dato : 08-01-09 14:21

allright.. tak for det!

Godkendelse af svar
Fra : keven

Dato : 08-01-09 14:21

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 00:55

Selv tak, gør nu dig selv den tjeneste at få din computer set efter i sømmene

Kommentar
Fra : pulser

Dato : 30-01-09 23:10

Well, jeg har ikke meget forstand på trådløse computere, men jeg kunne da forestille mig at det har noget at gøre med ladeaggregatet. Jeg gætter på at selvom computeren er sat til lysnettet kand den godt stå langsomt og aflade, hvilket du så kan se som det billedet bliver svagere i sin farve.
En anden ting kunne være en art virus, som har til formål at forvrænge dit skærmbillede.
Du bør allerførst køre antivirus-run på den og dernæst spørge en ven/veninde om de har forstand på ladeaggregater.