/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Comp starter ik efter Ghost
Fra : Brassovitski
Vist : 646 gange
200 point
Dato : 26-08-08 23:40

Hej
HJÆLP. Jeg har fået et kæmpe problem. Jeg har lavet diverse ting på en comp (Oprydning, fjernelse af virus osv.) Sidste step i færdiggørelsen skulle så være at lave et Norton Ghost image af systemdrevet 'C' til DVD-skiver. Jeg fik sat jobbet op, Norton Ghost genstartede maskinen og startede PC-DOS, og Norton Ghost, som programmet jo plejer at gøre. Derefter kom kun baggrunden af programmet frem, og timeglasset stod bare på skærmen i ½ time uden at der skete mere, der var lidt aktivitet på disklampen men intet ellers.
Jeg resatte så compen, den genstartede og der kom en besked med at den sidste proces ikke blev færdig. Derefter stod der noget med at programmet ikke kunne finde en skjult eller en primær partition. der var så 3 muligheder, og der stod så at hvis der ikke blev valgt en aktion, ville der bootes tilbage til Windows. Og det er så her det går helt galt. Maskinen rebooter, der kommer en besked hvor der står: "PCIE-to SATAII/IDE RAID Controller" og nedenunder "Detect drives done, no any drive found", det skal bemærkes at denne besked også kom da compen virkede. Herefter sker der bare intet. Compen er en Extreme, med både SATA og IDE kontroller. Disk 0 (boot) er en SATA disk, som er delt i 2 partitioner 'C' og 'D', desuden er der en disk 1, som er en IDE-disk.
Jeg tror balladen skyldes at Norton har efterladt en slags batch-job, som forhindrer windows i at starte, men har ellers ingen anelse om hvad der kan være galt, Så derfor mangler jeg virkelig eksperthjælp.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-08-08 02:41

Ja det har jeg ogsp været ude for, pisse irriterende er det :/

det er vist noget med at ghost går ind og laver en midlertidig partition, som så ligger i vejen. så vidt jeg husker brugte jeg hirens boot cd til at gå ind og slette den, men det hjalp ikke det store, så jeg geninstallerede windows heh, måske skulle jeg have sat c drevet til som aktiv partition. Men hvor om alt er har jeg fundet dette link http://service1.symantec.com/support/ghost.nsf/docid/2002092510522725

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-08-08 07:36

Problemet er, at ghost laver en midlertidig partition C:\\ derefter kan windows ikke boote op, da den ligger på det originale C:\\

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 27-08-08 09:26

Den batch-fil laver Drive Image også, og hvis ikke operationen kan fuldføres er det ikke så godt.

Derfor kører jeg altid / Drive Image / Ghost / Acronis i en "DOS-tilstand" fra Diskette eller CD.

Desværre ved jeg ikke hvordan denne batch-fil fjernes.

Om det kan lade sig gøre at arbejde med Ghost fra CD nu hvor der er kludder i systemet ved jeg ikke men her kan der hentes en CD med indbygget "Live Ghost"

http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html

Rul lidt ned.
DOWNLOAD HIREN'S BOOT CD 9.3

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-08 20:01

Halløjsa
Citat
Ja det har jeg ogsp været ude for, pisse irriterende er det :/

det er vist noget med at ghost går ind og laver en midlertidig partition, som så ligger i vejen. så vidt jeg husker brugte jeg hirens boot cd til at gå ind og slette den, men det hjalp ikke det store, så jeg geninstallerede windows heh, måske skulle jeg have sat c drevet til som aktiv partition. Men hvor om alt er har jeg fundet dette link http://service1.symantec.com/support/ghost.nsf/docid/2002092510522725

Der står noget om at der er et værktøj på Ghost CD'n der kan rette fejlen, så det prøver jeg i morgen aften.
Jeg har kigget lidt på TeraBytes's (image for Windows), hjemmeside (http://drive-image-backup.com/image-for-windows.htm?referrer=google&type=GoogleAdWordsContent) , der påstås det at programmet kan lave et image af windows systemet imens det kører, så det skal jeg lige nærlæse lidt mere.
/Brassovitski

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 20:28

Citat
måske skulle jeg have sat c drevet til som aktiv partition

JA............ den bør hedde Aktiv / Boot eller lign.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-09-08 07:20

Tak for svaret Eyvind.
Jeg har haft compen på et prof værksted, og de har fået sat maskinen op så den booter fra den rigtige HD, men Windows er beskadiget, nok som følge af alle de virus osv. der var på maskinen.
Jeg laver en Repair eller i sidste ende en geninstallation af Windows, så går jeg ud fra at problemete er løst.