/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
No bootable partition in table
Fra : Flemming_Clausen
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 10-12-08 07:35

Jeg kører Vista Home Premium.

Jeg får denne besked når jeg starter min comp. op. Jeg har sat noget mere ram i computeren, min første indsydelse var at jeg havde kommet til at pille et stik ud af min harddisk, men det har ikke løst det. Er der nogen der kan hjælpe....

Flemming Clausen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-12-08 07:45

Jeg tror du har rykket i et stik eller måske ikke fået ramblokken sat ordentligt i prøv at kontroller det

Kommentar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 10-12-08 07:47

den tller godt nok både ram og harddiske

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-12-08 08:01

Måske du lige skulle i Bios og lade den autodetekte ellers må du vente på et klogt hoved desangående

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 10-12-08 08:17

Hej

smid din win cd i og boot op fra den... vælg reparer--> der kommer nu en dos lignende prompt frem. --> vælg din windows partition (default: 1)+enter -->skriv fixmbr

// C a i N e

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 10-12-08 08:17

Evt. kør scan disk inden....

skriv chkdsk

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 10-12-08 08:25

hvis det ovenstående ikke virker prøv da:

der andre commands du kan prøve... evt. fixboot
http://pcsupport.about.com/od/termsf/p/fixmbr.htm

http://www.w00tw00t.co.uk/support/viewtopic.php?f=1&t=4439

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-12-08 09:05

Citat
skriv chkdsk

skrive chkdsk /r

Kommentar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 10-12-08 09:17

jeg har prøvet at sætte CDen i men den kan ikke køre systemgendannelse og den kan ikke finde mit C drev. Kan jeg installere windows igen og så bagefter køre min sikkerhedskopi?

Kommentar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 10-12-08 09:22

Jeg har lige opdaget at den har byttet om på C og D drevet, kan jeg bytte det tilbage?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-08 09:31

1. Hvor ser du at der er byttet om på C: og D:
2. Har du en eller flere harddiske i
3. Sidder både strømstik og datastik ordentlig på plads
4. Har du byttet rundt på CD/DVD og harddisk
5. Kan du se din harddisk i bios.

Kommentar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 10-12-08 09:36

1. Når jeg starter op på VISTA CDen viser den ikke nogen harddiske i "indstillinger for systemgenoprettelse", så jeg er gået ind i "indlæs drivere", hvor jeg kunne se at den havde byttet om på dem. PT har jeg pillet D drevet fra.
2. Jeg har 2 harddiske
3. Ja
4. Nej
5. Ja

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-08 10:04

Hvis den harddisk hvor styresystemet ligger sidder alene som slave på datakabel kan den måske ikke findes.

Hvis det er de brede IDE kabler så skal det være en master hvis der kun er et drev på

Primary datakabel
HD med styresystem helst sat som MAster
HD 2 eller CD/DVD sat som SLave

Sekundary kabel
Enhed sat som MAster
Enhed 2 sat som SLave

Benyttes CableSelect er det yderste stik master til styresystem

Kommentar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 10-12-08 10:12

det er ATA harddiske

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 10-12-08 10:23

Ok så skal du kigge på hvordan de er sat med den lille jumper bag på harddisken og bag på CD/DVD

Hvis du piller noget fra så kan det ændre indstillingen for de andre

Master SLave opsætning gælder for et kabel ad gangen

Kommentar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 10-12-08 10:40

Så er problemet løst af sig selv...

Jeg pillede også de ram fra og så startede den op normalt, og det gode ved det var det gjorde den også da jeg satte ram'en i igen.

MANGE TAK for de gode råd

Flemmng Clausen

Godkendelse af svar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 10-12-08 10:43

Tak for svaret Eyvind.

Du fik mig til at TÆNKE med dit svar, derfor får du pointne.

MVH

Flemming Clausen

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 10-12-08 10:49

??????? Og hvad er så konklutionen ??? At ram'men var sat forkert i - og nu sidder de rigtigt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-08 11:54

Måske forbindelsen i ramslottet var "fedtet" og ikke gav ordentlig kontakt.
Ved isættelse igen er der måske lavet en bedre forbindelse.

Computerens veje er uransagelige.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 10-12-08 12:51

Simpelthen !!!