/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Gaver
Fra : Sonie310
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 03-10-08 19:06

Hej.

Jeg skal til både min morfars, mormors og farfars fødselsdag i denne måned.
Men problemet er bare, hvad giver man sådan nogen ældre mennesker i gave, når de har stort set alt?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 35 point
Dato : 03-10-08 19:08

Et rigtig godt billede af dig/familien

En god købmandskurv

Ture ud i det blå - hvis de ikke selv kan komme ud -

Tillykke med dem allesammen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-08 19:17

Ældre ???

Jeg er født i 1960 og ønsker mig ...kun :

1.) En BSA Gold Star: http://www.bsagoldstarownersclub.com/ (..klik ; History )
2.) Go' Whisky: http://www.scotlandwhisky.com/distilleries/highlands/Highland
3.) Lot o' lov': http://www.youtube.com/watch?v=JZYjhMUwWKw

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 19:17

Nu melder historien ikke noget om din alder, men lav noget selv.... Det sætter de meget mere pris på.....

Ældre mennesker er slet ikke så gavefikseret - de vil meget hellere have noget personligt - pris er HELT uden betydning....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 19:19

Citat
Jeg er født i 1960 og ønsker mig ...kun :

Gammel - gamlere - gamlest

Du er jo et barn Molo.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 19:20

Børnebørn gør bedsteforældre glade - BLOT VED FREMMØDE

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-10-08 19:23

Citat
Børnebørn gør bedsteforældre glade - BLOT VED FREMMØDE

Ja du har helt ret refi !!!
Event. med et tilbud om indkøb , en tur i det blå , rengøring mm. Mulighederne er mange . Kun fantasien sætter grænser

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-10-08 19:57

Hej Sonie310 - ja du har helt ret de fleste ældre mangler ikke noget = ting og sager....

Men noget, der betyder meget for ældre mennesker er følelsen af, at der stadig er brug for dem og deres viden/erfaringer - samt følelsen af at være værdsat, selvom man måske ikke kan helt det samme som før.

Bogen " Til mit barnebarn" syntes jeg, er en fin ide, her har den ældre mulighed for at skrive lidt om sit liv + indsætte fotos
http://www.gyldendal.dk/webapp/wcs/stores/servlet/product+10001+10002+19571+1000+10074

Flere ideer:

Et taxa gavekort - så man kan deltage uden at føle sig afhængig af familiens hjælp

Blomster/vin hilsen - f.eks hver måned i ½ år

http://www.interflora.dk/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-10-08 20:19

Til de gamle i familien plejer jeg at give en kurv med lidt forskellig marmelade, en flaske af et eller andet og et kort med et tilbud om en oplevelsestur pr. bil. Bilturen bliver altid sjov.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-08 20:45

En god ældregave er en oplevelse / stykke arbejde .......de er nok ligeglade med noget der koster.

PS. Det er ikke sikkert, at en oplevelse med Led Zeppelin bliver super.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 20:50

Citat
Zeppelin

Måske hvis det foregår i en Zeppeliner

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-10-08 21:49

Jeg har for nyligt lejet et sommerhus i en uge og det var ikke særligt dyrt hvis ikke det lige ligger i højsæsonen Ellers en tur i teater

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-10-08 00:47

Hej
Jeg hører absolut til i farmoralderen- kunne endda være olde - hvis det kom an på det. Og det med gaver er virkelig svært til os som har alt.

Men jeg går nu alligevel og skriver små ting op hele året rundt.
I øjeblikket står der:

CD med klavermusik Chopin med .........
Høretelefoner Sony med 1 ledning - ikke 2
Printerblæk
Kopipapir
Strømskinne
Tomme CD /DVD
Fuglefoder
Opladelige batterier
Bog/
Strikkepinde
Silicone ...........næh, ikke det I tænker, men bageforme

Jeg kunne da sagtens selv købe tingene, men alle bliver glade, når jeg kan aflevere en ønskeliste.

Men det er da svært at finde på noget.

Min mor, som blev 99½ sagde de sidste mange år altid at hun altid ønskede sig noget, som man kom af med ad naturlig vej. - Men hun var nu også meget praktisk!

Mange hilsner Ingelein - som lige har afleveret en ønskeseddel

Kommentar
Fra : LarsLøkken

Dato : 05-10-08 15:49

Hej..
Jeg gav mine bedsteforældre en lysterapi lampe, og den har de brugt meget. Det er en lampe der giver dagslys i hele stuen, selvom det er trist og gråt udenfor! Humøret daler ikke, som det har tendens til at gøre i den mørke tid.

Godkendelse af svar
Fra : Sonie310

Dato : 13-10-08 18:13

Nordsted1 - Tak for dit svar. =)

Dog endte det med, at farfar fik en bog, mormor og morfar måtte deles om en æske chokolade plus en krystalskål.