/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
? årets bedste IT nyhed
Fra : ferik
Vist : 612 gange
500 point
Dato : 25-12-08 13:45

Hvad syntes at årets bedste IT nyhed er
jeg syntes at Google translator er en af de bedste/den bedsre
http://translate.google.com/translate_t?hl=da#

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 25-12-08 13:47

Hvis du syntes det er en nyhed så ja.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-12-08 13:49

Jow, det er da en fin ting...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-12-08 13:53

Årets bedste IT nyhed? At Stein Bagger er ude af cirkulation og at ikke flere mennesker snydes af ham.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 25-12-08 13:58
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 510 point
Dato : 25-12-08 14:32

Hej Erik, Ja jeg har lige afprøvet denne translatør, sammen med min kone. Hun blev overrasket over hvor godt den behandler oversættelsen, som især kan være et problem med omvendte ordstillinger, som der er mange af i det sprog som vi har forsøgt med, nemlig Dansk - Spansk.
Jo den er blevet bedre!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-12-08 15:30

hej Severino
min søn har lige været på en ferietur til Japan, der mødte han en ung japaner, han tog nogle billeder af Henrik, der ligger nu et billed af ham på japaneren`s hjemmeside med noget japan`s tekst (skrifttegn)
det er sjovt at oversætte det til dansk
Erik

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 15:59

min søn har lige været på en ferietur til Japan, der mødte han en ung japaner

Ja jeg har gotnok hørt at japanerne kommer der over fra!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-12-08 16:06

Severino!
meget morsomt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 16:29

Nu ikke noget med at surmule her i julen, det giver jo en trykket stemning, så tag lige en ekstra lille en til julefrokosten (på min anbefaling), så stiger humøret nok igen!
Fortsat god og glædelig jul

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-12-08 16:51

en lille Bjesk ekstra, det er jeg med på
jeg har her op til julen lavet mig 4 flasker Bjesk, fået 2 i julegave
så her går det godt
hilsen EK

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 25-12-08 17:53

Det var en nyhed for mig med den oversætter. Sikke en fin ide, når man går til italiensk og det kniber med oversættelserne!! Jeg må prøve at lade være med at snyde i det nye år. Men TAK for ideen. Den er da fantastisk, når man ikke anede, at den eksisterede. Og forresten rigtig GLÆDELIG JUL.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 18:10

Yeps ferik, hik bøvs tja tja tja
Gem lidt så kommer jeg, så tager jeg en flaske Pisco med, så du kan få lidt fremmed!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-12-08 18:35

til kipumi
da du er ny med google translator, skal du sætte den rigtig op: start translatoren
http://translate.google.com/translate_tools?hl=da
vælg værktøjer/og brug vejledningen
Få oversættelser med et enkelt klik på din browsers værktøjslinje

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-12-08 18:38

Severino ?
hvad er: Pisco

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-12-08 18:43

jeg læser jævnlig: LE FIGARO og Tyske aviser
ved hjælp af translatoren

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 18:43

Pisco er noget a'la dansk snaps, men smager anderledes. Det er lavet på sydamerikanske druer, og destileret, så det når en alkoholprocent på lige fod med snapsens 45%.
Den kan nydes rent, men kan også bruges i en lang række forskellige drinks, og som piscosauer.
Der har været udsendelser omkring dette på kanale TRAVEL.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-12-08 18:47

severino
kan denne Pisco købes i DK
evt hvor
Bilka, Føtex eller andet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 20:12

Jeg har set det for år tilbage, men er ikke nogen dagligvare på hylderne.
En inportør i københavnstrup, havde det på lager, på lige fod med øl, Incacola og kager fra Peru. Men om han eksistere mere ved jeg ikke, så jeg skal prøve at lede efter hans adresse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-08 20:20

Nej hans lager er lukket for flere år siden, jeg har lige fået en sms fra ham.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-08 20:54
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-08 23:58

Årets nyhed: http://www.cray.com/Home.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-08 00:00

..altså: http://www.cray.com/Products/XT/Product/ORNLJaguar.aspx

1.64-petaflop

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-08 00:02

Glem ALT om DUAL og QUADRO core CPU'er:

Citat
..scaled up to run on 25,000 to 150,000 cores.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-08 00:24

På softwarefronten må den største 'nyhed' i 2008 nok være LAMBDA calculus muligheden i C# 3.0

http://www.microsoft.com/danmark/msdn/guide/c3.mspx

..hvilket ellers har været lukket land for andre sprog end LISP, Haskell og Miranda.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-08 01:25

De har da forlængst udviklet hardware som giver alt andet baghjul, måske også software, det er bare indtil videre forbeholdt militær og andet lyssky.

F.eks en flashdisk på 5-6 tb, læsehastighed 600 mb/s, den er ikke frigivet til private og koster pt. 250.000 $

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 30-12-08 19:58

Tak for svaret severino.