/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
pc ubuntu
Fra : droslerne
Vist : 358 gange
100 point
Dato : 21-11-08 15:10

Hej er der en der kan hjælpe

jeg har taget wubi (ubuntu) ind og det ser godt ud, men hvad forskel er der på denne her udgave og cd udgaven. den har taget mine drev ind på nær mit diskettedrev hvor finder jeg det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-08 17:47

Wubi Ubuntu kører som et program under din Windows installation, hvis du installerer fra CDen så oprettes der en partion på harddisken til Ubuntu som så kommer til at ligge ved siden af Windows, Windows kan ikke læse Ubuntu partionen, men Ubuntu kan komme ind i alle dine mapper i Windows partionen, under starten af computeren får du samme billede hvor du skal vælge hvad som skal starte, enten Windows eller Ubuntu, installerer du fra CDen så kan du også vælge at bruge harddisken og slette Windows

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-11-08 19:55

hej o.v.n.
jeg har taget wubi ind og opdateret den og det ser fint ud, men kan jeg slet ikke slette windows og bibeholde den wubi jeg har sat ind

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-08 20:00

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-11-08 20:01

Ok bliver wubi langsommere ved at have windows inde

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-08 20:02

Det er meget nemt at installere den fra CD, så hvorfor forsøge gøre det besværlig, har du ikke en tom CD at brænde på så køb en

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-11-08 20:04

Jeg køber

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-08 20:04

Ved ikke jeg har næsten ingen erfaring med Wubi, det blev forsøgt men inden ret længe røg den ud igen, til fordel for en "rigtig" Linux installation

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 21-11-08 20:05

Tak for svaret o.v.n.. du har været en stor hjælp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-08 20:08

Tak men jeg har da ikke hjulpet med noget endnu, jeg tror at Ubuntu finder dit diskette drev når du installerer den, jeg har ikke oplevet at noget ikke blev fundet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-08 20:14

Hvis du ikke kan huske det, så er det her du henter, vælg en server i nærheden at hente fra (Please select a location, du kan med fordel vælge en svensk server den er enten større eller har ikke så megen trafik som de danske, og klik så på den grønne knap Begin download, den fylder en hel CD så det tager lidt tid at hente den, husk den skal brændes som den er, ikke pakke ud eller noget, bare brænd den som ISO eller Image fil, afhængdig af hvilken brænder software du bruger