/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ikon til websted
Fra : Frehr
Vist : 539 gange
20 point
Dato : 03-03-01 21:36

Hvordan opretter man en ikon der ligner det der kommer når man "føjer til foretrukne"????

Kommentar
Fra : urg

Dato : 03-03-01 22:33

Hej Frehr,

Det er nemt, du laver et ikon 16x16 (16 farver). Gemmer det som favicon.ico, og placere det i dit root bibliotek.

Inde på de sider som skal bruge dette ikon, skriver du f.eks :

<head>
<link REL = "SHORTCUT ICON" href="http://dinwebside.dk/favicon.ico">
</head>

Fremover når folk adder din side til deres favoriter vil der komme et lille ikon sammen med linket. Dette virker kun med internet explorer 5.

URG

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 20 point
Dato : 01-05-01 19:50

Hurtig gennemgang:

1) Du skal jo selvfølgelig have et ikon, dette kan let laves på www.favicon.com - gratis.

2) Opload den til din hjemmeside, hvis du placere den i roden af dit webhotel, under navnet favicon.ico behøver du ikke linke til den. Eller sætte dette stykke html-kode ind mellem <heah> og </head>:
<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="http://www.mitdomæne.dk/mitikon.ico">

Virker som sagt først fra IE 5 og op efter.