/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Indsætte citat
Fra : tadeo
Vist : 1124 gange
50 point
Dato : 22-09-08 14:58

Jeg har ikke indtil nu, fundet ud af hvordan man indsætter et Citat fra et spørgsmål i en tråd,
på kandu, det skyldes måske alderen.

Jeg mener at kende næsten alt til at indsætte i et tekstbehandlingsprogram,
men skitte på kandu, en vejledning ønskes, skåret ud i pap,

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-08 15:01

Du kan evt. bruge ikonet til højre for den lille smiley.

Det er på linien lige over, hvor du vil skrive et indlæg

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-08 15:02

Citat
Indsæt dit citat her

Så indsætter du dit citat, der hvor der står indsæt citat

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-09-08 15:06

Citat
Jeg har ikke indtil nu, fundet ud af hvordan man indsætter et Citat fra et spørgsmål i en tråd,

Det ka jeg heller ikke.
Nej hov hvad var det.

Du ska bare MARKER TEKSTEN også klikke på ikonet til højre for smiliey med papirclipsen oppe over det felt hvor du skriver i.

Så kommer der til at stå CITAT før og efter den tekst du har markeret.
Du kan så først se det rigitgt når du har trykket send.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 15:08

I boxen over der hvor man skriver en tekst er nr 2 icon altså det der ligner en bog med en clips lidt den du skal trykke på så kommer der en (citat) skriv din tekst her (citat ) så markerer du en tekst så den bliver blå et eller andet sted fra,højreklikker og vælger kopier Derefter markerer du teksten ...skriv din tekst her højreklikker på den og vælger sæt ind og din kopierede tekst står nu mellem de to (citat) bokse trykker på sendf og så er det kopieret ind ...sådan her
Citat
så er det kopieret ind

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 15:12

Jamen, det handler om hvad der er skrevet i et indlæg,
jeg kender godt det til højre for smiley, har prøvet det uden resultat.

Kan man ikke kopiere en linie fra en tråd og indsætte i citattet, det er der jeg kommer til kort.

Undskyld, jeg skal have det skåret ud i pap.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 15:16

Citat
Indsæt dit citat her
marker det du vil kopiere og slet hvor der står Indsæt dit citat her og sæt det kopierede ind i stedet for

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 15:18

ommer

[ C I T A T ] [ / C I T A T ] kopier/eller skriv ind imellem de to der dukker op

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 15:18

Citat
Indsæt dit citat her

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-09-08 15:21

du skriver en kommentar
Citat
, trojeg nok.
Den med citat er symbol nr. 2 øverst i rubrikken
Citat
skriv en kommenat

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 15:22

Det kom jeg ikke langt med

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 15:24

Citat
Som at bage kager

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 15:25

Citat
Det kom jeg ikke langt med
<--- marker teksten -sæt ind - klik på ikonet og sæt din tekst ind midt i mellem de to "citat"

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 15:25

Jeg er meget tungnem, prøvede at markere en tekst, fik ikke noget hvor jeg kunne sætte ind,
det er en nomal proces i tekstprogrammer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 15:26

Citat
Indsæt dit citat her
Indsæt dit citat her[U]Indsæt dit citat her[/U]Indsæt dit citat her

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 15:27

Citat
Kan man ikke kopiere en linie fra en tråd og indsætte i citattet, det er der jeg kommer til kort.

Ja, det kan du

Du markere teksten - så den bliver blå -

dernæst trykker du på - ctrl og c samtidg

flytter musen hen til hvor du vil have det sat ind og trykker - ctrl og v samtidig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 15:27

jojo du markerer teksten du vil sætte ind og klikker på nr 2 ikon herover og vælger send - eller se helt ude til højre hvor der er timeglas så kan du se hvad du vil sende eller rette det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 15:28

Det samme med youtube indsæt et url altså marker oppe i søgefeldtet på et film/musiknummer og sæt ind

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 15:28

nordsted kan du ikke lige gøre det lidt mere besværligt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 15:30

Hmmmmmmmmmmmm
Citat
timeglas
du mener vist forstørrelsesglas ik du

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 15:30

Citat
Jeg er meget tungnem, prøvede at markere en tekst, fik ikke noget hvor jeg kunne sætte ind,
det er en nomal proces i tekstprogrammer
du skal slet ikke tænke på tekstbehandlings programmer - bare forsøge dig frem her

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 15:31

miritdk...........jeg læser det som, at spørgeren ønsker at kopierer en tekst ind, så er det da måden at kopierer en tekst på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 15:31

rettelse timeglas var netop forstørrelses glas - men rent faktisk er det jo bare en ekstra mulighed - hvor filan jeg fik timeglas fra ved ingen - endnu

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 15:32

Nordsted .....en af måderne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 15:33

nordsted nææ ikke for mig her på kandu - bare indsæt teksten og marker - klik så på indsæt et citat i dit indlæg som er nr to ikon/billede ovenover

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 15:35

Hvordan vil i kopierer en tekst uden at bruge ctrl+c og indsætte uden at bruge ctrl+v??

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 15:38

Jeg tror jeg har

Den er ikke feset ind endnu, sorry

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 15:40

Nordsted Marker en tekst ved at trække mus ...højreklik på teksten som er blå nu vælg kopier peg mellem de 2 citatbokse højreklig ..sæt ind

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 15:41

tadeo............du har fundet ud af, at bruge citatboksen???

nu mangler du bare at "lære" hvordan du kopierer teksten ind??

kopier teksten ind ved hjælp af --- tænk på det som om musen er en klipseholder

du finder den tekst du ønsker at kopierer... det gør du ved at føre musen hen over teksten ved at holde venstre museknap nede, så teksten bliver blå, når den er det, så skal du kopierer teksten ind i musen - det gør du ved at trykke på ctrl tasten samtidig med at du trykker på c... så lader du som om teksten er inde i musen, ... så skal det sættes ind igen - altså ud af musen--- der sætter du markøren hvor du ønsker teksten skal ind, og trykker på ctrl og v samtig, og vupti så står teksten der

ellers spørg igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 15:41

[CITAT] Din tekst... [/CITAT]

Hvor svært ka' det være?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 15:42

tadeo............
Citat
--------------------------------------------------------------------------------
I boxen over der hvor man skriver en tekst er nr 2 icon altså det der ligner en bog med en clips lidt den du skal trykke på så kommer der en (citat) skriv din tekst her (citat ) så markerer du en tekst så den bliver blå et eller andet sted fra,højreklikker og vælger kopier Derefter markerer du teksten ...skriv din tekst her højreklikker på den og vælger sæt ind og din kopierede tekst står nu mellem de to (citat) bokse trykker på sendf og så er det kopieret ind ...sådan her
Mellem de 2 citat bokse er der ikke altid teksten sæt din tekst ind her

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 22-09-08 15:42

[CITAT]Hvordan vil i kopierer en tekst uden at bruge ctrl+c og indsætte uden at bruge ctrl+v??CITAT]

Tjah - hva' med højreklik og kopier - og højreklik sæt ind ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 15:42

Jeg syntes det er nemmere at bruge taster, i stedet for musen hele tiden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 15:43

Molo.... alt er svært--- indtil man kan det

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 22-09-08 15:43

Der kan man bare se - Jeg kan heller ikke finde ud af det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 15:44

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 15:45

Citat
du skal slet ikke tænke på tekstbehandlings programmer - bare forsøge dig frem her

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 15:45

Bokke det er fordi du har fjernet den sidste parantes om citatboksen at det ikke duer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 15:45
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 22-09-08 15:47

Jow - Suno

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 15:47

HUSK : Man kan IKKE nest'e/indlejre: De med skarpe paranteser; [ og ] opmærkede afsnit, i sin tekst hér på http://www.cando.dk/

Dvs. man kan ikke fremhæve med FEDE bogstaver i et [CITAT][CITAT] felt

..og vice versa.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 15:47

Forvirringen er nu .....total

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 15:49

Det er s.. noget l... det funker stadig ikke.

Prøvede at kopiere en tekst, du skal slet ikke tænke på tekstbehandlings - bare forsøge her
Det kom til at stå under citat rubrikken, sorry.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 15:50

Stakkels tadeo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 15:51

Dette går ikke !

Eks. :

Citat
[B]FED[/B]
[I]KURSIV[/I]
[U]UNDERSTREGET[/U]
Smiley = :-)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 15:53

http://peecee.dk/upload/view/132063 kig nu lige på linket her

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 15:54

Citat
Indsæt diTjah - hva' med højreklik og kopier - og højreklik sæt ind ?

t citat her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 15:54

Dette går fint:

[CODE][/CODE]
[CITAT][/CITAT]

</>

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 15:57

Jeg nærmer mig, men det sidste, t citat her,
noget er galt, det var brokke44 citat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 15:57

der var den jo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 15:59

Det håber jeg molokyle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 16:00

sådan tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 16:02

Ja Nordsted1, det håber jeg også,
men hvorfor kom der mere med end jeg mener at have kopieret?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 16:02

Marker den tekst du vil kopiere
Højreklik - kopier
Gå til kommentatorboksen hvor du vil sætte det ind
Sæt markøren i boksen
Højreklik - sæt ind
Marken den tekst du nu har sat ind (den er sikkert allerede markeret.
Tryk på iconet ved siden af smileyen
Nu står der [c i t a t] foran det du har sat ind og [ / c i t a t ] bag det du har sat ind.

Derefter MINDST 1 mellemrum og så kan du skrive videre....

Den gullige baggrund kan du ikke se før du har trykket SEND eller du trykker på forstørrelsesglasset ovre til højre (den viser hvordan det ser ud)

Mon ikke selv Fedtmule ville kunne få dette til virke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 16:04

Du kan henvise DIREKTE til et indlæg i denne (..og ALLE andre) tråd/-e, således:

http://www.kandu.dk/spg126590.aspx#1440976

Klik på symbolet/ikonen øverst til venstre over dit spørgsmål og find bruger samt dato/tid i den fremkomne 'box'. Klik så på det fundne og kopier hvad som stå i din browseres adresselinje. Dette kan du nu indsætte i dit indlæg og dermed henvise til en bestemt kommentar

Bare så du ved det...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 16:06

tadeo--- du er kommet til at kopierer lidt for meget--- øvelse gør mester, så bare fortsæt, så er den der helt rigtigt, lige pludselig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 16:07

Citat
Mon ikke selv Fedtmule ville kunne få dette til virke

Ja ja, det hjælper det noget, at der er en smily efter... der er vil ingen der spørger for at gøre sig selv til grin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 16:11

Al anden kopiér/sæt ind klares lettest ved:

1.) Hold musens venstre knap nede og kør hen over den ønskede tekst, som derved markeres.
2.) Tryk nu tasterne: CRTL + c
3.) Vælg med musen ..og et enkelt venstreklik, hvor teksten skal indsættes.
4.) Tryk tasterne: CRTL + v
5.) ..VOILA et [B]HEUREKA[]/B

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 16:13

Citat
1.) Hold musens venstre knap nede og kør hen over den ønskede tekst, som derved markeres.
2.) Tryk nu tasterne: CRTL + c
3.) Vælg med musen ..og et enkelt venstreklik, hvor teksten skal indsættes.
4.) Tryk tasterne: CRTL + v

..ret så alle andre fejl:

5.) ..VOILA et HEUREKA

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 16:13

Hvorfor skulle man blive til grin...

----------------------------------------------------
Jeg tror jeg har

Den er ikke feset ind endnu, sorry
---------------------------------------------------

Det kan til gengæld IKKE sættes som citat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 16:13

Kvikt gjort Molo.... prøv at læse hele tråden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 16:13

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 16:15

Eksemplet magt Nordsted1 : http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=126590#1441021

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 16:16

..og hér er det manglende s i 'eksemplet' ..ovenfor citeret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 16:17

Ja, den med at kopierer lige den ene tekst ind... har jeg så ikke fundet ud af endnu... og det går da også uden, men måske en dag jeg stiller det som spørgsmål

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 16:23

Refi... det jeg mener er, det der kan være pærelet for en kan være møjhamrende uforståeligt for en anden... så syntes jeg ikke du skulle nævne fedtmule

Jeg har det selv sådan, at jeg bedst forstå tingene, hvis jeg får dem vist, og helst selv afprøver imens, eller skriver ned - imens jeg får det vist -

Mon alderen er begyndt at trykke

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 16:31

Citat
Indsæt dit Mon alderen er begyndt at trykke
itat her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 16:34

sådan så kan du

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-08 16:36

lige borset fra at

Citat
Indsæt dit

og

Citat
itat her

ikke skulle med

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 16:37

Det tror jeg, der kommer ikke det jeg markerer og kopierer,

Der skulle ikke stå ,Indsæt dit, havde kun kopieret, Mon alderen osv.

Jeg må prøve mig frem, tror jeg har fået mange gode råd indtil nu.

Men er noget tungnem.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 16:47

Citat
Indsæt dit citat her

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 16:48

ikke skulle med

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-09-08 16:50

Nu er den gamle kørt træt, foreløbig tak for alle velmenende råd og kommentarer,
vender tilbage.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-09-08 17:09

- fin underholdning tadeo, næste er vel "at skrive et tip"...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 22-09-08 17:31

Jeg tror, at han tager gas på os

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-09-08 17:49

- hun/han ligger flad af grin brokke...

- fint nok, en rigtigt morsom tråd...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-08 01:07

Som om der ikke er forslag nok, så vil jeg også komme med mit forslag, Tadeo bruger du Internet Explorer ? hvis du gør, så er det meget nem, marker en tekst fra et andet indlæg, en anden internet side, en tekst dokument ja hvor som helst du har en tekst på computer skærmen, kopier teksten og klik en gang i skrivefeltet her, sørg for at der er mindst et mellemrum til eventuel tekst foran og Sæt ind, først nu klikker du på ikonen med papirslip ved siden af smileyen, citat koden lægger sig automatisk om det du lige har sat ind og ikke andet, klik så på luppen oven over til højre, så kan du se om det ser rigtig ud inden du klikker på Send eller rette og prøve en gang mere

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 23-09-08 08:18

Citat
Stakkels tadeo

Jeg kan heller ikke indsæt Citat
Dette er en prøve

Accepteret svar
Fra : vvdriver

Modtaget 50 point
Dato : 23-09-08 08:24

Citat
Jeg kan heller ikke indsæt Citat
Dette er en prøve

Aha nu har jeg lært mere på kandu,på 3 uger,end de 5 år jeg gik i Landsbyskolen??.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-08 11:50

ja det er lærerigt at færdes på Kandu

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-09-08 14:05

[CITAT][Det håber jeg molokyle/CITAT]

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-09-08 14:07

Har lige fået en middagslur, sover åbenbart lidt endnu

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-09-08 14:11

[CITAT]Jeg kan heller ikke indsæt

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-09-08 14:17

Citat
Jeg kan heller ikke indsæt

Det ser s.. ud til at virke nu

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-09-08 14:22

Gik først ned og klikkede på Citat, fjernede det der var skrevet mellem de to citat klammer.

prøver lige igen.

Citat
prøver lige igen

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-09-08 14:30

Citat
fin underholdning tadeo, næste er vel "at skrive et tip"...

Det vil et H................................ langt tip "Stouenberg",
jeg skulle så have alle gode råd og kommentarer med, så får jeg

Nu bør jeg nok afslutte tråden, må lige kigge på alle indlæg, har kun gået til 7 klasse,
men det var ikke en landsbyskole, men en bysk........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-09-08 14:45

For nu at gøre det hele endnu mere problematisk...

Du kunne jo bruge dit tastatur til at skrive [C I T A T] før citatet og [/ C I T A T] efter citatet (uden de mellemrum jeg har lavet)

Så får du også lært tastaturet at kende

De kantede klammer finder du ved at trykke på AltGr og de normale paranteser

Citat
men det var ikke en landsbyskole, men en bysk

De var næppe klogere - tværtimod

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-09-08 15:00

Citat
Så får du også lært tastaturet at kende

Det vil jeg prøve ,

Citat
De var næppe klogere - tværtimod

Det var altså en kloge skole

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 23-09-08 15:16

Citat
Aha nu har jeg lært mere på kandu,på 3 uger,end de 5 år jeg gik i Landsbyskolen??.

Tak for svaret wdriver, da du er ret ny bruger på herlige kandu.dk,
har jeg valgt dig, det var svært, morede mig at gennemlæse alle kommentarer.
her er underholdning for pointene, samt gode råd og kommentarer.

Også en stor tak til alle i andre for tålmodigheden.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-08 11:30

Tak ..og Velbekommelse

</MOLOKLYLE>