/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skade.
Fra : iOliver2
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 21-08-08 19:11

Har lige et enkelt spørgsmål.
Hvilke udgifter har jeg, hvis jeg har involveret i en ulykke, og skylden er min.
Jeg har haft bilen knap 2 uger, og kører derfor stadig på sælgers forsikring.

Jeg har pligt til at dække sælgers udgifter, er det ikke sådan det er?
Dvs. Selvrisiko, og eventuelt stigning? Er der mere?

VH Oliver.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-08-08 19:58

Jeg mener det er sælgers forsikring der betaler, men af moralske grunde ville jeg holde ham skadesløs, -med hensyn til selvrisiko.
Jeg syntes da lige, det var en ide at spørge forsikringsselskabet. Og komme ud af det på en god måde.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 21-08-08 20:12

det koster dig ik en krone inden for de 3 uger,efter den tid skal den være omrigesteret,,,,,,så er det man siger,"så ka de lære det" sælg ik en bil uden den omregisteres ved handlen

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 21-08-08 20:23

Jo det mener jeg bestemt det gør, har fået fortalt jeg skal dække sælgers omkostninger, ?

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 21-08-08 20:38

Een ting er, at du iflg. loven har tre uger til omregistrering, men hvis du lader sælgers forsikring "æde" udgiften, bør det ialtfald være omkostningsfrit for ham / hende.
Ellers er du jo ikke bedre, end de, der påfører andres køretøj en skade og stikker af fra det.
Jeg kan garantere dig for, at det er en bitter oplevelse (at komme ud til en bil, hvor fronten er mast godt og grundigt, og forblink m.v. ligger knust på asfalten )
Så du må nok bide i det sure æble!

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 21-08-08 20:48

Medmindre du har underskrevet et papir ang. skader sammen med sælgeren, er det forsikringsselskabet bilen er forsikret i der skal betale skaden. Mvh. K.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-08-08 20:57

forsikringen dækker skaden, på de betingelser der står i policen - altså minus selvrisiko.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-08-08 06:33

Der er ingen anden end forsikringselskabet der kan fortælle hvad forsikringen stiger. Nogle steder har men såkaldte friskader d.v.s. at forsikringen ikke stiger ved skade andre steder stiger den flere trin i nogle år.
Det må da være lidt af en "dum" sælger, der sælger en bil uden at få den omregistret med det samme, for så står bilen i dit navnm og i din forsikring. Du kan bare gnide dig i hænderne og grine.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : cmadsen88

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-08 15:52

du skal selvfølgelig dække skade hvis det er din skyld....
men ring da il det forsikingsselvskab som sælger harrrr hvis du er i tvivl
hilse
madsen88

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 05-09-08 13:54

Tak for svaret cmadsen88.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 05-09-08 15:05

moralsk ja,,,,

men lovmæssigt NEJ ....