/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Neger-bøsse-hash ...
Fra : molokyle
Vist : 1031 gange
383 point
Dato : 25-09-08 19:16

Neger-bøsse-hash
Er det så 'slem' en betegnelse for en dårlig ryger ?

Fuckin' luder so.. ..om klassens mest eftertragtede pige.

Dopin' taber nar.. ..om skolens bedste atlet.

Inspireret af den aktuelle debat om unges sprogbrug i TV2 nyhederne til aften.

Sproget: Skal det konserveres? ...eller leve?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-08 19:18

Det ska leve og gør det.
Ret spændende med nye ord.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-09-08 19:19

Der ik fuking noget at gører ved et

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-08 19:21

..gælder det også på kandu.dk ???

http://www.styrelizeren.dk/?url=www.kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-08 19:22

øh...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-09-08 19:23

Der er en Gris på scooter der prøver at ændrer det osse her Men man kan vist få en alarm mod "svinet "

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-08 19:24
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-09-08 19:27

Citat
Der er sgu en Gris på scooter der prøver at ændre det svedigste osse her Men man kan vist nakke en alarm mod "svinet "

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-09-08 19:28

Så er jeg neger, øhhh bøsse nej, hash ja for 30 år siden en gang og aldrig siden

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 25-09-08 19:30

MOLOKYLE top nice at du fucking tager denne taber nar af en led bicht case op her på the side kandu her er lede tabernarre og top nice kandusser king sighs bing bing og bling peace love and hamony

Hvordan går det med mit ungdomssprog ? *gg* kan jeg mon følge med de unge eller er jeg formeget morfar? LOL

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-09-08 19:31

Det tyder på primitivitet, -og ville med dette sprog ikke komme langt i det virkelige arbejdsliv.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-09-08 19:39

Tror ikke lige du kan ændre på sproget da der er mange ( dr ik tal got dansk du fostå man)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-08 19:48

Husk lige på at det KUN er "børnene" der taler på den måde....

Det er alle dem der endnu IKKE er kommet ud i samfundet

Du vil sgu ikke finde det sprogbrug andre steder end ungdomsklubber - ungdomshuse - skoler og den slags....

Selv i en sportsklub for "børn" vil det ALDRIG blive tolereret.....

Men selvfølgelig har sproget da ændret sig - det gjorde det også i vore unge dage.....

Bare se på DE og DU

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-09-08 19:49

Maj i fostå

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-09-08 20:02

molokyle > Jeg syns da det okay og skrive/snakker sådan din luder so.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-08 20:05

Citat
Jeg syns da det okay og skrive/snakker sådan din luder so

Det forbavser ikke nogen

Det siger kun noget om dig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-09-08 20:08

Citat
Fuckin' luder so.. ..om klassens mest eftertragtede pige.

Citat
molokyle > Jeg syns da det okay og skrive/snakker sådan din luder so.

Der da lige mange der vil ha dem, mener at der er fire sider i Ekstrabladet hver dag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-08 20:16

Citat
Sproget: Skal det konserveres? ...eller leve?

Jeg vil hellere konversere det sprog.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-08 22:04

stilkene -> De som taler 'SkraldeSpansk' er de; som ska' tørre dig i røven, når du bli'r gammel

Citat
Jeg syns da det okay og skrive/snakker sådan din luder so.

Ja, det tror f...., når pseudonymet staves: scootergrisen

http://www.cssboxing.com/temp/Roben_&_Knud_Matin_er_en_Uranhjort.flv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-09-08 00:24

Ja, det er mest underlige er, at vi vænner os til sproget..og pludselig er det ok, at tale sådan..men ok...hvis detr skal være sådan er det vel sådan det skal lyde.
Lyt bare til sproget anno 1960..det lyder meget anderledes end det vi taler nu..osv

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 383 point
Dato : 26-09-08 09:33

Mango .... sproget anno 1960 lyder unægteligt bedre i mine ører.

En tur til udlandet anno 2008 med børn og unge .... de stakkels udlændinge forstår kun ordet FUCK i diverse bøjninger ... og kan nok kun tænke sit. Jeg tænker i alle tilfælde mit. Ikke engang unge fra engelsktalende lande bruger FUCK bare halvt så ofte som en dansk 13-årig knægt.

Og der er bare én af mine unger der skal kalde mig en fucking homo eller det der er værre i utilfredshed med en såkaldt administrativ-voksen-beslutning ... så er der lukket for al videre dialog, og diverse goder bliver inddraget i en af mig bestemt periode.

Det er nemlig ikke spor "nice" hvis der lukkes for Arto, MSN, Facebook, Youtube, eller helt klipper internetforbindelsen, eller endda inddrager SIM-kortet til mobilen....

Sproget skal leve, ja. Det skal leve og udvikle sig.

Det kan vel næppe kaldes en udvikling af sproget hvis:

Lort = FUCK
Pis = FUCK
Knep = FUCK
Pokkers (også) = FUCK
Satans = FUCK
Jeg bryder mig ikke om ??? = FUCK ???
Hov(sa) = FUCK
Dumme kælling = FUCKing so (eller bitch for dem der er bedre til engelsk)

Find selv på flere eksempler.

Jeg er udmærket klar over, at selv de engelsktalende lande bruger fuck/fucking/fucked i utallige afskygninger, når noget skal udtales med tryk på (offensivt sprogbrug).

Man kan evt. selv kigge med her:
http://dictionary.cambridge.org/results.asp?searchword=FUCK

Men behøver det danske sprog at miste sine nuancer?

Prøv at få de unge omkring Jer til at sige KNEP som alternativ til FUCK ... de fleste kan godt selv se/høre at det egentlig er ret grimt - og aldeles "ufedt"

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-08 07:45

Knuzz

Fnizz.. </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-09-08 21:19

Yarkz Molo..... knuz selv. D R bar grineren