/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows/MicroSoft update
Fra : Brassovitski
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 07-10-08 12:25

Halløjsa
Hvordan slipper jeg af med Microsoft update, så kun Windows update kører automatisk.
På en eller anden måde er min Windows update, blevet opgraderet til MicroSoft update, og da jeg ikke gider at modtage besked om opdateringer til diverse MicroSoft programmer, vil jeg gerne kunne nøjes med at Windows update kører.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 12:35

XP eller Vista....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-10-08 12:40

Citat
og da jeg ikke gider at modtage besked om opdateringer til diverse MicroSoft programmer,

Gider du ikke sikkerhedsopdateringer ? ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-10-08 12:43

Brassovitski->> jeg ville nødig have dig som IT-supporter.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-10-08 13:52

Ingen dumme kommentarer tak!
Bare svar på spørgsmålet, hvis I kan!!!
Til refi som åbenbart er den eneste der kan spørge seriøst.
Det er en XP med SP3 det drejer sig om.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-10-08 14:19

http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da <----dette er microsoft update

http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da <--- dette er windows update

såååeehh - kan du selv se nogen forskel ?

Du behøver jo ikke at hente nogen som helst opdateringer til programmer du ikke har lyst til at hente - du kan nøjes med at få besked ( giv besked om nye opdateringer, men hent dem ikke) - der kan du så fjerne hak i dem du ikke ønsker at installere på din computer (de vil så ikke blive vist igen) - og du kan også vælge på update at visse opdateringer ikke skal vises igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 14:25

Du har KUN mulighederne...

ENTEN at fraskrive dig al update
ELLER at blive gjort opmærksom på AL UPDATE TIL MS-PROGRAMMER (og derefter vælge)
ELLER at få ALT INSTALLERET automatisk....

Så at "fjerne" halvdelen er pr. automatik IKKE muligt.....

Så alternativet er et styresystem der IKKE er fra MS...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-10-08 14:28

Ebn update pr. brugerdefineret - der kan du vælge, hvad du vil have.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-10-08 14:29

Citat
Så at "fjerne" halvdelen er pr. automatik IKKE muligt.....
.. naaaah nok ikke lige halvdelen som du skriver refi - men til visse programmer kan man sagtens ved at vælge vis ikke denne opdateringe igen og update husker temmelig godt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 14:35

Citat
vis ikke denne opdateringe igen og update husker temmelig godt

Det hjælper IKKE når den NÆSTE kommer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 14:37

Men det er korrekt at det i enkelte programmer er muligt at fraskrive sig FREMTIDIGE opdateringer.

Det er dog småting...

Og virker sikkert kun til MS laver en ny updater....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 14:38

Men i realiteten er det vel ligegyldigt da der nok ikke kommer alverdens til XP....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-10-08 15:13

Det var dog en masse brugbar response lige pludselig.
Jo der er mulighed for at fjerne fluebenet, i en opdatering og så ikke få den vist i fremtiden, jeg synes bare ikke det altid virker. Derfor er det interresant kun at kunne få opdateringer til XP og ikke til officeprogrammerne.
Jeg har automatiske opdateringer indstillet til kun at give besked om nye opdateringer, så jeg bestemmer sådan set selv hvad der bliver hentet og installeret, men de var selvfølgelig nemmere hvis kun XP opdateringer adviseres.

Jeg kan huske for et stykke tid siden, hvor jeg kaldte Windows update-sitet op direkte, da var der ude til højre et bannerlink, hvor der stod få MicroSoft update idag, og nedenunder, noget med "Få automatisk opdatering til alle MicroSoft produkter". Dette link har jeg IKKE klikket på, og der har heller ikke været noget i XP opdateringerne der har heddet noget om MicroSoft update.
Så det virker lidt underlig, men de er jo ofte lidt luskede hos MS. He!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 15:47

Næh....

Den "tjekker" bare HVAD du har installeret....

MS er verdens største "spionprogram"

Har du f.eks. ikke publisher får du heller ikke besked om opdateringer til publisher