/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
TDC TV
Fra : NOVEMBER1949
Vist : 854 gange
100 point
Dato : 05-10-08 11:19

Jeg kunne godt tænke mig tdc tv, med tilslutning til flere tv, men Tdc oplyser at kobberledningen er for lille, således at jeg kun kan få tilsluttet 2 fjernsyn, kan man gøre noget ved dette ??
Jeg skulle helst have tilsluttet 3 fjernsyn.
Telia tilbyder 7 mbit, og tdc kan kun tilbyde 2 mbit på bredbåndssiden, hvordan hænger det sammen ??
Tdc siger også at der skal være mindst 4 mbit for at kunne tilslutte 3 fjernsyn.
Lige til sidst, hvis jeg siger ja til Tdc kan man så sætte en HUB op på loftet, og derfra trække et kabel ned til hvert enkelt fjernsyn ?? Således at der føres et kabel op til HUB en på loftet, og derfra et kabel til hvert enkelt fjernsyn i stuen og værelserne på 1 sal.
Håber der er nogen der kan rådgive mig, da jeg er meget i tvivl om Tdc Tv, og vil meget gerne have min parabol taget ned.
( Kabel tv er udelukket ) Jeg bor i Herlev

Tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 11:31

Kan de ikke tilbyde trådløs forbindelse ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-08 11:33

Citat
Jeg kunne godt tænke mig tdc tv, med tilslutning til flere tv, men Tdc oplyser at kobberledningen er for lille, således at jeg kun kan få tilsluttet 2 fjernsyn, kan man gøre noget ved dette ??
Jeg skulle helst have tilsluttet 3 fjernsyn.

Så må du jo få dem til at lægge nye kabler...

Citat
Telia tilbyder 7 mbit, og tdc kan kun tilbyde 2 mbit på bredbåndssiden, hvordan hænger det sammen

Det gør det heller ikke hvis det er tlf. ledningerne du taler om - en af dem fylder dig med løgn....

Citat
Lige til sidst, hvis jeg siger ja til Tdc kan man så sætte en HUB op på loftet, og derfra trække et kabel ned til hvert enkelt fjernsyn

Hvis det er via nettet du vil have tv så burde være muligt....
Men hvert TV kræver stadig boks....

Men 4mbit er alt for lidt til 3 tv og net....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 11:33

PS vi har samme problem, TDC er ikke så vilde med at servicere forbindelsen.

Mit forslag at lægge fiberkabel svarede de ikke på.

Det gjorde et andet selskab der imod, farvel til TDC

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-10-08 11:59

Det er vist alle der bruger TDC s kabler

uanset hvad de lover

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-08 12:21

Horfor er kabelTV udelukket? Prøv at ringen til en af de store udbydere. Et forslag er ComX http://www.comx.dk/Render.aspx?PageId=239

De "bor" i Albertslund og laver fibernet på alle leder og kanter her på Vestegnen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-10-08 13:04

Du vælger da bare noget andet end TDC hvis de ikke kan tilbyde den vare du ønsker...
Ligesom alle andre.

Accepteret svar
Fra : kpm10

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-08 19:57

TDC tv skal bruge 4Mbit pr session(tv strømmning ind i huset), det vil sige hvis du skal kunne have 3tv på og samtidig evt. optage på et af dem kræver det 4 sessioner, det vil sige 16Mbit, derudover kommer dit surf, det kan så laves med nogle flex hastigheder så den sammlede forbindelse måske ikke behøves at være mere end 14Mbit med garanteret 2Mbit til surf men i praksis mere.

Hvis du bor mere en 2-3km fra nærmeste central, teknikhus eller fremskudt d-slam bliver det svært at levere den hastighed, som det ser ud nu, men for bare et par år ville det være umuligt at nå mere end 4Mbit på 3km afstand imens idag kan man nå langt over 10Mbit på samme afstand, så bare om et år eller 2 ser det sikkert andeledes ud.

Men hvis i kan leve med at se samme kanal på de tv kan man altid sende scart signalet trådløst rundt i huset og du vil kunne nøjes med en eller 2 sessioner hvilkey de fleste kan køre.

Spørg endelig mere.....

Godkendelse af svar
Fra : NOVEMBER1949

Dato : 07-10-08 04:15

Tak for svaret kpm10.

Kommentar
Fra : NOVEMBER1949

Dato : 07-10-08 04:16

Tak til alle, for de gode svar