/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Backup harddisk med kode
Fra : troldenesdhb
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 14-12-08 12:30

Jeg skal hive data ud af en pcer. Jeg har fået udleveret harddisken, så jeg kan sætte den i en ekstern disk holder. Men de havde kode på deres bruger, så jeg kan ikke umiddelbart komme ind på den.

Jeg ved det kan lade sig gøre, hvordan er det nu man gør?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-08 13:54

Hvis du ikke får andre forslag, så er en Ubuntu live cd ret ligeglad med om der er kode på Windows kontoen eller ej, med en live cd kan åbne Windows og åbne bruger kontoen, der kan du kopiere data over gennem usb eller brænde en cd/dvd.
Det virker når jeg prøver på min som har kode på administrator kontoen, der er fri adgang fra Ubuntu live cd som kører fra cd skuffen på den aktuelle computer, mon ikke det også kan bruges når harddisken er udenfor, som i dit tilfælde ? Har du ekstern boks til harddisk eller kabler eller vil du sætte harddisken ind i din computer som slave ?
Hent eventuel din Ubuntu live her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
vælg en server at hente fra og klik på den grønne knap Begin download, der er dansk sprog indbygget, brænd den hentede ISO fil som ISO eller Image fil, ikke pakke den ud eller andet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-08 14:01

Hvis den er krypteret, det er vel derfor der er kode på?,
så kan du sikkert godt glemme alt om udtræk af data!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-08 14:08

Mit forslag går på en konto med kode på, ikke noget krypteret, hvem har egnelig krypteret sin disk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-12-08 16:22

Det har Tvind. Ret så effektivt når man ikke vil have politiet til at snage.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-08 16:51

Dette er en god metode.
http://www.kandu.dk/spg129811.aspx#1480473

Er du i tvivl så bare spørg videre.

Ps. En ubuntu CD er altid rar at have.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-08 00:51

Hej trold har du fået løst dit problem ?

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-12-08 06:02

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-08 11:49

Selv tak