/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Trådløs/Bredbåndsrouter/HJÆLP!
Fra : dordi
Vist : 423 gange
36 point
Dato : 30-08-08 20:45

Har lige købt en Linksys trådløs router, men kan bare ikke finde ud af det, BLONDINE !!

For det første siger den at kablerne ikke er sat rigtig i, og det er de, og der er internet på begge!!!

Nå men skal jo have kode på så alle ikke kan gå indover, så står der noget med man kun behøver at kobfigurere routeren en gang, med en af de computere man har installeret, det betyder??

Så står der en www adr hvor man skal ind og lave kode, men er det med den trådløse eller stationære?? Og kommer der koder på begge?!?!?

HJÆLP ?!?!?!

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 30-08-08 20:49

hvilken Trådløs Linksys router er det. Med min var en cd, som jeg skulle sætte i, og den installerede sig selv, - med 4-5 spørgsmål undervejs.. Og har virket som den skal siden !!??

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 30-08-08 20:51

Jaja har også fulgt cd´en, med på et punkt siger den at den ikke kan finde nettet, men der er net på begge 2 !??!
Og den hedder vist Compact wireless-G broadband router.

Men hvor skal man lave kode? og skal begge have det?!?!?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-08-08 21:36

Koden skal Du selv digte.....og huske, men kun fra een computer, da det er en trådløs kan der sidde een i en sort bil ude på gaden og pille i routeren hvis der ikke er kode på, såsom at ophæve krypteringen af signalerne.
Start med en meget let kode indtil det ikke er nødvendigt mere at gå ind i den, så kan Du sætte en sværere på.

Er der ikke en manual i .pdf på skiven ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-08 22:09

Det er inde i din router at du skal sætte en kode på (nøgle) åben din browser for eksempel Internet Explorer og skriv i adresse linjen, eller klik her : http://192.168.1.1 så er du påvej ind i routeren og bliver mødt af et lille vindue hvor du skal skrive User name, den linje skal være tom du skal ikke skrive noget her, nedenunder står der Password, der skriver du admin og klikker på OK, du er nu inde i routeren og skal sætte en kode på, det gør du under fanen Security.
Nærmere kan jeg ikke komme da jeg ikke ved model nummeret på din router, koden du sætter på gælder for alle trådløse computere, du har ikke kode på den kablede forbindelse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-08-08 22:44

Koden som o.v.n taler om, og som kun gælder den trådløse del, er en krypteringsnøgle, som også skal skrives ind i alle de trådløse enheder, der skal bruge routeren.
Husk at skrive nøglen ned, samt hvilken type kryptering du har valgt. - Her skal du lige finde ud af, hvilken kryptering som kan bruges, da det skal gælde alle enheder.

Du kan også sikre dig ved, at du bruger MAC filtret, det har oftest virkning for alle, både på WLAN og LAN siden. Husk at få alle enheder med i denne liste. En bærebar med kabelnetkort og trådløs forbindelse, har to MAC-adresser. - Kun de der er registreret i MAC-filtret kan benytte routeren, de andre bliver afvist.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-08-08 05:33

1 hvilken udbyder har du

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-08-08 05:39
Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-09-08 20:40

Intet er som spørgsmål, hvor spørgeren deltager løbende!
Så ved man at det stadig har interesse!

VÅGN OP DORDI !!!!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-09-08 07:31

ja der er ikke den store fedback