/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Facebook igen igen
Fra : Mille35
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 23-09-08 07:03

Facebook igen igen
Jeg syndes altså det er svært at bruge ! det ville da være dejligt hvis man kunne søge på postnummer er fødsels år. Hvis han skal finde en pige man har gået i klasse med ,kan hun jo have skiftet efternavn.
Og så skulle det også være en pligt at have billede på ,der er jo flere hundre der hedder feks.per Hansen

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 23-09-08 07:20

Øh ja

Men hvad er dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 23-09-08 07:30

Nogen tip til hvordan man finder gamle venner ! Det er nemt nok at finde dem man kender og bor naboe med.
Men dem for 25 år siden er jo lidt svært når man ikk ved hvor i landet de er

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-09-08 07:37

Hvis du ikke ved hvor de er, så jælper det jo heller ikke at kunne søge på postnummer

Og selvom du kunne, så er det jo ikke alle der har lyst til at skrive hvor de bor, og det er heller ikke alle der udfylder skole og den slags ting, jeg tror bare du må indse, at det måske ikke er alle der ønsker at blive fundet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-09-08 07:42

Det er heller ikke alle der har en profil på facebook

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 23-09-08 08:02

Jeg manglede en "gammel" veninde med et meget normalt dansk navn, og det var derfor en kamp for mig at finde hende..

Istedet søgte jeg efter en af dem jeg vidste var hendes veninde dengang, og havde et lidt mere specielt navn. Jeg fandt hende, gjorde hende til min ven og kiggede derefter hendes venner igennem og fandt hende jeg i virkeligheden søgte

Det kan du prøve!

Men som de andre siger er det ikke alle der er på facebook - Og slet ikke i de ældre generationer:(

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-08 08:03

Selv mange der har en profil på facebook, har gjort den utilgængelig for dem der ikke er venner endnu

Der er en hjælpefunktion der hedder - find venner ved hjælp af værktør - jeg kender den ikke, men måske den kan hjælpe?

Men du har ret, det er ikke så nemt at finde de gamle venner, kun hankøn, med specielle efternavne.

Måske du selv kan oprette en gruppe, for din gamle klasse, det er der mange der gør

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-09-08 08:55

Så er der jo denne.

http://www.gamle-venner.dk/

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-09-08 10:17

Du kan jo også søge på skole, uddannelse, job osv. Derudover så er der naturligvis muligheden for at kigge vennelister igennem på nogen som måske skulle kende dem.

Men det bedste råd er nok at selv oprette en så uddybende profil som muligt og så gå ud fra at man bliver fundet af dem der ønsker at genoptage forbindelsen.

Endelig kan du jo oprette grupper der omhandler de sammenhænge du har kendt de mennesker i.