/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
dårlig udskrift på blank papir
Fra : Vupti01
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 12-08-08 16:22

Jeg har en canon pixma4000. Har købt noget foto papir. Når jeg så vil printe f.eks. et cover ud hvor der er rimelig meget sort på, bliver det sorte udtværet, ligesom om blækket ikke kan hænge fast på papiret. Tekst er fint, men billedet er simpelthen så ringe. Jeg har prøvet alle indstillinger på udskrifts-menuen. Det skal lige siges at jeg bruger uoriginale blækpatroner.
Er der nogen der har en ide om hvad der er galt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-08-08 16:24

Har du husket, at sætte udskrifkvaliteten til glossy(blank) i udskriftindstilliger på printer??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-08-08 16:27

Og papiret til fotopapir?

Kommentar
Fra : Vupti01

Dato : 12-08-08 16:30

jep. har prøvet alle mulige

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-08-08 16:39
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-08-08 17:28

Så er det sikkert de uoriginale patroner, der er skyld i det.

Regn ikke med hjælp fra Canon, når patronerne er uoriginale.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 12-08-08 18:51

Du skal også sørge for at papiret er egnet til netop denne printer.
Papir kan der nemlig også være forskel på.
Ammitz

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-08-08 18:57

Blækkets sammensætning kan variere meget fra mærke til mærke, lige som der kan være stor forskel mellem original blæk og piratblæk.
Men papiret spiller også en meget stor rolle, da det her er papirets evne til at optage blækken, uden at det siver ud over det hele.
Papir er ikke bare papir. Så forsøg med andre typer af papir, gerne noget der er beregnet til ink-jet.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-08-08 19:05

Nu har du forhåbentligt husket at printe på den rigtige side!?

Men som folk siger, blæk og papir spiller en pæn rolle. Jeg har lagt mærke til at min brother printer, printer fint nok med uoriginal blæk til 15 kroner patronen, men hvis jeg printer på fotopapir, skal der ikke meget mere end en svedig finger til at tvære blækket ud, der virker det originale noget bedre, men med en besparelse på et par hundrede procent kan jeg leve med det.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-08-08 20:44

Er du sikker på at det er papir til en blæksprøjte?
Det skal være sugende papir ellers får du det omtalte problem.

Det får du ikke med en laserprinter.

hawaii7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-08-08 01:47

I Easy-Print der følger med min Canon kan man vælge 4 typer fotopapir, ydermere er billedet "berøringsangst" lige efter printningen, men man skal selvfølgelig ikke kunne tvære det ud senere.

Gammeldaws højglans billeder kan nu heller ikke lide svedige fingre.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-08-08 09:36

Jeg har oplevet papir vor blækket overhovedet ikke ville tørre, men kører nu på noget Microporøs fotopapir, blank. Jeg ved ikke vor du kan købe det, idet jeg har er rulle 106cm, men afskæret herfra bruger jeg også til min A4 printer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-08-08 15:24

Det, man sparer på patronerne må man spendere på papirerne...

Jeg har selv en canon pixma 4000, der nu kører upåklageligt på 4. år. Den har aldrig haft en dårlig dag... Men den har heller aldrig drukket andet end det ægte canon-sprøjt... Og dyret ER da tørstigt...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 13-08-08 19:54

Man har nok penge nok heh

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-08-08 21:14

Det andet "bøvl" koster - i længden - endnu mere.

Man kan også "spare sig fattig".

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-08-08 21:27

Jeg gider ikke det juks med dårlige udskrifter. Ordentligt fotopapir er osse dyrt. Jeg printer jo ikke ALT ud, --kun billeder ved særlige lejligheder. Og til særlige formål. Det meste forbliver jo i compusen, -som pauseskærme, albums osv...

Det, der bliver printet ud skal da være i orden. -Første gang!

---Din udmærkede printer kan nu være ødelagt af forkerte patroner. Jeg tror jeg ville kassere det hele og starte med en helt frisk printer, med godt papir og med de rigtige patroner.

SÅ kører det hele altså perfekt.
Livet er for kort til ærgelser.

...Og som pensionist er det altså IKKE fordi jeg svømmer i penge...
Jeg sparer bare på andre ting. Ryger, rejser og drikker ikke. Og holder ingen fester.
Det er et spørgsmål om at prioritere.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 14-08-08 20:45

Citat
Det andet "bøvl" koster - i længden - endnu mere.

Man kan også "spare sig fattig".

koster hvad? hvis man for smidt en printer i hovedet til 500 kroner, tager det ikke meget mere end 2 indkøb af originale patroner, før man har bruget mere på blæk end man har brugt på printeren.

Så hvis jeg kan nøjes med at betale 50 kroner for at fylde den op, og ikke 250 kroner, så vælger jeg nu nok det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-08 21:21

ja, vi har vores frie valg...
Men så må vi osse selv tage konsekvenserne.