/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Billigst totalløsning
Fra : morkaren01
Vist : 426 gange
50 point
Dato : 15-12-08 20:57

Hvor kan man få den billigste løsning på fastnet/ip, internet og radio/tv. Bor et sted hvor vi har antenneforening med en bestemt udbyder. Betaler p.t. 2500 årligt til antenne, 900 kr. kvartalet til internet og ip. Findes der billigere løsninger???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-08 22:12

En total løsning findes i flere versioner, da de kan være skruet sammen af forskellige tilbud, på en sådan måde, at de kan være svært gennemskuelig.
Det er jo ikke altid, at det kan betale sig, at hoppe med på en sådan totalløsning, så her må du prøve at samle forskellige tilbud hos mulige udbydere, både samlet som enkelt enheder; hvorefter du må prøve at regne på det.

Det er jo sådan at hver udbyder, skruer deres tilbud sammen på sådan en måde, at de ikke kan sammenlignes med konkurrentens tilbud.
Så prøv først at lave et overslag, over de ting du HAR brug for, så du ikke får puttet et eller andet ligegyldigt med ind i pakken.
Herefter kan du se hvad mulighed der er for de enkelte enheder.

Fastnet: Her er der flere muligheder med lav samtaletakst og gratis samtaler til fastnet mod et fast beløb.
Mobil: Her er der en jungle af forskellige sammenskruet, og uoverskuelige muligheder.
Internet: Her er det især dit behov for hastighed der gør sig gældende (Upload og download hastighed) Her er det så også spørgsmålet om hvad der følger med af udstyr, og er der IP-telefon med?
TV-signal: Her er det et spørgsmål om hvor mange forskellige pakker og kanaler der er til at hive ned på husaltret!

Som du nok kan fornemme, så er det ret komplex, når der skal vælges; men regn på det og giv dig god tid til det!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-08 22:17

Du finder ikke noget billigere.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 15-12-08 22:21

Hej Severino. Jeg fornemmer at det ikke er let, men jeg bruger mest internettet arbejdsmæssigt. Hjemme er det netbank og lidt søgning på diverse hjemmesider. Jeg ser ikke ret meget fjernsyn og jeg taler i tlf. ca. 1 time dagligt. Jeg syntes ikke rigtigt at jeg får noget for pengene.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 22:25

Du skal være klar over at hvis i har en antenneforening der hvor du bor, så er det dem der ejer ledningerne og stikket til internettet. Hvis du vælger anden udbyder så skal det hele foregå gennem din gamle telefonledning, for antenneforeningen vil lukke for datastikket.
Og når du ikke kan bruge datastikket, så får du ikke noget billigere end det du har nu.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 15-12-08 22:29

Hej Granner01
Det er også det jeg er ved at fornemme. Jeg har en antenneforening, og jeg syntes efterhånden at de er for dyre, jeg har nok 20 tyske kanaler og 10 andre. Jeg syntes andre udbydere har mere og er billigere, men jeg kan ikke gøre så meget....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 23:58

Jeg har også en antenneforening her og jeg har selv undersøgt om det kunne betale sig at få en anden udbyder. Det der er problemet er at antenneforeningen ejer kablerne i jorden og dem får en anden udbyder ikke lov til at bruge. Det ville også være for dyrt rent teknisk. Så vi må leve med den løsning der er valgt eller møde op til møderne og stemme på nogle andre.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 28-12-08 16:33

Jeg laver lidt notater og undersøger markedet.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 05-02-09 22:41

Hej
Er netop blevet ringet op af en TDC medarbejder, der tilbyder mig Internet 10 megabit, digitaltv 27 kananler og fri opkald til fastnet i DK (IP) for 479 kr. mdl.

Nu har jeg internet og IP via antennekabel (1024/512 tror jeg nok) er 10 megabit via telefonkablet bedre?