/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke finde DVD'en
Fra : Skaevben
Vist : 843 gange
250 point
Dato : 10-08-08 16:50

Hej,
Jeg har et problem, som gårpå mit DVD/cd-rom drev.
Hvis jeg sætter en DVD-film i drevet, kan computeren ikke finde den. Den søger et stykke tid, og man kan se at drevet arbejder, men det ender med at den melder ud at der ikke er nogen DVD i drevet. Har prøvet med både PowerDVD og mediaplayer. Har installeret de nyeste DivX-codecs. Der er ingen problemer, hvis man sætter en cd i drevet.
Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-08-08 16:55

Og du er helt sikker på, at det er et DVD drev og ikke "blot" et CD drev?

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 10-08-08 16:56

Ja. 100 pct. Det har tidligere virket.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-08 16:58

For lige at være 110% sikker, hvad står der under drevet når du er i Denne computer ? Ellers må du ud og søge ny og bedre firmware

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-08 17:03

Det kan også være at DviX codec ikke er nok, jeg vil så anbefale K-Lite codecs pakken, klik på Download latest version, husk at afinstallere DivX og andre codecs før du installerer K-Lite, den klarer nemlig alle tænkelige behov: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 10-08-08 17:07

DVD-rw-drev. Jeg kan i øvrigt stadig brænde DVD'er.
Film-DVD'er kan den dog ikke finde. Hellere ikke gamle DVD, den tidligere har kunnet afspille.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-08 17:13

Prøv codecs pakken husk at afinstallere andre codecs først

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-08-08 17:23

Den er død. Kender en person med samme problem, ved at sætte et nyt dvd-drev i så løste det problemet.

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 10-08-08 17:30

Hjælper ikke med nye codecs.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-08 17:35

Så er det som webnob skriver, ud og køb et nyt DVD drev, heldigvis er de ikke så dyre

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 10-08-08 17:56

Nu er jeg lidt forvirret. Afinstallerede K-litepakken, og nu virker den i Mediaplayer. Powerdvd sender dog fejlkoden : 80040216, og kan altså ikke afspille DVD-er.

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 11-08-08 19:31

Nogen forslag til hvorfor PowerDVD ikke længere kan afspille DVDer? Har prøvet at geninstallere.
Mediaplayer kan afspille DVDer upåfaldende.
Kan det være en codec-konflikt fra tidligere installationer?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 250 point
Dato : 11-08-08 21:07

Hvis en afinstallation af en codecpakke pludselig fik det til at virke....

Så har du codeckonflikt....

Et forslag....

Afinstaller ALT (codecs, afspillere osv.)
Genstart
Derefter rens ud for evt. rester....
Genstart
Installer dine afspillere (vent med codecs)
Prøv så at afspille - mangler den nu codecs kan den jo se filmen.
Derefter installer f.eks. k-lite igen - eller en anden codecpakke - MEN KUN EEN...

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 11-08-08 23:08

Jeg havde det sammen problem, kun updaterin hjælp og ikke noget andet, dvs windows updatering prøv også updaterer og se om den virke

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 12-08-08 16:57

Jeg afinstallerede Nero-suite, som tilsyneladende har codecs med sig og installerede K-litepakken. Derefter kører Mediaplayer nu helt perfekt (var lidt træg før), men powerdvd er helt væk lige meget hvad jeg forsøger. Nu melder den ud at jeg sætter en dvd i drevet med ukendt format, hvilket ikke er rigtigt. PowerDVD står snart overfor at forlade min harddisk for evigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-08 17:02

Det er jo som allerede nævnt fordi der er codeckonflikt....

Afinstaller PowerDVD og installer den igen - så henter den codecs de rigtige steder.....

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 12-08-08 17:46

Hej refi,
det duer desværre ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-08 18:10

Og hvorfor gør det ikke det

Kommentar
Fra : edison

Dato : 12-08-08 18:11

et forslag.
Prøv i Enhedshåndtering at fjerne Dvd/Cd drevet og driver, der efter genstart, så finder windows selv drevet igen, Og se om det hjælper.
Et forsøg værd.

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 12-08-08 18:33

Hej refi. Det var samme resultat efter at have geninstalleret det.

Men nu viser det sig endeligt at løsningen er fundet. Alle codecs blev afinstalleret, inkl. Nero Suite + PowerDVD. Derefter genstartede jeg computeren. PowerDVD duede ikke, men jeg installerede derefter codecs og genstartede computeren. Stadig ingen effekt.
Så søgte jeg på producentens - cyperlinks - hjemmeside, hvor der fandtes en opdatering til powerDVD. Den blev installeret og efter endnu en genstart virker det.

Tak for hjælpen allesammen.

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 12-08-08 18:44

Det lyder som om der var flere problemer herunder også en codecskonflikt.
refi var skyld i det endelige gennembrud i sagen og får pointene

Godkendelse af svar
Fra : Skaevben

Dato : 12-08-08 18:44

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-08 19:11

Selv tak - hovedsagen er jo det lykkedes....