/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vedhæftede filer i Outlook
Fra : ksve01
Vist : 2135 gange
150 point
Dato : 13-11-08 12:53

På mit arbejde kører vi Outlook 2000 SR-1 på XP. Når jeg modtager en mail med en vedhæftet fil printer jeg mailen, som lægges ind i sagen!!! Men når der er vedhæftede filer med kommer disse ikke med ud på printet?? Jeg er kommet så langt i min research at det har betydning om mailen er i HTML eller alm. tekst format. Modtager jeg en HTML-mail og printer den ja, så kommer den vedhæftede fil ikke med ud på printet - men videresender jeg mailen til mig selv som en alm. tekst mail ja, så virker det.

Men - helt ærligt - der må da være en nemmere løsning, ik'???

Vores autosignatur er i HTML, så derfor sendes alle mails i HTML. At gå over til alm. tekst mails er altså ikke løsningen!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-08 13:03

Måske jeg misforstår dit problem....

Men hvis man udprinter en mail, printer man IKKE vedhæftede filer...

De skal udprintes selvstændigt...

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-11-08 13:24

Den vedhæftede fil skal kopiere og lægges over i f.eks. word, og derefter skrives ud. Eller dobbeltklik på den og dem åbner så i et program der kan åbne den.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-11-08 13:26

Hvis du dobbelt klikker på den, vil den åbne i word, hvis du har det. Hvis det er en PDF vil den åbne i Acrobat reader.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 13-11-08 20:03

Jeg har vist også svært ved helt, at forstå dit spørgsmål.

Mener du det skulle være muligt, at udskrive en mail, samt vedhæftning i samme hug??
Jeg ved ikke hvordan det skulle kunne lade sig gøre. Jeg kunne måske tro på en mulighed, hvis vedhæftningen var et word dokument og du bruger word som maileditor-program. Men hvad nu hvis vedhæftningen er en DWG eller MPP -fil. Disse filtyper kan kun åbnes ug udskrives med hhv. Autocad og Microsoft Projekt eller afarter af samme. Hvordan skulle Outlook kunne håntere det?

Din tese om forskel på udskrift af mail i ren tekst elller HTLM formatet tirrede mig lidt.

Nu har afprøvet det i først Outlook 2003 og siden i Outlook 2007. Jeg kan ved grød ikke se forskel på selve indholdet af udskrifterne. Der er klart forskel i opsætningen - typografi om du vil, men teksindholdet er det samme. I alle tilfælde er der en linie med navnet på vedhæfningen (filnavnet).

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 13-11-08 20:07

Lige en (drillende) kommentare mere.

Hvis nu vedhæftningen er et lille filmklip på 10 sek., hvor mage sider udskrift plejer du så, at få i ren tekst?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-11-08 23:07

Vedhæftede filer kan være af så mange slags . Det er kun billeder og test du kan printe . Film, lyd, binære programmer og lignende har det ingen mening at printe.

Dokkeltklip på ikonen for den vedhæftede, hvis det er noget du har et program , som kan håndtere , vil den åbne. Hvis det er noget , der kan printes, gør di det fra pågældende program.

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 17-11-08 10:40

Nej, nej, nej - det er ikke selve filerne jeg har problemer med at printe ud...jeg printer en kopi af mailen og på det stykke papir skal det fremgå hvilke vedhæftede filer, der evt. er med!!! Det vises som regel med et lille ikon for hver fil - håber det nu er mere klart, hvad mit spørgsmål går ud på.

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 27-11-08 20:36

Nå, så blev der stille...er der virkelig ikke nogen der kan svare på dette??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-08 20:46

Jeg forstår stadig ikke helt problemet....

Når jeg udskriver en mail fra Outlook hvor mailen har vedhæftede filer - står dette på udskriften...

Ganske vist er det 2003 - men 2000 er næppe meget anderledes....

I må have en forkert opsætning....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-08 22:43

Nej jeg har 2000 og jeg modtager mine mails som tekst.
Men det er rigtigt at en mail og en vedhæftet fil er to forskellige ting. En mail kan betragtes som et brev. Og i brevet er der måske billeder, kort, regninger o.s.v. Men det er selvstændige ark.
Ligeså med en mail. Mailen er brevet og de vedhæftede filer er som det løse i kuverten.
Er der en mail - 1 udprint
Vedhæftet fil - 1 udprint
Sådan er det og det kan der ikke laves om på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 07:49

Granner01....

Du misforstår tilsyneladende også spørgsmålet....

At en mail oprindelig har haft vedhæftede filer - KAN altså ses på udskriften...

Printer jeg en mail ud hvor der har været vedhæftet en fil står filnavnet på udskriften....

At det ikke kan bruges til meget er så den side af sagen....

Så hvad spørger overhovedet vil med det, ved jeg så ikke.....

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 28-11-08 09:44

refi har fat i den lange ende nu...

Det virker i 2003 ja, men ikke i 2000!!!

Vi printer alle mails som dokumentation for sagsgangen mv. og derfor kunne det være rart at man på udskriften kan se at der var vedhæftet en fil til mailen og navnet på den vedhæftede fil - jeg kan simpelthen ikke forklare det bedre!!!

Opgradering til 2003 er løsningen, men forklar lige det til ledelsen!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 10:04

Citat
Opgradering til 2003 er løsningen, men forklar lige det til ledelsen!!!

Det må så¨være din opgave

Det korte af det lange er at dit ønske tilsyneladende IKKE lader sig gøre i 2000

2003 gør det som sagt med standardopstilling....

2007 gør med sandsynlighed også....

Men man kunne jo blot skifte mailprogram hvis ikke man vil investere i et nyt Office....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-08 13:10

Undskyld, og tak Refi, nu fatter jeg det endeligt.