/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
facebook
Fra : jensviggo
Vist : 621 gange
20 point
Dato : 02-11-08 09:18

ja så er jeg langt om længe hoppet på facebook, det siger alle så nu er jeg der, men der utallige spørgsmål, jeg har fundet en del svar, men et der irriterer mig, hvordan jeg aktivere mouse over, tekst der dukker frem, når jeg lader musen køre ind i billedet???????

jeg ved I ved det

tak
jens viggo

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 02-11-08 09:24

Citat
ja så er jeg langt om længe hoppet på facebook

Stakkels dig...

Hvorfor dog lægge "sit liv" til offentlig skue

Kommentar
Fra : johnnylars

Dato : 02-11-08 09:42

Hej Jens Viggo.

Jeg vil lige begynde med at give "Refi" ret.
Stakkels dig.

Mange idag måler dig på hvor mange venner man har på "Fjæs" men hvor mange af dem snakker man egentlig med i virkeligheden.
Ensomhed opstår når du tror du er populær på "Fjæs" og bruger mange timer der og ikke kommer ud blandt rigtige mennesker.
Har hørt om folk som bruger over 3 timer dagligt på "Fjæs".
Læg det sammen med 8 timers søvn, 8 timers arbejde og de andre ting som skal laves i løbet af dagen og se hvad der er tilbage til virkelig menneskekontakt.

Tilbage til emnet :

Du skal bare skrive den korrekte adresse på det som du vil henvis til (F.eks. www.dr.dk) når facebook kan genkende det som du skriver bliver det automatisk til et hyperlink.

Hilsen Johnny Larsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-08 09:42
Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 02-11-08 10:02

At lægge sit liv til offentlig skue gør man da uanset hvordan man bruger nettet.
Alt hvad du skriver kan alle se.
Om man er herinde eller på youtube eller på facebook.

Hvad skal folk alligevel bruge imod en? At man hedder Mads?

Den skrøne med at det er et CIA register er ligegyldig at diskutere. Hvad skal de med oplysninger om en eller anden der skriver han går på unuversitet? Hvis man er terroist, så tvivler jeg på at man skriver det på sin facebook alligevel.

Der er ingen forskel på at have en hjemmeside og have en facebook profil.
Man kan jo også lade være med at skrive alt om sig selv der ikke rager andre. Man kan også vælge at man slet ikke kan søges på og at inden ud over ens venner kan se hvad man skriver osv.

Der er en spændende artikel om emnet her:

http://politiken.dk/kultur/article458304.ece

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 02-11-08 10:05

Lidt fra artiklen:

Hvis CIA ikke står bag Facebook, er resultatet faktisk det samme.
For det eneste, der forhindrer myndighederne i at snuppe oplysninger på Facebook, er såkaldte firewalls, en digital mur, der skal holde ubudne gæster væk.

Derfor er det lige meget, om CIA går i seng med Facebook eller ej.

Alt, hvad vi siger og gør i cyberspace, sætter evige spor, og de, der vil have fingrene i informationer om os, skal nok få det.

Som Poindexters firmaslogan siger:

»It’s all out there«.

Men vi er stadig selv herre over, hvor meget vi fodrer dyret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 10:05

Citat
Hvis man er terroist, så tvivler jeg på at man skriver det på sin facebook alligevel.

Det er jo lige præcis den slags "folk praler" af

Citat
Man kan også vælge at man slet ikke kan søges på og at inden ud over ens venner kan se hvad man skriver osv.

Hvorfor så være der

Mobilen er opfundet

Kommentar
Fra : johnnylars

Dato : 02-11-08 10:10

Hej igen.

Kan kun være enig med "sygate" og "refi" men driver vi ikke fra det spørgsmål som blev stillet af Jens Viggo.

Hilsen Johnny Larsen

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 02-11-08 10:22

Jo vi drive lidt væk fra emnet, men det er jo et debatforum, og der er interesse for emnet åbenbart.
Når et emnet ryger af sporet som det også gjorde i dit indlæg så skal der da lige debatteres lidt om det.
Han har fået svar på sit spørgsmål, så kan andre vel godt lige tage til genmæle.
Det er det gode ved et debatforum. Man kan skrive hvad man vil.

Man skal bare passe på at man ikke ender i et register af en eller anden slags

Men jeg bruger Facebook udelukkende via mit arbejde. Der er mange fra Sverige og Norge jeg ikke ser i hverdagen. Dem kan jeg så skrive lidt med derinde. Jeg kan se lidt billeder af dem og jeg kan arrangere en fest osv. Jeg kan både gøre det så alle kan se med, eller jeg kan skrive personligt til dem så ingen andre kan se det, med mindre de virkelig vil hacke sig ind og se hvad tid festen starter

Ja man kan også emaile men det er da hyggeligt at der også er billeder og videoer med ind over af folk.
Udover det så tager jeg billeder og viser dem til min familie og andre der har samme interesse.

Så der er mange måder at bruge Facebook på. Det er ikke alle der kun er der for at høste venner for at få selvtilliden i vejret.
Man ender helleri kke nødvendigvis som en såret teenager bare fordi man vover sig ud i et community. Jo nogle få gør, men så er de i forvejen udsatte for at det ville ske i en anden sammenhæng.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 02-11-08 13:27

Citat
Hej igen.

Kan kun være enig med "sygate" og "refi" men driver vi ikke fra det spørgsmål som blev stillet af Jens Viggo.

Hilsen Johnny Larsen
, det gør Refi meget ofte, især når han ikke helt ved hvordan han kan svare konstruktivt. Men så er man jo også med i opløbet om de ufatteligt spænende point.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 13:33

Det lige det....

Til gengæld behøver jeg ikke kommentere andre BARE for at komme til orde...

Du må have ret få der gider beskæftige sig med dig

Citat
Hej mine brugerprofiler inkludere peet49, Refi m.fl. Skal nok opdatere løbende..

Men sådan er det jo når man er fuld af LØGN..

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 02-11-08 13:34

Citat
Til gengæld behøver jeg ikke kommentere andre BARE for at komme til orde...
fra dig ja du har da humor.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 05-11-08 11:12

ak ja, men bestemmer da nogenlunde selv