/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Gamle ting?
Fra : food_life
Vist : 557 gange
50 point
Dato : 08-09-08 17:39

Vi er de heldige modtagere af et par gamle sifon glasflasker hver med deres specielle håndtag i – går vi ud fra – et ”tin lignende” materiale. Flaskerne trænger helt klart til at blive afkalkede indvendigt, MEN den ene flaskes ”prop” lader sig ikke rokke efter vi har forsøgt at løsne den i varmt vand. Har nogen en idé til, hvordan man hjælper processen lidt i gang?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-09-08 18:06

Består proppen af et metallåg med udvendig gevind, -ville jeg prøve at varme metallet med f. eks. en hårtørrer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-09-08 18:23

Nedkøling i køleskab (ej frost) kunne også være et forsøg

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-09-08 19:33

Slå på proppen med et knivskaft nedefra og op hele vejen rundt (Forsigtigt

De små stød plejer at være nok til, at proppen giver sig