/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Nybegynder af podcast
Fra : leob
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 07-12-08 22:38

Jeg har netop anskaffet en mobiltelefon m.v. Samsung i900 Omnia
Den har et podcast program indbygget
Hvordan får jeg ting via en podcast-udbyder via min XP computer og videre til mobilen?
Jeg har et syncroniseringskabel beregnet til ActveSync af Outlook-filerne m.v.
Jeg har prøvet at downloade fra DR1. Det ser ud til, at det bliver overført til en midlertidig fil og efter overførselen starter RealPlayer, men filen kan jeg ikke se - og det er vel den første forudsætning for at videreoverføre den til mobilen?
Er der een af jer, som kan give mig en detaljeret anvisning for dummies?
Tak
leob

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 07-12-08 23:06

Podcast er meget simpel sagt, en mp3 lydfil som kan hentes og overføres til for eksempel en mp3 afspiller, du kan abonnere på podcast med en rss læser, det er til udsendelser som opdateres eller udgives i småbidder, for eksempel Firefox browseren håndterer rss nyheder men du kan også hente specielle rss læsere, læs på Wikipedia om hvad podcast er:
http://da.wikipedia.org/wiki/Podcast
og se en liste over forskelige podcast som du kan abonnere på hos DR:
http://www.dr.dk/Podcast/A-G.htm
klik på Mads viser vej, så får du en forklaring, håber det er noget du kan bruge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 23:55

Citat
efter overførselen starter RealPlayer
jeg ville IKKE vælge RealPlayer, Windows MediaPlayer kan godt synkronisere med din smartphone, og ITunes er bygget til formålet: http://www.apple.com/itunes/download/ hvis du vælger ITunes så kan du godt fjerne markeringer og lade være at skrive din e-mail, download starter alligevel uden disse oplysninger, bare klik på knappen Download Now

Kommentar
Fra : leob

Dato : 08-12-08 09:47

o.v.n.
det var fint med " Mads viser vej" m.v., men ....
Nu kan jeg downloade via iTunes og høre det på computeren.
Hvordan er det så liiiige, at jeg får det videre til min mobil?
leob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-08 12:51

Det ved jeg faktisk ikke, jeg bruger Windows MediaPlayer den er mere end villig til at synkronisere når jeg sætter en afspiller eller bare en usb hukommelse i et usb stik, en kort tid havde jeg ITunes, mener at huske der også er en synkroniserings funktion der

Kommentar
Fra : leob

Dato : 11-12-08 13:36

o.v.n.
Ja, jeg kan ikke umiddelbart finde at iTunes kan synkronisere
Jeg vil eksperimentere lidt med MediaPlayer, men et (mindre?) problem er, at det tilsyneladende er nemmere at få Itunes til at abonnere på podcasts
Jeg kommer tilbage senere
leob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-08 13:47

Jeg håber det lykkes for dig, i løbet af weekenden kan jeg give lidt flere detaljer om MediaPlayer, desværre har jeg ikke nogen computere med Itunes på lige i øjeblikket, men kan måske finde på at hente den, to par øjne ser mere ned et, og måske kan vi med fælles hjælp finde synkroniseringen

Kommentar
Fra : leob

Dato : 11-12-08 20:45

fint, o.v.n.
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 12-12-08 10:18

o.v.n.
Ja, så prøvede jeg at kalde MediaPlayer. Den fandt (automatisk?) de samme ting, som jeg havde fået iTunes til at downloade.
Så bad jeg om synkroniering.
Det gik også fint, men .......
Jeg havde ikke været opmærksom, at den også fandt masser af andre ting, som den så også prøvede at synkronisere.
Så megen plads havde jeg ikke på PDAens lager, så derfor var den ved at låse og nu er jeg i gang med at tømme lageret for disse ting.
Jeg bliver nok også nødt til at afinstallere både iTunes og mediaPlayer? (for at de ikke gentager "successen" næste gang de får lejlidhed til det)
Så må jeg installere dem igen så de ikke har nogen bindinger

Jeg lader tråden stå nogle dage før du får dine velfortjente points

leob

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 13-12-08 22:29

Tak for svaret o.v.n..
jeg er ikke helt oppe på mærkerne endnu, men det hjælper
leob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-08 22:31

Selv tak, lidt for tidlig at acceptere synes jeg, jeg kom slet ikke ud af start hullerne, men du kan jo bare spørge lidt mere, selv om svaret er accepteret