/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
browseren åbner ikke vindue
Fra : elsecharm
Vist : 1392 gange
500 point
Dato : 03-10-08 20:57

Kære kandutter - stort problem... jeg kan ikke åbne internet eksplorer.. dvs ,, når jeg forsøger at åbne (har google som startside) så viser den google's adresse i adressebaren og den viser at den vil åbne google - og så sker der ikke mere. Ikke noget om at vinduet ikke findes eller ikke kan åbnes .. bare intet. Hvis jeg forsøger at åbne andre webpages er resultatet det samme. Jeg er online - såvel msn som outlook virker. Der mangler også ved browseren (og undskyld mig hvis jeg ïkke udtrykker mig med de korrekte termer.,,, kender dem ikke) der er ingen værktøjslinie... der er øverst adressebaren og så er der under den en bar med faneblad (på den søgte side) og ikoner for startside, print mm,, men intet om filer, rediger, vis, favoritter mm.

Nå ja -vigtig detalje.,..Forsøgte mig med at lukke helt ned og såvente lidt og åbne igen .. og så lykkedes det en enkelt gang. Bagefter var problemet det samme så jeg lukkede helt ned. Iaftes startede jeg så pc'en og der var ingen problemer. Ditto i morges men i formiddags opstod problemet igen og har været der lige siden.

Jeg har forsøgt mig med at kigge i kontrolpanelet på internetindstillinger og troede jeg havde fundet de vise sten dér -men det har ikke gjort nogen forskel.

Jeg kan heldigvis åbne siderne på denne bærbare computer så jeg kan spørge mine dygtige kandutter - ellers ville være totalt på den :/

Hjææælp - else

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-10-08 21:34

Prøv at gå i Funktioner>Internetindstillinger fanen Forbindelser tryk på Lan-indstillinger,
marker Automatisk registrering af indstillinger, tryk OK, OK

Værktøjslinjen kan du få frem ved at trykke på "Alt" eller højreklik ved faner og vælg Menulinje

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-10-08 21:46

Prøv lige at hente http://www.avantbrowser.com/download.html og se om det er det samme med den

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 03-10-08 21:55

Der kan være rigtig mange forklaringer og det kan være svært at rådgive når man ikke kan sidde med maskinen....men

1 Kører "procesindikatoren" (det lille hjul på fanen) når du søger, fx www.google.dk?
2 Har du nok harddisk plads?
3 Hvis du klikker alt-ctrl-del og vælger "ydeevne" er den så i max eller min på kurven?
4 Har du prøvet at rydde op i temporære internetfiler? Funktioner/internetindstillinger/browserdata - slet filer. Jeg ved ikke om du fik menulinien frem, ellers bør du kunne det med den teknik, som klaudi beskriver
5 Der er rigtig mange ting der kan være indstillet forkert i internetindstillinger, men jeg taget udgangspunkt i, at det virker en gang imellem!

Held og lykke!
mvh og god weekend

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 03-10-08 22:06

hej Klaudi : jeg prøvede tidligere på aftenen at ændre i LAn indstillingen - prøvede alle de muligheder der var men intet virkede. Nu har jeg naturligvis lukket pc'en ned for aftenen (den virker jo ikke.. ævs) .. skal lige starte den og forsøge mig endnu engang.

Hej Sunowich : skal nok prøve med det link du sendte... men tror ærlig talt ikke det gør nogen forskel eftersom jeg intet og absolut INTET kan åbne.

Hej drpjotr: Nej procesindikatoren kører ikke hvilket også har undret mig. det er som om alt står stille,,, Hvis jeg vil forsøge at åbne et andet vindue udover google skal jeg åbne et andet faneblad og søge dér .. for browseren vil kun søge google .. og viser at google er fundet.. altså udover at google ikke er der..
har indbygget harddisk samt ekstern harddisk ...
har ikke checket ydeevnen men vil fluks gøre det - og hvad hvis den viser lidt .. eller meget??
jeg mener at jeg ryddede i de temporære filer tidligere,, uden at det gjorde nogen forskel. Vil kigge på det igen.

jeg må lige sige at jeg har to små pilfingre i huset på hhv 3 og 5 år (oftest den 3-årige der er pilfinger ) og de får altså gjort mange mærkelige ting..sikkert også det der er sket nu .. ville ønske de ku' gøre det ugjort igen .!!

tak og god weekend - vender tilbage når jeg har nyt - else

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 03-10-08 22:09

Jeg har lige genstartet computeren (den stationære) og nu er google dér uden at jeg har gjort andet end åbne internet explorer... jeg har endnu ikke forsøgt mig med Jeres forslag.
.... er det ikke bare mystisk????????????????????????????? .. tør sgi næsten ikke lukke vinduet ned igen .

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 03-10-08 22:13

med harddisk mener jeg den fysiske plads der er tilbage på c: drevet
h-klik på c: i denne computer og se om der er plads til rådighed

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 03-10-08 22:30

hej drpjotr : har checket c-drev.. så vidt jeg kan se har jeg ca 4 gange mere plads end jeg bruger..

Jeg er "handicappet" af at jeg er bosat i belgien og pc'en har arbejdssprog på flamsk.. så jeg skal konvertere de oplysninge jeg får på dansk til flamsk indeni knolden, inden jeg prøver dem af

jeg har trykket ctrl-alt-delete og åbnet det vindue der her hedder windows taakbeheer.. her kan jeg se de programmer jeg har åbne ..og jeg kan se processer .. præstationer, netværk og brugere (altsammen direkte oversat til dansk fra flamsk).

Der står CPU forbrug 0% lige nu .,..hukommelsesforbrug 530/2068 .. ja og så er der grafer mm som jeg ikke aner noget som helst om .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 01:16

Du har Internet Explorer 7, den har nemlig skjult menu linjen som standard, den kan du få frem ved at klikke på Funktioner helt ude til højre, markeret med et tandhjul, måske hedder det Kenmerk eller Bevat jeg sidder og leger med oversættelse gå ned og klik på Menu linje, måske Menubalk.
Den aller øverste linje når du klikker på Funktioner, er Slet browser data, prøv lige den først og se om det hjælper, ellers vil jeg foreslå Dial-a-fix: http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml et gratis program som kan løse mange forskellige problemer, jeg brød mig ikke om programmet i starten, men efter at have lært de mange forskellige funktioner er jeg blevet glad for det, du henter en zip fil, pak den ud og åben mappen Dial-a-fix dobbelt klik på det blå tandhjul, i det første vindue kan du markere forskellige muligheder og klikke på Go, lad være at markere det hele på en gang, det var der jeg lavede fejl, du kan også klikke på den lille hammer nederst i midten og få flere værktøjer, en du kan prøve er at markere linjen Repair/reinstall IE og klikke Go, det reparerer eller geninstallerer Internet Expolrer, god fornøjelse med programmet som kan reparere mange ting på computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 01:18

Måske du også skal prøve Reset network interfaces

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 04-10-08 09:50

Hej o.v.n ... fantastisk du sådan sidder og fifler med oversættelser,,, godt gået :) Tak for¨forslaget til hvordan jeg kan få menulinien tilbage... den virkede også med at trykke på Alt tasten.. men kun midlertidigt. Dog er mit main problem at jeg ikke kan og jeg troede at NU havde jeg fået gjort noget rigtigt (altså inat mens jeg sad og svedte tran over skidtet) . Der dukkede en oplysningsbar op under browservinduet hvor det stod at intranet var slået fra nu .. og at det var mere sikkert at bruge internettet istedet... eller noget lignende. Jeg troede så naivt nok at nu var det altså iorden. Da jeg så senere ville åbne google lykkedes det ikke.. .. argh!!! Det der undrer mig allermest er at det ikke er hver gang jeg ikke kan åbne google.. et par gange om dagen lykkes det. Når jeg kan åbne google kan jeg også via Alt få menulinien frem .. når jeg ikke kan åbne google (eller browseren i det hele taget) gør det ingen forskel at trykke på Alt.
Menulinien er tilbage via det blå tandhjul .. så tak for det.
Har åbnet browerdata (browser geschiedenis,., hehe .. du kan jo ligeså godt lære det på dutch) - kan vælge at slette det og klikker på det .. så åbner vinduet med de forskellige options .. feks cookies .. historie,,,passwords mm .. kan vælge at slette dele eller det hele .,. hvis jeg siger det hele kommer et lille vindue op og spørger om jeg er sikker på at jeg vil gøre det, og så kommer jeg jo i tvivl.
.. gør nok heller ikke nogen forståelse nemmere at ha to rollinger :) der vil dit og dat imens.
Men som jeg har skrevet i tidligere spørgsmål så skal alt skæres ud i vådt pap når det har med undertegnede og it at gøre :D

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 10:55

Oppe i højre side er der et lille tandhjul/funktioner/function - tryk på pilen og klik på menulinie.
Nu bliver den siddende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 11:00

funktioner = tools

Jeg kiggede lige i den engelske version.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 11:14

Vælger su at slette det hele, så er det det hele også kodeord og lignende som er gemt, der er kludder i dine netværks indstillinger, det er her andre end mig, som er meget klogere på, jeg stadig gerne du forsøgte om Dial-a-fix kan rette indstillingerne (reset to default)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 11:19

Hov - det havde du jo fixet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 11:38

Eyvind kan du så se at fixe spørgerens internet forbindelse til browseren, det ved du mere om end jeg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 13:06

Prøv lige:
http://www.mozilla-europe.org/da/
Den kan du hurtigt hente, og den koster ikke noget.

Hvad har du af forbindelse til internettet (når det virker)

1. internet.........modem.......comp.
2. internet.........modem.......router.......comp.
3. internet.........modem.......router - - - - trådløs - - - comp.

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 04-10-08 13:14

hey o.v.n .. ¨ja, jeg har også tænkt mig til at det er netværksindstillingerne der er kludder i .. pokkers også. Det burde jo være ret simpelt at rette... hm. Det der undrer ´mig er bare at skidtet virker nogengange og andre gange ikke. Det kunne tyde på at jeg kan gå online med browser når pc'en har været lukket helt ned - så det er måske noget der har med selve opstarten at gøre?? mht dial-a-fix programmet så kan jeg ikke downloade det fordi jeg ikke kan gå online med browseren.,. argh!
Jeg elsker min pc men for fanden da ..den gør mig jo totalt gråhåret før tid!!

Hey eyvind : Ja, problemet med menuen... toolbar... werkbalk .. er klaret men ellers tak ..altid godt at få flere kloge hoveder ind over :)

Nu vil jeg prøve at lukke pc'en ned og så vente lidt inden jeg starter op igen.. vil det være en fidus at fjerne strømforsyningen (har en enkelt gang tidligere haft held til at løse et lille problem på dén måde.. muligvis bare begynderheld). Hvis jeg så kan åbne browseren efter at ha lukket helt ned og startet igen så må det kunne pinpointes hvor præcis problemet er ... ikke???????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 13:32

Fra Windows hjælp og support:
Citat
Sådan oprettes en Internetforbindelse
Åbn Netværksforbindelser.
Klik på Opret en ny forbindelse under Netværksopgaver, og klik derefter på Næste.
Klik på Opret forbindelse til Internettet, og klik derefter på Næste.
Vælg en af følgende muligheder:
Hvis du allerede har en konto hos en Internetudbyder, skal du klikke på Oprette forbindelsen manuelt og derefter klikke på Næste.
Hvis du har en cd fra en Internetudbyder, skal du klikke på Bruge cd'en, som jeg fik fra Internetudbyderen og derefter klikke på Næste.
Hvis du ikke har en Internetkonto, skal du klikke på Vælg fra en liste over Internetudbydere, og klik derefter på Næste.
Ud fra ovenstående valg skal du klikke på ét af følgende:
Oprette forbindelsen manuelt

Hvis du vil oprette forbindelse til din Internetudbyder ved hjælp af et standard 28,8 K-, 56 K-eller ISDN-modem, skal du klikke på Opret forbindelse ved hjælp af et modem, klikke på Næste og følge vejledningen i guiden.
Hvis forbindelsen via dit DSL-modem eller kabelmodem til Internetudbyderen kræver et brugernavn og en adgangskode, skal du klikke på Opret forbindelse ved hjælp af en bredbåndsforbindelse, der kræver brugernavn og adgangskode, klikke på Næste og derefter følge vejledningen i guiden.
Hvis din forbindelse via DSL- eller kabelmodem til Internetudbyderen altid er aktiv og ikke kræver angivelse af et brugernavn og en adgangskode, skal du klikke på Opret forbindelse ved hjælp af en bredbåndsforbindelse, der altid er tilgængelig, klikke på Næste og derefter klikke på Udfør.
Bruge cd'en, som jeg fik fra Internetudbyderen

Klik på Næste, og klik derefter på Udfør. Sæt cd'en fra din Internetudbyder i, og følg vejledningen.
Vælg fra en liste over Internetudbydere

Hvis du vil oprette en internetkonto ved hjælp af MSN Explorer, skal du klikke på Kom på Internettet med MSN og derefter på Udfør. Følg vejledningen i MSN Explorer.
Når du skal vælge en internetudbyder, skal du klikke på Vælg fra en liste over Internetudbydere, klikke på Udfør og derefter klikke på Henvis mig til flere Internetudbydere. Følg vejledningen i guiden.
Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Netværksforbindelser, hvis du vil åbne Netværksforbindelser.
Hvis dit DSL- eller kabelmodem altid er tilsluttet, og din Internetudbyder ikke kræver et brugernavn og en adgangskode, behøver du ikke køre guiden Ny forbindelse. Der kræves ingen ekstra konfigureruing til din bredbåndsforbindelse.
Kontakt Internetudbyderen for at kontrollere indstillingerne for Internetforbindelsen, før du opretter den. Forbindelsen til Internetudbyderen kan kræve en eller flere af følgende indstillinger:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 13:38

Hvordan er din forbindelse indstillet ? Kontrol panel - Netværksforbindelse - højre klik på din Lan forbindelse og klik på Egenskaber - rul ned og marker Internetprotokol (TCP/IP) og klik på Egenskaber, der skal der være markering i Hent automatisk en IP adresse og i Hent automatisk en DNS server adresse, står det som det skal ?

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 04-10-08 13:45

eyvind .. jeg har kabel forbindelse.. internet -modem - router -pc .. der er også trådløs forbindelse men ikke til pc'en .. kun til den bærbare som jeg sidder med nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 13:48

Ja - din comp falder helt til ro når strømstikket også er taget fra efter nedlukning.

Jeg vil foreslå at du sletter dine cookies.
Oppe fra din "menu bar" i browseren
Tools > internet options > ved browsing history > bla.a. cookies > delete
Men ...................dine auto log in forsvinder så du lige skal logge in igen på diverse sider.

Og o.v.n. hjælpetekst finder du her:
help > contents and index > skriv connect og tryk enter > kig bla. andet på
Troubleshoot network and Internet connection problems

Ps. Jeg er ikke god til engelsk men har bare åbnet en vista med EN indstilling.

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 04-10-08 13:50

uha o.v.n .. det var et langt citat... nu er jeg da gået helt kold og aner ikke hvad jeg skal gribe eller sk*** i. Jeg har jo netværksforbindelse.. har fast internetudbyder.. alt har fungeret upåklageligt indtil i forgårs hvor der enten har været en it-nisse på spil eller et pilfingret småbarn.

Kontrol panel - Netværksforbindelse - højre klik på din Lan forbindelse og klik på Egenskaber - rul ned og marker Internetprotokol (TCP/IP) og klik på Egenskaber, der skal der være markering i Hent automatisk en IP adresse og i Hent automatisk en DNS server adresse, står det som det skal ? .. vil prøve det her lige straks.

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 04-10-08 13:51

cookies har jeg slettet imorges... ingen forskel tror jeg, æv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 13:57

Citat
ingen forskel tror jeg, æv
det tror jeg heller ikke, det er din forbindelse, eller rettere din browsers forbindelse det er galt med, har du slet ikke lyst til at prøve værktøjerne i Dial-a-fix ?

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 04-10-08 14:02

til o.v.n - jow .. jeg har meget lyst til at prøve dial-a-fix ..men hvordan hulen downloader jeg det når jeg ikke kan gå online med den pågældende pc? Det skal vel på den pc der er problemer med, ikk?
.. og ja.. tror du har helt ret i at det er browserens forbindelse den er gal med.
Har lige genstartet pc'en efter at ha haft strømforsyningen koblet fra.. men ingen forskel. Kan ikke åbne browservinduet .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 14:04

Har du USB på begge comp.
Har du en memory stick / fotokort - som er tomt
Har du kortlæser til kortet

Så kan du hente fra den anden og sætte ind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 14:07

Jamen du henter da bare med din bærbare og overfører til en usb hukommelse, sådan en lille en har alle da, eller ? Mappen fylder ikke mere end at den kan være på en diskette. Programmet skal ikke installeres, det kan køre fra usb stikket eller disketten eller mappen kan flyttes til den ramte computer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-10-08 14:24

Prøv at sætte kablet direkte fra modem til pc, altså ingen router

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 14:28

Hvis jeg har forstået spørgsmålet korrekt, så er det browseren der er problemer med, ikke forbindelsen som sådan, spørgeren kan godt modtage og sende mail, og Messenger kan også komme på, så jeg tror ikke dit forslag vil hjælpe Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-10-08 14:40

Næe, det kan du da ha ret i, men bare for at udelukke at det ikke er router der driller

mvh klaudi

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 04-10-08 14:49

jeg tror ikke det kan skyldes routeren .. den har været tilsluttet nogen tid inden problemet opstod... og som o.v.n skriver så har jeg ingen problemer med at modtage og sende emails ejheller med msn .,. så forbindelse er der.,.. bare ikke til browseren.

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 04-10-08 19:58

Hej Else

Jeg har med spænding fulgt din "historie" og håbede, at der var et af genierne, der kunne hjælpe dig.
Det jeg nu foreslår er efter min mening et af de allersidste forsøg før du bliver nødt til at tænke i geninstallation af enten browseren eller måske hele windows, hvilket kan tage lang tid!
Jeg forudsætter, at du stadig har fuld kontrol over Outlook og MSN?

1. vælg start/kontrolpanel/ydelse og vedligeholdelse
2. Vælg systemgendannelse i venstre menuen (under se også)
Jeg kan ikke flamsk, men det kan du, så læs instruktionerne på skærmen og forhold dig til dem inden du fortsætter til næste punkt
3. vælg gendan computeren, som den var på et tidligere tidspunkt <Næste>
Microsoft skriver, at alt er reversibelt, dvs, du burde kunne komme tilbage til der hvor du er nu, men det er du jo ikke interesseret i!

4. Vælg et tidspunkt hvor du mener, at browseren fungerede
5. gendan

Sæt dig nu tilbage i stolen og kryds fingre for at det er det der er galt!
Det tager vel ca 2-3 minutter at gendanne systemet!

Held og lykke!

Hvis det ikke virker, så vil jeg anbefale at du reparerer windows med dine installationsdisketter!

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 06-10-08 21:02

hej drpjotr .. ja hehe .. det er noget af en god thriller det her :) Min søde manse har forsøgt sig med systeemherstel .. som det hedder her .. uden held desværre. Men han vil gøre det igen for at se om det ikke virker denne gang. Er igang med at genstarte efter systemgendannelse .. spæpæændt på om det nu virker!! Hvis det ikke virker... kan jeg så med installations-cd'en "reparere" browseren? Jeg synes efterhånden jeg har forsøgt at i settings.,.,,er sikker på at sådan en kvik fyr som dig fluks ku klare det hvis du sad foran min skærm .. men det gør du jo (desværre) ikke. Jeg tror det er såre simpelt at løse for én der ved.
Ja - har stadig normal adgang til email og msn.
Har her til aften skam været online med google og facebook mm.. havde lukket ned og startede efter en halv times tid.. og kunne så godt åbne browseren .. men kun i kort tid.,. så ville den ikke skifte vindue og så var dét løb kørt!!
Hvordan geninstallerer man en browser?? Er det på xp installations cd'en? Hvis jeg smækker den cd i maskineriet .. og geninstallerer... hvad mister jeg så af det jeg allerde har på pc'en?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-08 21:26

Prøv at se her, indlæg #2:
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=9&tid=351469

Fjern evt driver til netkort og geninstaller/opdater driver.

Eller fjern router og prøv direkte fra modem til pc, så'n en dims(router) kan jo os gå i stykker.

Der er vel os noget med at mail kører på andre porte, http er vist port 80, så hvis router lukker den virker det jo ikke

mvh klaudi

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 06-10-08 21:51

Hej. Det lyder altså ikke så godt, og det undrer mig virkelig at du har periodevis aktivitet.

Hvis systemherstel ikke fungerer, så frygter jeg lidt at der er noget helt andet galt med den pc
Jeg er enig med Klaudi! Det kan både være netkort eller router, men også en masse andre ting!
http bruger ganske rigtigt port 80, mens smtp (send email) bruger port 25 og pop (hent email) bruger 110 eller 995 (så vidt jeg husker), men hvrfor skulle port 80 pludselig holde op med at virke...det fatter jeg ikke!

Det er relativt let at fjerne netkortet (som foreslået)
(i kontrolpanel/ydelse vedligehold/system/hardware/enhedshåndtering/netværkskort)
Fjern ved at klikke på fjern og genstart herefter computeren. Herefter vil xp finde netkortet igen og forhåbentligt installere korrekt!

Hvis det ikke virkede, så check lige ...
Hvordan er det med firewall. Har du den aktiveret?
Hvad med antivirus?

Du kan prøve at slå begge fra, se om det ændrer noget, og så huske at slå det til igen

Men hvis du stadig ikke kan få det til at virke, så er jeg ved at være udtømt for andre ideer og
vil jeg faktisk anbefale, at du afinstallerer browseren helt via kontrolpanelet (tilføj/fjern programmer) før du forsøger at geninstallere/reparere windows.

På de fleste installations-cd'er findes en "reparer" funktion, som vil sammenligne den aktuelle installation med dem der findes på cd'en og tilføje de filer, som mangler. Jeg kan faktisk ikke huske om den vil forsøge at komme på internettet for at hente opdateringer, ellers sker det ihvertfald når reparationen er afsluttet.

Du vil få installeret en ældre version af IE, men det er jo ok. Du kan altid opdatere den, når du først er på nettet igen!

Hvis du følger denne vejledning og ikke gør noget med at formatere eller lignende, så skulle dine data forblive uændrede! Det er faktisk et problem, for det kan være, at der er nogle indstillinger i browseren, som er sat forkert, og at det er dem der blokkerer

Men lad os håbe det virker!

OBS! Der er forskel på de forskellige installationsversioner. OEM (dem der følger med computeren) har ofte ikke en mulighed for at reparere, så vær lidt på vagt inden du svarer ja til installation!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-08 01:25

Det er foreslået længere oppe, men prøv Firefox browseren, bare for at prøve og den kan, du kan hente installations programmet på en anden computer og på en eller anden måde få den over og installeret på den uden net: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
eller eventuel her hvis du ikke vil have den danske: http://www.mozilla-europe.org/en/firefox/ nederst til højre på siden kan du vælge sprog

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 07-10-08 22:45

.. tak for alle rådene.,,,, synes sgu ikke der er noget der gør den store forskel. Har ikke prøvet med firefox endnu..... men har siddet og kigget lidt online .,. og fundet ud af at vores teleselskab åbenbart har ændret DNS serverne... jeg fatter ikke meget af det ,, men det ser ud som om det så absolut har noget at gøre med at komme online (men forklarer vel ikke hvorfor jeg kan gå online nogengange .. som nu feks) og de fleste andre gange ikke). jeg ku godt tænke mig at forsøge at skrive de foreslåede numre ind hvor de måske kan gøre en forskel.. men hvordan gør jeg det.. og hvor?

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 07-10-08 22:47

Eller fjern router og prøv direkte fra modem til pc, så'n en dims(router) kan jo os gå i stykker.

.. hvis det er routeren der er et problem .. skulle det så ikke også ha indflydelse på den bærbare pc der kører trådløst via samme??

Accepteret svar
Fra : drpjotr

Modtaget 500 point
Dato : 07-10-08 23:12

Hej Elsecharm

DNS har rigtig meget at gøre med dit problem!
Dårlig stil af teleselskabet at bytte dette.

Hvis det er det der er problemet, så er det til at løse:
kontropanel>netværksindstillinger>h-klik på den forbindelse du bruger>egenskaber>internetprotokol (i rullevinduet)>egenskaber

Under fanen "generelt" er der to knapper:
x Hent automatisk en ip-adresse
x Hent automatisk en DNS server adresse
...disse skal normalt være markerede

Under fanen "Alternativ konfiguration" kan du eksperimentere med de oplysninger du har fået:
dvs istedet for "Automatisk privat ip-adresse" kan du vælge
x brugerkonfigureret!

Jeg har oplevet mange ting, men som regel er det nok at det hele foregår automatisk!

Mange hilsner og god fornøjelse!

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 08-10-08 07:41

tak drpjotr .. vil kaste mig over dit forslag asap.
Har læst om det med DNS skiftet i mit teleselskab på en belgisk side.. at der er mennesker der ikke kan komme online med browser pga det. At teleselskabet åbenbart ikke oplyser deres brugere om skiftet fordi det skulle foregå automatisk. Der står en masse tekniske ord som jeg ikke fatter (forstår godt flamsk generelt :)).
Vil i første instans ikke kontakte teleselskabet .. læste om flere der sku vente i lang tid på så at ende med at få fejlagtige oplysninger af teleoperatøren... så nok bedre at prøve drpjotr's måde først ;)

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 08-10-08 09:08

ja - så skete der det at alt virker fint .. siden igår aftes. Så enten har it-nissen været her eller også har jeg gjort noget rigtigt ... eller måske har teleselskabet fået rettet fejlen med DNS serverne!!!! Who knows. Ihvert fald vil jeg nu hvile på laurbærrene og se om det holder hele dagen eller om det bare er tilfældigt at det virker.

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 08-10-08 09:19

Det var sørme godt!

Det er altid svært at vide hvad problemet er, når du skriver at det virker nogen gange!
Et andet problem har været at du havde en pc, der virkede og en der ikke virkede.

I princippet burde det være lige meget om den er trådløs eller på nettet, men det er jo to forskellige konfigurationer, så der kan være forskel i opsætningen!

Måske skulle du lige checkke om der er forskel på DNS opsætningen på de to maskiner!
De bør være ens!

Men fortsat god vind, det har været sjovt at hjælpe dig ... med bind for øjnene ... og en noget spøjs modpart i det flamske teleselskab!

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 08-10-08 10:05

hej drpjotr.. ja - indtil nu virker det stadig. Men jeg må indrømme det er med spænding jeg åbner browseren - hver gang!!!
Hvordan checker jeg DNS settings?? .. er det som følger ??? "Hvis det er det der er problemet, så er det til at løse:
kontropanel>netværksindstillinger>h-klik på den forbindelse du bruger>egenskaber>internetprotokol (i rullevinduet)>egenskaber

Under fanen "generelt" er der to knapper:
x Hent automatisk en ip-adresse
x Hent automatisk en DNS server adresse
...disse skal normalt være markerede

Under fanen "Alternativ konfiguration" kan du eksperimentere med de oplysninger du har fået:
dvs istedet for "Automatisk privat ip-adresse" kan du vælge
x brugerkonfigureret!

I fald de er forskellige så er det vel det klogeste at bruge settings fra den bærbare (trådløse) for den virker hvergang.. 7-9-13 :)

... og tak for hjælpen med det hele... jeg kan godt forstå det må ha været noget af en komisk-gyser .. denne sag. Ville ønske jeg vidste noget mere.. men det kommer vel bit by bit ved at blive vd med at prøve :)

Der ryger ingen points ind på nogens konto endnu, for jeg skal lige se om det er en varig forbedring..
eller om jeg badus ryger tilbage i samme kvalmende it-suppe som før.

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 08-10-08 10:11

Ja, DNS kontrolleres som beskrevet!

Godkendelse af svar
Fra : elsecharm

Dato : 14-10-08 10:26

Tak for svaret drpjotr. Uden at kunne pinpointe præcis hvad der gjorde udslaget i min kamp har jeg valgt dit svar som mest fyldestgørende.
Alt virker fint "so far" :)

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 14-10-08 10:32

Hej Elsecharm!

Det glæder mig at høre!
Mange hilsner
DrPjotr