/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Sprit/narkotika påvirket billi
Fra : iOliver2
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 05-09-08 13:50

Er tirsdag den 2 september blevet påkørt af en spritbilist, også påvirket af stoffer der kom over i min vejbane med +100 km/t .(http://www.112alarm.dk/2008/171/171.htm)
Der kommer vel også en retsag mod ham, og hvad vil sådan en sag typisk give af dom til ham?
Vi er alle 3 i min bil heldigvis overlevet, heldigt siger mange, men selvf. chokeret og kvæstet..

Og mht. erstatning, forsikringsselskaberne vil jo nok slippe billigst muligt, hvad skal jeg huske at påføre af erstatningskrav? Bilen selvf. tøj/smykker og div. ting der er gået i stykker, svie og smerte?

Nogen der har erfaringer fra tidligere sager?

VH

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 05-09-08 13:52
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-08 13:59

Pu ha for en grim oplevelse. De billeder ser ikke godt ud.

Håber i kommer jer over ulykken uden varige men

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-08 14:03

Her er lidt om klip i kørekortet

http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 05-09-08 14:08

Det ser vi 3 i min bil hvertfald ud til at komme..

Ja han mister jo vel kørekortet da han var påvirket af alkohol og stoffer, men tænkte mere på om han får en dom for andet end det?

VH

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-08 14:12

Godt I slap med en forskrækkelse. Det eneste jeg kan sige vedr. spirituskørsel og eller stoffer er, at det koster ALT for lidt.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 05-09-08 14:18

Han får dom for de overtrædelser han har lavet...

Dommen i dette tilfælde vil næppe være mere end bøde (stor) og kørekort væk (hvis det er første gang) da der tilsyneladende ikke er varig skade på modpart.

Derimod vil han have gæld til han ligger i jorden.....

Forsikringen betaler i første omgang men helmer ikke ikke før de har fået dem tilbage.....

Har du ingen skyld i ulykken vil det naturligvis være hans forsikring der betaler - men det går via din forsikring, så krav skal opgives der....

Svie og smerte er "småpenge" når der ikke er varige men....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 14:19

Du bliver med sikkerhed IKKE rig på historien

Tværtimod vil du "føle" du får for lidt.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-08 14:22

1 år pr. 1/10 1/00 er passende

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 05-09-08 14:25

Har ingen skyld nej, han kommer kører over spærerlinjer, over i modkørende bane og lige ind i mig, kunne ikke engang undgå ved at trække ind i indersporet ,da der kørte en lastbil ..

heller ikke noget at gøre med om jeg bliver rig, vil bare have det som jeg er berettiget til, for man hører tit forsikringsselskaberne prøve at snyde sig uden om så meget muligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-08 14:29

Stakkels dig iOliver2

Det er da meget, du er kommet ud for, i løbet af den korte tid, du har haft bil

http://www.kandu.dk/Spg125356.aspx

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 05-09-08 14:32

Vil prøve at snakke med en forsikringsrådgiver, tak for hjælpen ellers :)

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 05-09-08 14:32

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-08 14:33

LOOOL Ans...Sherlock Holmes

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-09-08 14:40

I er forhåbentlig alle undersøgt for piskesmeld på skadestuen, det kan give gener i mange år. I mit tilfælde kom generne godt et år senere. Det er nu 4 år siden ulykken, jeg har stadig nakkesmerter jævnligt, og går stadig til behandling hos fysioterapeut.