/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad er det sjovets i har fået
Fra : thyfoon
Vist : 1243 gange
300 point
Dato : 01-12-08 10:11

Hvad er det sjovets/mærklig/underligest i har fået jule aften at spise.

jeg har 2 gange fået stegt flæsk og persille sovs og 1 gang brænden kærlighed.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 01-12-08 10:19

Fløjet vildand i skysovs

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-08 10:20

Gammeldags suppe med kød og melboller.

Og i Portugal, Klipfisk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-08 10:42

Roastbeef

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-08 10:48

Citat
Roastbeef

Glemte lige at sige det var ikke sjovt når man havde sat næsen op efter andesteg med hj.lavet rødkål og brune kartofler

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-12-08 11:35

Skrumpeleverposteg med arbejdssky Næ har engang fået indbagt and i lerkrukke (som blev smadret af tjeneren v, bordet før servering ) i Tunesien Der rejser jeg forøvrigt aldrig hen igen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-12-08 11:37

Altså Maden smagte vidunderligt ,men ellers ikke den fedeste ferie

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-08 11:50

Hej Suno.
Ja Ja af skade bliver man klog men sjældent rig
Citat
Der rejser jeg forøvrigt aldrig hen igen.

Det er netop af den årsag JEG altid holder jul for familien.
Så ved jeg da hvad der bliver serveret
Men nu vil de kun komme hvis de kan få min hjemmelavet rødkål
Men jeg ligger jo nok lidt som jeg har redt. Jeg har jo selv forvent dem

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-12-08 12:00

I norge har jeg fået koget torskog jeg har fået pinne kød. Det er fåre ribben som bliver kogt med birk.
alimak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-12-08 12:04

Citat
. Det er fåre ribben som bliver kogt med birk.

AAADDDD for pokker. Du bilder mig ikke ind det smagte godt

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 300 point
Dato : 01-12-08 12:23

Min ældste søn er født den 22. december ????

Den 24. fik de nybagte mødre lov til at tage hjem, for at holde juleaften med familien

Det var da dejligt ... min mand hentede mig ... på vejen hjem fortalte han at der var strømafbrydelse, så maden var ikke blevet så god.

Vi kommer hjem til et mørkt hus ... ingen strøm ... den halvstegte and bliver sat på bordet ... ingen kartofler ... ingen rødkål eller andet tilbehør ... kun en halvstegt and og rugbrød, som næsten ikke var til at finde i stearinlysets skær

Vi opgav at spise noget ( jeg havde jo også fået mad på hospitalet )

Vi kørte så til min mormor, der var min familie samlet, steg og and var spist, næsten da, der var nogle rester ... men til gengæld var der masser af julegodter uhmmm dejligt, så det blev en god juleaften trods strømafbrydelse med halvstegt and, ukogte kartofler og kold rødkål, men med rugbrød, der havde den rette temperatur

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-08 13:00

Vi var på en velbesøgt restaurant på Tenerife..

Vi skulle bestille bord i god tid, for det skulle virkelig være kræs og lækker svensk julemad

Stor var skuffelsen, da de startede med at serverer knækbrød med sild, meeen vi fik os nu nogle grineflip, da alle skulle spise med kniv og gaffel, for det er altså ikke sådan ligetil med knækbrød.

Bagefter fik vi minifrikadeller, som var helt og aldeles uspiselige, sådan nogle små hårde kanonkugler

Vi drak vores rødvin (rødvin til sild og frikadeller og så tog vi hjem til lejligheden igen, vi havde ikke engang lyst til at se den næste ret, vi havde oplevet rigeligt..

Vi kunne selvfølgelig ikke få fat i en taxi, så vi gik rundt i mørke (skulle lige skyde genvej) omkring en hel golfbane, godt det var varmt.

Vel hjemme i lejligheden, gik vi på rov i køleskabet og fik nu en god juleaften trods alt

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 01-12-08 13:10

Hjemme hos mor bliver der altid serveret hakkebøffer lavet på svinekød.

Det er hun vant til fra min mormor. Traditionen er så gammel at ingen længere kan huske hvorfor vi gør det. Vi hælder til 2 grunde:

1. De havde så dårlige tænder, at de ikke kunne tygge andet.
2. De var så fattige, at de valgte at sælge anden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-08 16:35

Citat
De var så fattige, at de valgte at sælge anden.

Mine forældre,var absolut heller ikke,særlig godt bemidlet.
Jeg tror ikke anden var "opfundet" dengang,hos os.Men der skulle være noget for enhver smag:
Kylling,flæskesteg,medister og frikadeller.
Men vi var/er også otte (8) søskende.(Jeg har den tvivlsomme ære,at være den ældste).

Men mor hun ku`.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-08 16:41

Undskyld,hvis jeg "vred" mit indlæg lidt,i forhold til spørgsmålet.
Det blev jo næsten en hel familie-føljeton.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-08 16:57

Da datteren var et år blev hun hasteindlagt om eftermiddagen den 24.12, så der fik vi slet ikke noget
mad, udover nogle kiks sygeplejerskerne fandt til os

Vi ville ikke låne en tlf og ringe hjem så de kunne komme med mad til os, de skulle ikke se hvor syg datteren var

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-08 17:11

Jeg var på en sveriges-eendags-tur med nogle festlige bekendte, med færgen fra Grenå til Helsingborg. Det var dengang, "Africa" blev sunget for første gang.

Der var julebord med alskens sager i julemad. Inkl. frugtsalat............ den var lavet med mayonaise istedet for flødeskum...

Vi spurgte tjeneren, om det var kotume i Sverige, for de har da v'gu' en masse mærkelige juleretter, som ikke lyder særligt lækre...

Han sagde, at det havde de fået at vide, at sådan lavede danskerne frugtsalat

Ikke så'en med sprogforbistringer...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-08 17:17

Camillasmoster..... jeg har til en konfirmation her i DK også fået en frugtsalat lavet med mayonaise,

men måske kokken var svensk??

Og jeg havde selvfølgelig raget en ordentlig portion til mig, og måtte pænt spise op

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-08 17:19

Føj for den lede banke..!

Hi hi, så kan du lære at beherske dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-08 17:25

Citat
Hi hi, så kan du lære at beherske dig

Ja, tager lige en smagsprøve inden jeg læsser op

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-08 17:58

Citat
Han sagde, at det havde de fået at vide, at sådan lavede danskerne frugtsalat
.. jamen det er faktisk også helt rigtigt at sådan var den engang - og med coctail bær i oven i købet

min mærkeligste julemad i dk vel at mærke var vist da tre tynde dame cerutter og en omgang baby øllebrød - simpelthen fordi der ikke var andet og alt havde lukket - surt men sjovt at tænke tilbage på ... nå ja - kaffe og the var der jo også.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-08 18:51

jammmen, mirit da!

Havde du glemt, at det var jul???

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-12-08 00:26

Her er opskriften på den norske jule mad tradition pinde kød.Hvis nogen skulle blive fristet. http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?artid=7776
alimak

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 02-12-08 02:08

Julemad er ikke noget at lave sjov med! Hvis jeg ikke får and og flæskesteg med brune kartofler til jul, kunne jeg godt finde på at begå harikiri med en min mors elektriske kniv. Heldigvis har det aldrig fejlet indtil videre.

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 02-12-08 12:44

Tak for svaret ans. du for point for melindehed *gg* ja det var ikke sjovet sådan med halv kold and godt du kunne få god mad andesteds *gg*

God Jul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-12-08 10:43

Selv tak thyfoon

God